Opublikowane: 2016-11-12

EDUKACJA MIĘDZYPOKOLENIOWA WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI

Marlena Kilian
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2011.2.06

Abstrakt

W niniejszym artykule podjęto próbę pojęciowego określenia międzypokoleniowej edukacji stanowiącej nieodłączną część międzypokoleniowej praktyki, która jest odpowiedzią na zjawisko międzypokoleniowej segregacji nasilającej się wskutek postępującego procesu starzenia się społeczeństwa oraz towarzyszących temu zmian ogólnospołecznych i kulturowych. Celem edukacji międzypokoleniowej jest zawiązanie na drodze formalnych i intencjonalnych działań łączności między generacjami, najczęściej skrajnymi, z intencją czerpania obustronnych korzyści i wzajemnego ubogacania się, a w szerszym znaczeniu – wzmacniania rodzin i całych społeczności. Międzypokoleniowe uczenie się to w praktyce zjawisko stosunkowo młode, podobnie jak w nauce, w której dopiero tworzone są jej podwaliny teoretyczne i empiryczne. W niniejszym tekście zaprezentowano wciąż nowatorskie na gruncie polskim zagadnienie międzypokoleniowej edukacji w perspektywie koncepcyjnego dorobku praktyki międzypokoleniowej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kilian, M. (2016). EDUKACJA MIĘDZYPOKOLENIOWA WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI. Forum Pedagogiczne, 1(2), 97–118. https://doi.org/10.21697/fp.2011.2.06

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.