Ariès Ph. (1995). Historia dzieciństwa. Dziecko i rodzina w dawnych czasach. Ochab M. (tłum.). Gdańsk: Wydawnictwo Marabut
Arystoteles (2001). Polityka. Piotrowicz L. (tłum.). W: tenże, Dzieła wszystkie. T. 6. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 25–226.
Benner D. (2003). Zur Rolle der Negativität in Erziehung und Bildung. W: Beillerot J., Wulf Ch. (red.). Erziehungswissenschaftliche Zeitdiagnosen. Deutschland und Frankreich. Münster: Waxmann, s. 239–250.
Benner D. (2015) Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym. Stępkowski D. (tłum). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Benner D. (2018). Pedagogika ogólna a pedagogika specjalna. Rozważania na temat związku między inkluzją i ekskluzją z perspektywy trzech przyczyn procesów wychowania i kształcenia. Stępkowski D. (tłum.). W: Gołkowska J., Sipowicz K., Patejuk-Mazurek I. (red.). Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich. W 95-lecie Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 124–138.
Benner D. (2019). Umriss einer allgemeinen Wissenschaftsdidaktik. Weinheim: Beltz-Juventa.
Benner D., English A. (2004). Critique and Negativity. Towards the Pluralisation of Critique in Educational Practice, Theory and Research. „Journal of Philosophy of Education”, 3, s. 409–428.
Benner D., Stępkowski D. (2012). Jaskinia jako metafora opisująca procesy kształcenia. Studium transformacji Platońskiej opowieści o jaskini w dyskursach edukacyjnych. W: Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.). Metamorfozy filozofii wychowania od antyku do współczesności. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 15–34.
Benner D., Stępkowski D., von Oettingen A., Peng Zh. (2018). Kształcenie – moralność – demokracja. Teorie i koncepcje wychowania i kształcenia moralno-etycznego i ich związki z etyką i polityką. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Blankertz H. (1990). Rousseau wechselt die Methode nicht. „Pädagogische Korrespondenz”, 7, s. 5–14.
Dewey J. (1988). Jak myślimy? Bastgenówna Z. (tłum.). Warszawa: PWN.
Elternschule (2018). Film dokumentalny. Ralizacja: Jörg Adolph i Ralph Bücheler. Dostępny na: www.elternschulefilm.de.
English A. R. (2013). Discontinuiuty in learning. Dewey, Herbart, and Education as Transformation. New York: Cambridge University Press.
Herbart J. F. (2007). Pedagogika ogólna wywiedziona z celu wychowania. Stera T. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Kant I. (1995). O pedagogice. Sztobryn D. (tłum.). Łódź: Dajas.
Mause de L. (1977). Hört ihr die Kinder weinen. Frankfurt a. M.
Meyer-Drawe K. (1986). Lernen als Umlernen. Zur Negativität des Lernprozesses. W: Lippitz W., Meyer-Drawe K. (red.). Lernen und seine Horizonte. Frankfurt a. Main: Scriptor, s. 19–45.
Möllers Ch. (2015). Die Möglichkeit der Normen. Über eine Praxis jenseits von Moralität und Kausalität. Berlin: Suhrkamp.
Peng Zh. (2017). Über Lernen und Sorge in Traditionen des Konfuzianismus. „Zeitschrift für Pädagogik”, 63, s. 476–490.
Platon (1990). Państwo. Witwicki W. (tłum.). Warszawa: AKME.
Prange K. (2010). Die Ethik der Pädagogik. Zur Normativität erzieherischen Handelns. Paderborn: Schöningh.
Rousseau J. J. (1955). Emil, czyli o wychowaniu. Husarski W. (tłum.). T. 1. Wrocław: Zakład im. Ossolińskich – Wydawnictwo PAN.
Rousseau J. J. (2009). Umowa społeczna. Starobiński J. (tłum.). Kęty: M. Derewiecki.
Schleiermacher F. (1957): Vorlesungen aus dem Jahre 1826. W: tenże, Pädagogische Schriften. T. 1. Stuttgart: Klett, s. 1–369.
Google Scholar