Opublikowane: 2020-01-16

Normatywność własnej logiki wychowania i jej związki z innymi rodzajami normatywności

Dietrich Benner
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.25

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcję własnej logiki wychowania i opartą na niej specyficzną normatywność pedagogiczną. Autor identyfikuje wychowanie jako kierowane zasadami przyczynowości oddziaływanie edukacyjne, w którym dokonuje się transformacja wpływów zewnętrznych na wewnętrzne. Powodzenie lub niepowodzenie wychowania zależy od przestrzegania transformatywnego charakteru wychowania. Rozważania teoretyczne poparto przykładem, w którym uwyraźniono różnicę między działaniem pedagogicznym i terapeutycznym.

Słowa kluczowe:

wychowanie; normatywność; przyczynowość pedagogiczna; transformacja; terapia

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Benner, D. (2020). Normatywność własnej logiki wychowania i jej związki z innymi rodzajami normatywności. Forum Pedagogiczne, 9(2/2), 17–33. https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.25

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.