Arendt H. (1994). Kryzys edukacji. W: H. Arendt. Między czasem minionym a przyszłym. Osiem ćwiczeń z myśli politycznej, tłum. M. Godyń, W. Madej. Warszawa: Fundacja Aletheia, s. 209–232.
Google Scholar
Benner D. (2008). Przekaz moralności przez doświadczenie negatywne i etyka eksperymentalna jako adekwatne formy współczesnego wychowania moralnego, tłum. D. Stępkowski. W: D. Benner. Edukacja jako kształcenie i kształtowanie. Moralność – kultura – demokracja – religia. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, s. 29–60.
Google Scholar
Benner D. (2013). Moralische Kompetenz als Teil öffentlicher Bildung. Vorstellung eines Modells und Instruments zur Beschreibung und Erfassung moralischer Kompetenzen von Jugendlichen. Niepublikowany odczyt wygłoszony na East China Normal University w Szanghaju, w archiwum autora.
Google Scholar
Benner D. (2014). Bildung und Religion. Nur einem bildsamen Wesen kann ein Gott sich offenbaren. Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783657779949
Google Scholar
Benner D. (2015). Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, tłum. D. Stępkowski. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Benner D., Dehghani Sh., Nikolova R., Scharrel J., Schieder R., Schluss H., Weiss Th., Willems J. (2010). Konstruowanie i testowanie modelu kompetencji religijnych i etycznych (próba porównania), tłum. D. Stępkowski. „Ruch Pedagogiczny”, nr 1-2, s. 33–43.
Google Scholar
Benner D., Nikolova R. (red.) (2016). Ethisch-moralische Kompetenz als Teil öffentlicher Bildung. Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783657785964
Google Scholar
Benner D., Nikolova R., Swiderski J. (2010). Rozwój kompetencji moralnych jako zadanie lekcji etyki w szkołach publicznych. W sprawie koncepcji badawczej projektu ETiK, tłum. D. Stępkowski. „Edukacja. Studia, Badania, Innowacje”, nr 3, s. 22–35.
Google Scholar
Benner D., Nikolova R., von Heynitz M., Ivanov S., Tschernjajew M. (2013). Normativität als Gegenstand erziehungswissenschaftlicher Bildungsforschung. Ansatz, erste Ergebnisse und vorläufige Modellierungen im DFG-Projekt ETiK. W: Th. Fuchs, M. Jehle, S. Krause. Normativität und Normative (in) der Pädagogik. Einsätze theoretischer Erziehungswissenschaft III. Würzburg: Königshausen & Neumann, s. 121–137.
Google Scholar
Benner D., Schieder R., Schluss H., Willems J. (2011). Religiöse Kompetenz als Teil öffentlicher Bildung. Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
DOI: https://doi.org/10.30965/9783657770779
Google Scholar
Benner D., von Heynitz M., Ivanov S., Nikolova R., Pohlmann C., Remus C. (2011). Nauczanie etyki i kompetencja moralna poza wdrażaniem wartości i wychowaniem do cnoty, tłum. D. Stępkowski. „Przegląd Pedagogiczny”, nr 2, s. 9–24.
Google Scholar
Benner D., von Oettingen A., Peng Z., Stępkowski D. (2015). Bildung – Moral – Demokratie. Theorien und Konzepte moralischer Erziehung und Bildung und ihre Beziehungen zu Ethik und Politik. . Paderborn–München–Wien–Zürich: Schöningh.
Google Scholar
Durkheim É. (2015). Wychowanie moralne, tłum. P. Kostyło, D. Rybicka. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Bydgoszcz.
Google Scholar
English A. (2013). Discontinuity in Learning. Dewey, Herbart, and Education as Transformation. Cambridge: Univerity Press.
DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781139177825
Google Scholar
Ivanov S., Nikolova R. (2009). Psychometrische Modellierung des kompetenztheoretischen Ansatzes im DFG-Projekt ETiK. „Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik”, nr 85, s. 531–543.
DOI: https://doi.org/10.30965/25890581-085-04-90000014
Google Scholar
Peng Zh., Peng T. (2015). Die Modernisierung der chinesischen moralischen Erziehung und die historische Verortung des Projekts ETiK-Shanghai-International. Niepublikowany manuskrypt. W archiwum autora.
Google Scholar
Ritzer G., Breinbauer I.M., Schluss H., Krobath Th. (2016). Die Erprobung eines Instrumentariums zur Überprüfung ethischer und religiöser Kompetenzen an Wiener Gymnasien. ETiK Wien – Erste Ergebnisse. W: D. Lindner, Th. Krobath, S. Gabriel, R. Rudolf (red.). Dialog Forschung. Tag der Forschung 2015. Wien: LIT, s. 26–43.
Google Scholar
Stępkowski D. (2015). Poszukiwanie pedagogicznego proprium wychowania i kształcenia moralnego. W: S. Sztobryn, K. Kamiński, M. Wasilewski (red.). Filozofia wychowania w Europie Środkowej w kontekście uwarunkowań historycznych, społecznych, politycznych i filozoficznych. Łódź: Wydawnictwo Naukowe Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej „Chowanna”, s. 303–322.
Google Scholar
Willems J., Schluss H., Schieder R., Benner D. (2014). Kompetencja religijna jako element kształcenia publicznego (wyniki badań empirycznych), tłum. D. Stępkowski. „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 87–122.
Google Scholar