Opublikowane: 2016-11-16

Stan umiędzynarodowienia badania ETiK i jego koncepcja teoretyczno-empiryczna

Dietrich Benner , Roumiana Nikolova
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.02

Abstrakt

Autorzy prezentują międzynarodowe zamierzenie badawcze ETiK-International, którego początki sięgają dwóch zrealizownych w Uniwersytecie Humboldtów w Berlinie projektów – KERK i ETiK. W szczególności wyjaśniają: 1) genezę wymienionych dwóch projektów; 2) aktualną sytuację historyczno-społeczną, która zmusza w skali ogólnoświatowej do wprowadzenia do edukacji szkolnej przedmiotów traktujących o treściach moralno-etycznych i kształtujących odpowiednie kompetencje wśród uczniów; 3) przesłanki teoretyczne, które legły u podstaw opracowanej w projekcie ETiK koncepcji kompetencji moralno-etycznej; 4) uzyskane w wyniku badania empirycznego trzy skale kompetencyjne z odpowiednimi poziomami oczekiwań oraz 5) problemy badawcze przyświecające badaniu ETiK-International w poszczególnych krajach uczestniczących w zamierzeniu naukowym.

Słowa kluczowe:

badanie pedagogiczne, ETiK, ETiK-International, kompetencja moralno-etyczna, podstawowa wiedza moralno-etyczna, sądzenie moralno-etyczne, projektowanie działania moralno-etycznego

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Benner, D., & Nikolova, R. (2016). Stan umiędzynarodowienia badania ETiK i jego koncepcja teoretyczno-empiryczna. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 19–35. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.02

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.