Opublikowane: 2016-11-13

Kompetencja religijna jako element kształcenia publicznego (wyniki badań empirycznych)

Joachim Willems , Rolf Schieder , Henning Schluss , Dietrich Benner
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2014.1.06

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki dwóch interdyscyplinarnych projektów badawczych zrealizowanych ze środków Deutsche Forschungsgemeinschaft (Niemiecka Wspólnota Badawcza) w latach 2005–2010 przez grupę pedagogów i teologów z Uniwersytetu Humboldtów w Berlinie. Ich celem było znalezienie odpowiedzi na dwa pytania: po pierwsze, jak można zdefiniować kompetencję religijną przekazywaną na lekcjach religii w szkołach publicznych i, po drugie, jak powinno się tę kompetencję mierzyć. Rezultatem prac projektowych było opracowanie i walidacja instrumentu umożliwiającego pomiar efektywności nauczania religii na przykładzie ewangelickich lekcji religii w szkołach publicznych.

Słowa kluczowe:

badania edukacyjne, lekcje religii, kompetencja religijna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Willems, J., Schieder, R., Schluss, H., & Benner, D. (2016). Kompetencja religijna jako element kształcenia publicznego (wyniki badań empirycznych). Forum Pedagogiczne, 4(1), 87–122. https://doi.org/10.21697/fp.2014.1.06

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.