Bator, A., Kukuła W. (2016), Rola konsumenta w transformacji energetycznej, Warszawa; Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi.
Google Scholar
Bokwa, A., Kicińska, B., Kurowski, Ł., Wieczorek, L. (2022). Zmiana klimatu jako wyzwanie edukacyjne. „Czasopismo Geograficzne”, 93(4): 703–730. https://doi.org/10.12657/czageo-93-27
DOI: https://doi.org/10.12657/czageo-93-27
Google Scholar
Gola, B. (2023). Współczesne wyzwania edukacyjne w kontekście kryzysu ekologiczno-klimatycznego. Edukacja klimatyczna w polsce „w toku”. „Forum Pedagogiczne”, 13(1), 169–183. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.12
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.12
Google Scholar
Guterres A. (2021). Test klimatyczny w Glasgow, 26 października 2021, dostępny na: https://www.unic.un.org.pl/oionz/test-klimatyczny-w-glasgow-sekretarz-generalny-onz/3438# (otwarty: 02.08.2024).
Google Scholar
Jennings, P. (2009). New directions in renewable energy education. „Renewable Energy” 34 (2009), 435–439.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.renene.2008.05.005
Google Scholar
Klimska, A. (2021). Education for security versus education for sustainable development. „Forum Pedagogiczne”, 11(1), 263–273. https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.16
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.16
Google Scholar
Klimski, M. (2021). The basics of education for environmentally responsible behaviour. „Forum Pedagogiczne”, 11(1), 275–283. https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.17
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.17
Google Scholar
Klimski, M. (2022). Common-sense cognition in the practice of environmental education of the Catholic Church, „Seminare. Poszukiwania Naukowe”, 43(4), 135–145. https://doi.org/10.21852/sem.2022.4.09
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.2022.4.09
Google Scholar
Niedek, M., Krajewski, K. (2021). Frugalizm w kontekście ekonomicznych i aksjologicznych uwarunkowań zrównoważonego wzorca konsumpcji. W: Sadowski R. F., Kosieradzka-Federczyk A., Klimska A. (red.) Antropologiczne i przyrodniczeaspekty konsumpcjinadmiaru i umiaru. Warszawa: Wydawnictwo KSAP, ss. 40-58.
Google Scholar
Spiller J., AGD i ich wpływ na środowisko, dostępny na https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/APPLiA-branza-agd-raport-2022-13014.html (otwarty: 03.08.2024)
Google Scholar
Tarasewicz A. (2021). Edukacja sektora energetycznego w dobie transformacji, dostępny na: https://trendywenergetyce.pl/edukacja-sektora-energetycznego-w-dobie-transformacji (otwarty: 09.08.2024)
Google Scholar
UNESCO-UNEP (1983). Glossary of Environmental Education Terms dostępny na: http://specialcoll-ections.nust.na:8080/greenstone3/library/sites/localsite/collect/unesco/index/assoc/HASH01d9.dir/Glossary_of_environmental_education_terms.pdf;jsession-id=0239CE44256F49A37BE0AD4790A3C707; (otwarty: 08.08.2024)
Google Scholar
Web.01 - Edukacja energetyczna- kształtowanie postaw przyszłych użytkowników energii, (2006), Luksemburg; Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, dostępny na: https://www.energia.rzeszow.pl/images/stories/pliki/edukacja%20energetyczna-pl.pdf (otwarty: 29.07.2024)
Google Scholar
Web.02 - https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/oszczedzamy-energie-kampania-spoleczna-ministerstwa-klimatu-i-srodowiska; (otwarty: 30.07.2024)
Google Scholar
Web.03 - https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/o-transformacji-energetycznej-glosem-dzieci--przyszlych-pokolen (otwarty: 06.08.2024)
Google Scholar
Web.04 - Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, Warszawa 2022, dostpny na: https://www.pois.gov.pl/media/106951/POIiS_21_0_20220210.pdf; (otwarty: 12.08.2024)
Google Scholar
Web.05 - https://kadry.infor.pl/wiadomosci/5302493,Gornicy-znajda-zatrudnienie-w-energetyce-odnawialnej.html; (otwarty: 06.08.2024)
Google Scholar
Web.06 - Prognozowane zmiany na rynku pracy wywołane transformacją, Warszawa 2021, dostępny na: (https://www.teraz-srodowisko.pl/media/pdf/aktualnosci/11484-rynek-pracy-transformacja-Konfederacja-Lewiatan.pdf; (otwarty: 12.08.2024)
Google Scholar
Weizsäcker E.U., Lovins, A.B., Lovins, L.H. (1999). Mnożnik cztery. Podwójny dobrobyt – dwukrotnie mniejsze zużycie zasobów naturalnych. Raport dla Klubu Rzymskiego, tłum. Lis A., Toruń: Polskie Towarzystwo Współpracy z Klubem Rzymskim, Wyd. Rolewski.
Google Scholar