Baraniak B. (2008). Edukacja w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej. Warszawa: IBE .
Google Scholar
Baraniak B. (2004). Kwalifikacje i kompetencje oczekiwanymi kategoriami współczesnej pracy. „Pedagogika Pracy”, nr 43.
Google Scholar
Baraniak B. (2001). Programy kształcenia zawodowego. Teoria – Metodologia – Aplikacje. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Baraniak B. (2010). Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji, pracy i badań. Warszawa: UKSW.
Google Scholar
Baraniak B. (red.). (1997). Dobór treści kształcenia zawodowego. Warszawa – Radom: IBE – ITiE.
Google Scholar
Biała Księga Kształcenia i Doskonalenia. Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa. (1997). Warszawa – Radom: IBE – ITiE.
Google Scholar
Brejnak A. (2000). Rola i miejsce kształcenia modułowego w systemie szkolnym i pozaszkolnym edukacji zawodowej. „Oświatowiec”, nr 2.
Google Scholar
Chruściel E., Plumbridge W. (1995). Szkolenie z zastosowaniem umiejętności zawodowych. Warszawa: MPiPS.
Google Scholar
Czerwińska M. (2009). Aktywność twórcza w procesie rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzroku – refleksja między terapią a sztuką. W: Dycht M., Marszałek L. (red.). Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Delors J. (1998). Edukacja. Jest w niej ukryty skarb. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Development of Standards in Vocational Education and Training – Specification, Experience, Examples. (2000). Vol. 2. Torino: European Training Foundation – European Communities.
Google Scholar
Doroszewski W. (1975). Słownik poprawnej polszczyzny. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Encyklopedia Popularna (1997). T. 2. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Faure E. (1975). Uczyć się aby być. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Furmanek W. (2000). Podstawy edukacji technicznej. Rzeszów: URz.
Google Scholar
Furmanek W. (2006). Zarys humanistycznej teorii pracy. Warszawa: IBE Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych IBE.
Google Scholar
Gaustavi L. (2003). Rozwój modułowego kształcenia i szkolenia zawodowego. Koncepcje i metody. Kształcenie i szkolenie modułowe. Radom: ITiE.
Google Scholar
Gerlach R. (2003). Edukacja zawodowa nie tylko dla rynku pracy. W: Gerlach R. (red.). Edukacja wobec rynku pracy. Realia – możliwości – perspektywy. Bydgoszcz: AB.
Google Scholar
Gerlach R. (1997). Nauczyciel w pozaszkolnych formach oświaty zawodowej w Polsce. Bydgoszcz: WSP.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2000). O zmianę w edukacji. Konteksty, zagrożenia, możliwości. Bydgoszcz: AB.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (1989). W poszukiwaniu tożsamości pedagogiki ogólnej. Świadomość teoretyczno-metodologiczna współczesnej pedagogiki polskiej (geneza i stan). Bydgoszcz: WSP.
Google Scholar
Jan Paweł II. (1996). Laborum exercens. W: Encyklika Ojca Świętego Jana Pawła II. T.2. Kraków: Św. Stanisława B.M. Archidiecezji Krakowskiej.
Google Scholar
Jeruszka U. (2006). Kwalifikacje zawodowe. Poglądy teoretyczne a rzeczywistość. Warszawa: IPiSS.
Google Scholar
Kwiatkowski S. M. (2002). Dostosowanie struktury i treści kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy w kontekście zmian w systemie edukacji. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Kwiatkowski S. M. (1997). Gospodarcze i społeczne uwarunkowania rozwoju szkolnictwa zawodowego w Polsce. W: Gerlach R. (red.). Dylematy edukacji zawodowej w końcu XX wieku. Bydgoszcz: WSP.
Google Scholar
Kwiatkowski S. M. (2001). Kształcenie zawodowe. Dylematy teorii i praktyki. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Kwiatkowski S.M. (red.) (1994). Kształcenie zawodowe w warunkach gospodarki rynkowej. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Kwiatkowski S. M. (2006). Pedagogika pracy. W: Śliwerski B. (red.). Pedagogika. T. 3. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Kwiatkowski S. M. (2000). Prognoza zmian w latach 2000-2010. „Nowa Edukacja Zawodowa”, nr 1.
Google Scholar
Lewowicki T. (2003). Humanista i idee humanizmu spełnione w pedagogice pracy. W: Wiatrowski Z., Jeruszka U., Bednarczyk H. (red.). Pedagogika pracy w kontekście integracji europejskiej. Warszawa: WSP TWP.
Google Scholar
Łyko Z. (1998). Listy o edukacji. „Forum Oświatowe”, nr 2.
Google Scholar
Mayor F. (2001). Przyszłość świata. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Maslow A. (1996). Motywacja i osobowość. Warszawa: IW PAX.
Google Scholar
Moskwa J. (2003). Prorok i polityk. Warszawa: ŚiK.
Google Scholar
Niemierko B. (2000). Od celów operacyjnych przedmiotu szkolnego do ewaluacji programów kształcenia. Brwinów: CEwR.
Google Scholar
Nomenklatura zawodów (1966). Warszawa: Komitet Pracy i Płacy.
Google Scholar
Nowacki T. (2006). Postawy i wartości. W: Laska E. (red.). Edukacja nauczycieli wobec przemian szkoły. Rzeszów: URz.
Google Scholar
Nowacki T. (2006). Przedmowa. W: Turos L. Andragogika pracy. Warszawa: „Żak”.
Google Scholar
Nowacki T. (2004). Leksykon pedagogiki pracy. Radom: ITiE.
Google Scholar
Nowacki T., Korabiowska-Nowacka K., Baraniak B. (2000). Nowy Słownik Pedagogiki Pracy. Warszawa: WSP TWP.
Google Scholar
Nowacki T. (red.) (1978). Metodologia pedagogiki pracy. Warszawa: IKZ.
Google Scholar
Nowacki T. (1982). Pedagogika pracy. W: Laska E. (red.). Pedagogika pracy. Problematyka i przegląd badań. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Nowacki T. (1971). Podstawy dydaktyki zawodowej. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Nowacki T. (1980). Praca i wychowanie. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Nowacki T. (1967). Szkice z dziejów kształcenia zawodowego. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Ostrowska U. (1998). Doświadczanie wartości edukacyjnych w szkole wyższej. Bydgoszcz: WSP.
Google Scholar
Plewka Cz. (2013). Refleksje nad potrzebą powiązania rynku pracy z nauką i edukacją. W: Plewka Cz. (red.). Nauka, edukacja, rynek pracy. Przede wszystkim współdziałanie. Szczecin – Koszalin: Usz – PK – WSzIE.
Google Scholar
Rifkin J. (2001). Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej. Wrocław: Wyd. Dolnośląskie.
Google Scholar
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej o zmianie ustawy o systemie oświaty z dn. 19 sierpnia 2011 r., Dz. U. nr 205 z 2011 r., poz.1206.
Google Scholar
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego z dn. 23 grudnia 2011r., Dz. U. nr 2 z 2012 r., poz.7.
Google Scholar
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach z dn. 7 lutego 2012 r., Dz. U. nr 34 z 2012 r., poz. 184.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r., zmieniające rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy i zakresu jej stosowania. Dz. U. z dnia 19 listopada 2012 r.
Google Scholar
Skrzypczak J. (2000). Kompetencyjne podstawy obywatelskich zachowań dorosłych Polaków. „Oświatowiec”, nr 2.
Google Scholar
Strategia rozwoju edukacji (2005). Warszawa: IBE.
Google Scholar
Strzelecki Z. (2002). Prognozowanie popytu na prace według kwalifikacji. Warszawa: IPiSS.
Google Scholar
Suchodolski B. (1965). Kultura. W: Wielka Encyklopedia Powszechna. T. VI. Warszawa: PWM.
Google Scholar
Symela K. (1997). Przemiany w strukturze programów kształcenia. W: Baraniak B. (red.). Dobór treści kształcenia zawodowego. Warszawa – Radom: IBE – ITiE.
Google Scholar
Szkolnictwo wyższe w Polsce (2013), dostępny na: www.gov.pl/92/2013_07 (otwarty 02.05.2014).
Google Scholar
Szkolnictwo zawodowe. (1999) Zeszyt nr 3. W: Biblioteczka Reformy. Warszawa: MEN.
Google Scholar
Śliwerski B. (2003). Edukacja. W: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku. T. 1. Warszawa.
Google Scholar
Turos L. (2006). Andragogika pracy. Warszawa.
Google Scholar
Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wraz ze zmianami. Dz. U. nr 69 z dn. 2008 r., poz. 415.
Google Scholar
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z dn. 2 lipca 2004 r., Dz. U. nr. 173 z 2004 r., poz. 1803.
Google Scholar
Ustawa o szkolnictwie wyższym z dn. 27 lipca 2005 r., Dz. U. 2005, nr 164, poz. 1365, dostępny na: www.gov.pl/92/2013_07 (otwarty 02.05.2014).
Google Scholar
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. 2014 poz. 1198, dostępny na: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140001198.
Google Scholar
Ustawa wprowadzająca zmiany do systemu oświaty oraz niektórych innych ustaw z dn. 19 sierpnia 2011 r., Dz. U z 2011r., nr 205, poz. 1206.
Google Scholar
Wiatrowski Z. (2004). Droga do współczesnego i rozumienia i uznawania kwalifikacji i kompetencji zawodowych. W: Kwiatkowski S. M. (red.). Kwalifikacje zawodowe na współczesnym rynku pracy. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Wachowski M. (1968). Geneza szkoły. Studium z pedagogiki porównawczej. Opole: WSP.
Google Scholar
Wiatrowski Z. (1985). Pedagogika pracy w zarysie. Warszawa: PWN. Wiatrowski Z. (1996). Podstawy pedagogiki pracy. Bydgoszcz: WSP.
Google Scholar
Wiatrowski Z. (2004). Praca w zbiorach wartości pracujących, bezrobotnych i młodzieży szkolnej. Włocławek: WSHE.
Google Scholar
Woźniak W. (2013). Idea uczenia się przez całe życie wyznacznikiem zmian w kształceniu zawodowym. W: Plewka Cz. (red.). Nauka, edukacja, rynek pracy. Przede wszystkim współdziałanie. Koszalin – Szczecin: Usz – PK – WSzIE.
Google Scholar
Wragg E. C. (1999). Trzy wymiary programu. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Wyszyński S. (1957). Duch pracy ludzkiej. Myśli o warunkach pracy. Poznań.
Google Scholar
Założenia projektowanych zmian. Kształcenie zawodowe i ustawiczne. (2010). „Informator MEN”, Warszawa: MEN.
Google Scholar
Załącznik nr 1 do dokumentu Komisji Wspólnoty Europejskiej: Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ustanowienia europejskiego systemu transferu i akumulacji osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym. (2008). Bruksela: Dz. U. UE L.394, z dn. 09.04.2008.
Google Scholar