Bilewicz M. (2006). Kiedy kontakt osłabia uprzedzenia? Kategoryzacje społeczne i temporalne jako warunki skuteczności kontaktu międzygrupowego. „Psychologia Społeczna”, nr 02(02), s. 63–74.
Google Scholar
Cialdini R. B., Goldstein N. J. (2004). Social influence: Compliance and conformity. „Annual Review of Psychology”, nr 55, s. 591–621.
DOI: https://doi.org/10.1146/annurev.psych.55.090902.142015
Google Scholar
Cooper D. G. (2004). Promoting disability awareness in preschool. „Dissertation Abstracts International: Section B: The Sciences and Engineering”, nr 65(2-B), s. 641.
Google Scholar
Hurst Ch., Corning K., Ferrante R. (2012). Children’s Acceptance of Others with Disability: The Influence of a Disability-Simulation Program. „Journal of Genetic Counseling”, nr 21(6), s. 873–883.
Google Scholar
Kazanowski Z. (2019a). Postawy wobec integracji społecznej osób z niepełnosprawnością w kontekście zmiany pokoleniowej. „Edukacja–Technika–Informatyka”, nr 1(27), s. 255–260.
DOI: https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.33
Google Scholar
Kazanowski Z. (2019b). Wielowymiarowość postaw wobec integracji społecznej osób z niepełnosprawnością. „Edukacja–Technika–Informatyka”, nr 1(27), s. 243–248.
DOI: https://doi.org/10.15584/eti.2019.1.31
Google Scholar
Macmillan M., Tarrant M., Abraham C., Morris C. (2014). The association between children’s contact with people with disabilities and their attitudes towards disability: a systematic review. „Developmental Medicine & Child Neurology”, nr 56, s. 529–546.
DOI: https://doi.org/10.1111/dmcn.12326
Google Scholar
Mclaughlin M. E., Bell M. P., Stringer D. Y. (2004). Stigma and Acceptance of Persons With Disabilities. Understudied Aspects of Workforce Diversity. „Group & Organization Management”, nr 29(3), s. 302–333.
DOI: https://doi.org/10.1177/1059601103257410
Google Scholar
Naraian S., Natarajan P. (2013). Negotiating Normalcy with Peers in Contexts of Inclusion: Perceptions of Youth with Disabilities in India. „International Journal of Disability, Development & Education”, nr 60(2), s. 146–166.
DOI: https://doi.org/10.1080/1034912X.2013.786565
Google Scholar
Parys K., Pilecki J. (2005). Sytuacja społeczna uczniów niepełnosprawnych w klasach integracyjnych – idee, postulaty, realia. W: Dyskursy pedagogiki specjalnej 4: Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych. Kosakowski C., Krause A. (red.). Olsztyn: Wydawnictwo UWM.
Google Scholar
Schwab S., Gebhardt M., Huber C. (2016). Social acceptance of students with Down syndrome and students without disability. „Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology”, nr 36(8), s. 1501–1515.
Google Scholar
Shannon C. D., Schoen B., Tansey T. N. (2009). The Effect of Contact, Context, and Social Power on Undergraduated Attitudes Towards Persons with Disabilities. „Journal of Rehabilitation”, nr 75(4), s. 11–18.
Google Scholar
Shaughnessy J. J., Zechmeister E. B., Zechmeister J. S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Siperstein G. N., Norins J., Mohler A. (2007). Social acceptance and attitude change: Fifty years of research. W: Handbook of intellectual and developmental disabilities. Jacobson J. W., Mulick J. A., Rojahn J. (red.). New York: Springer.
Google Scholar
Vornholt K., Uitdewilligen S., Nijhuis, F. J. N. (2013). Factors Affecting the Acceptance of People with Disabilities at Work: A Literature Review. „Journal of Occupational Rehabilitation”, nr 23(4), s. 463–475.
DOI: https://doi.org/10.1007/s10926-013-9426-0
Google Scholar
Weigl B. (1999). Stereotypy i uprzedzenia etniczne u dzieci i młodzieży. Studium empiryczne. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
Google Scholar
Wilczyńska J., Drwal R. Ł. (1995). Opracowanie Kwestionariusza Aprobaty Społecznej (KAS) J. Wilczyńskiej i R. Ł. Drwala. W: Radosław Łukasz Drwal. Adaptacja kwestionariuszy osobowości. Wybrane zagadnienia i techniki. Brzozowski P. (red.). Warszawa: PWN, s. 57−66.
Google Scholar
Williams J. C., JayLynn S. (2010). Acceptance: An Historical and Conceptual Review. „Imagination Cognition and Personality”, nr 30(1), s. 5–56.
DOI: https://doi.org/10.2190/IC.30.1.c
Google Scholar
Żyta A., Ćwirynkało K. (2014). Relacje rówieśnicze uczniów z niepełnosprawnością. „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 4(27), s. 88–98.
Google Scholar