Bibliografia
Google Scholar
Źródła
Google Scholar
BENEDICTUS PP. XVI, Litterae encyclicae Caritas in veritate de humana integra progressione in caritate veritateque (29.06.2009), AAS 101 (2009), s. 641-709.
Google Scholar
Codex Iuris Canonici auctoritate Ioannis Pauli PP. II promulgatus (25.01.1983), AAS 75 (1983), pars II, s. 1-317 z późn. zm.
Google Scholar
FRANCISCUS PP., Adhortatio apostolica Episcopis Presbyteris ac diaconis viris et mulieribus consecratis omnibusque christifidelibus laicis de Evangelio Nuntiando nostra aetate Evagelii gaudium (24.11.2013), AAS 105 (2013), s. 1019-1137.
Google Scholar
FRANCISCUS PP., Constitutio apostolica Veritatis gaudium de universitatibus et facultatibus ecclesiasticis (8.12.2017), AAS 110 (2018), s. 1-34.
Google Scholar
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., Dz. U. Nr 78, poz. 483 z późn. zm.
Google Scholar
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1571 z późn. zm.
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
BITONTI A., MARIOTTI C., Junk Science, w: P. Harris, A. Bitonti, C.S. Fleisher i in. (red.), The Palgrave Encyclopedia of Interest Groups, Lobbying and Public Affairs, Cham 2021, s. 1-6, https://doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_128-1.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-13895-0_128-1
Google Scholar
BLOCH C.W., FUGLSANG S., GRAVERSEN E.K. i in., Commercialisation of Research from the Social Sciences, Humanities and Arts (SSHA) at universities: A scoping study: existing insight and current practices, Aarhus University 2022, „CFA Scientific Reports 2024” 15 (2024), nr 2, https://pure.au.dk/portal/en/publications/commercialization-of-research-from-the-social-sciences-humanities [dostęp: 10 listopada 2024 r.].
DOI: https://doi.org/10.7146/cfasr.v15i2.156125
Google Scholar
JONES M.M., ABRAMS D., LAHIRI A., Shape the Future: how the social sciences, humanities and the arts can SHAPE a positive, post-pandemic future for peoples, economies and environments, Journal of the British Academy 8 (2020), s. 167-266, https://doi.org/10.5871/jba/008.167.
DOI: https://doi.org/10.5871/jba/008.167
Google Scholar
NUSSBAUM M., Not For Profit: Why Democracy Needs the Humanities, Princeton 2016.
DOI: https://doi.org/10.1515/9781400883509
Google Scholar
SZYDŁO M., Pojęcie nauki i osiągnięć naukowych w postępowaniach awansowych w nauce (uwagi z perspektywy nauk prawnych), Państwo i Prawo 5 (2022), s. 63 (s. 52-67).
Google Scholar
UKRI, How to Commercialise Your Research: Different Ways to Commercialise Research, w: https://www.ukri.org/councils/esrc/impact-toolkit-for-economic-and-social-sciences/how-to-commercialise-your-research/ [dostęp: 8 listopada 2024 r.].
Google Scholar
ZADYKOWICZ T. Nakazy i zakazy na sprzedaż? Teologia moralna w dobie komercjalizacji wiedzy? Roczniki Teologiczne 3 (2017), s. 23-34, doi: http://dx.do.org/10.18290/rt.2017.64.3-2.
DOI: https://doi.org/10.18290/rt.2017.64.3-2
Google Scholar
ŻUKOWSKI M., Aktualne problemy czasopism naukowych w Polsce, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 83 (2021), z. 2, s. 27-37, https://doi.org/10.14746/rpeis.2021.83.2.3.
DOI: https://doi.org/10.14746/rpeis.2021.83.2.3
Google Scholar