Opublikowane: 30.11.2024

Tożsamość katolickiego szkolnictwa wyższego

Patrick Valdrini Patrick
Prawo Kanoniczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/pk.2024.67.3.01

Abstrakt

Autor dokonuje szerokiej analizy tożsamości szkolnictwa katolickiego wskazując podstawy prawne funkcjonowania uczelni kościelnych i katolickich. Następnie wykazuje rolę nauk kościelnych w kontekście szkolnictwa katolickiego i ich udziału w kształtowaniu tożsamości uniwersytetów katolickich dostrzegając ich istotny wkład w dobro społeczeństwa oraz wskazując, że uczelnie są wyjątkowymi miejscami doświadczenia wspólnoty.

Słowa kluczowe:

edukacja katolicka, proces boloński, uniwersytety, tożsamość

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Patrick, P. V. (2024). Tożsamość katolickiego szkolnictwa wyższego. Prawo Kanoniczne, 67(3), 3–14. https://doi.org/10.21697/pk.2024.67.3.01

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.