Stanisław Balbus, Interdyscyplinarność – intersemiotyczność – komparatystyka, [w:] Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej, J. Niedźwiedź, TAiWPN Universitas, Kraków [cop. 2004].
Google Scholar
Ewa Furtak, Córka Tuwima: „Jestem pewna, że Julian Tuwim sprzeciwiłby się takiej interpretacji zawartości swoich wierszy dla dzieci”, „Gazeta Wyborcza”, wydanie lokalne: Bielsko-Biała”, 18 września 2018; http://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/7,88025,23937264,corka-tuwima-jestem-pewna-ze-julian-tuwim-sprzeciwilby-sie.html.
Google Scholar
Dominik Grabowski, Dlaczego?, „Poezja i Dziecko” 2004, nr 4.
Google Scholar
Małgorzata Gurowska, Joanna Ruszczyk, Lokomotywa/IDEOLO, wyb. J. Ruszczyk, Fundacja Sztuczna Wytwórnia–Instytut Książki, Warszawa – Kraków 2013.
Google Scholar
Alicja Helman, Twórcza zdrada. Filmowe adaptacje literatury, Ars Nova, Poznań 1998.
Google Scholar
Maryla Hopfinger, Adaptacje filmowe utworów literackich. Problemy teorii i interpretacji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich–Polska Akademia Nauk, Wrocław 1974.
Google Scholar
Łukasz Kaczyński, Rok Tuwima 2013 w Łodzi, czyli połowa roku gruszek na wierzbie, „Dziennik Łódzki”, 4 stycznia 2014; https://dzienniklodzki.pl/rok-tuwima-2013-w-lodzi-czyli-polowa-roku-gruszek-na-wierzbie/ar/1080788.
Google Scholar
Janusz Lalewicz, Mimetyzm formalny i problem naśladowania w komunikacji literackiej, [w:] Tekst i fabuła, red. C. Niedzielski, J. Sławiński, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Polska Akademia Nauk, Wrocław 1979.
Google Scholar
Zbigniew Lisowski, Próba interpretacji „Lokomotywy” Juliana Tuwima, „Zeszyty Naukowe WSR-P im. G. Dymitrowa w Siedlcach” 1988, nr 15, cz. 2.
Google Scholar
Leszek Małek, Ustawowe cele prawa cytatu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace z Prawa Własności Intelektualnej” 2008, z. 2.
Google Scholar
Jarosław Mikołajewski, Lokomotywa i inne wesołe wierszyki, Tuwim, Julian, „Gazeta Wyborcza”, 22 listopada 2003; http://wyborcza.pl/1,75517,1786015.html.
Google Scholar
Aleksandra Sewerynik, Prawo autorskie: Didżej – twórca czy odtwórca?, „Rzeczpospolita. Rzecz o Prawie”, 1 października 2016; https://www.rp.pl/Rzecz-o-prawie/310019993-Prawo-autorskie-Didzej--tworca-czy-odtworca.html.
Google Scholar
Ewa Szczęsna, Wprowadzenie do poetyki intersemiotycznej, [w:] Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej, J. Niedźwiedź, TAiWPN Universitas, Kraków [cop. 2004].
Google Scholar
Elżbieta Traple, Dozwolony użytek chronionych utworów, [w:] Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, red. J. Barta et al., Lex a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
Google Scholar
Seweryna Wysłouch, „Lokomotywa” Tuwima w książce i na ekranie, [w:] Literatura w kręgu sztuki. Tematy – konteksty – medialne transformacje, red. B. Przymuszała, S. Wysłouch, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań 2016.
Google Scholar
http://bip.instytutksiazki.pl/attachments/article/87/Sprawozdanie_2013.pdf.
Google Scholar
http://www.filmpolski.pl/fp/index.php?film=428064.
Google Scholar
http://www.tuwim.org/index.php?p=4.
Google Scholar
https://instytutksiazki.pl/aktualnosci,2,rok-tuwima,1713.html.
Google Scholar
https://www.cda.pl/video/469633a.
Google Scholar
https://www.cda.pl/video/5383938d.
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=IgGQYyethAQ.
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=NLT_Yx5yhGo.
Google Scholar
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych; http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19940240083.
Google Scholar