Barthes Roland, Mitologie, przeł. A. Dziadek, Wydawnictwo KR, Warszawa 2000.
Google Scholar
Ferenc Tomasz, „I want you…” i „We can do it” – szkic do analizy kulturowych transformacji plakatów wojennych, w: Wojna, obraz, propaganda, red. T. Ferenc, W. Dymarczyk, P. Chomczyński, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2014.
Google Scholar
Hegarty J., Hegarty on Advertising, London 2011.
Google Scholar
Leech Geoffrey N., Principles of Pragmatics, Routledge, London–New York 1983.
Google Scholar
Lewiński Piotr H., Retoryka reklamy, Wydawnictwo UWr, Wrocław 1999.
Google Scholar
Michałowski Piotr, Strategie skandalu i stereotypy odbioru, w: Stereotypy w literaturze (i tuż obok), red. W. Bolecki, G. Gazda, IBL PAN, Warszawa 2003.
Google Scholar
Mitchell W.J.T., Czego chcą obrazy?, przeł. Ł. Zaremba, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2015.
Google Scholar
Morris Desmond, Mowa ciała w sztuce. Pozy i gesty, przeł. A. Wojcowicz-Narloch, Arkady, Warszawa 2022.
Google Scholar
Nycz Ryszard, Intertekstualność i jej zakresy: teksty, gatunki, światy, w: idem, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Wydawnictwo IBL, Warszawa 1995.
Google Scholar
Pawłowska-Jądrzyk Brygida, Zarys poetyki uwodzenia. O strategiach perswazyjnych w reklamie wizualnej, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2021.
Google Scholar
Pease Allan i Barbara, Mowa ciała, przeł. J. Grabiak, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2022.
Google Scholar
Pincas Stéphane, Loiseau Marc, Historia reklamy, przeł. W. Kroker, Taschen, Kolonia 2009.
Google Scholar
Polkowska Laura, „Przezroczysty” – znaczenia i konotacje semantyczne w języku polskim, w: Przezroczystość w kulturze, red. A. Smaga, B. Pawłowska-Jądrzyk, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2020.
Google Scholar
Szczęsna Ewa, Wprowadzenie do poetyki intersemiotycznej, w: Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej, J. Niedźwiedź, Universitas, Kraków 2004.
Google Scholar
Zimny Rafał, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2008.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
AdMonkey, Reklamy zapadające w pamięć mają ogromną moc. Właśnie dlatego warto postawić na kreatywność, https://admonkey.pl/reklama-kreatywna-ma-znaczenie/ (dostęp 20.11.2022).
Google Scholar
Google Search, Bank Zachodni WBK, https://www.google.com/search?q=Bank+Zachodni+WBK+reklama&sxsrf=AJOqlzVv6csl4jb9MOuSs6jIjHJKR9g_kg:1679674069899&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjN9JjC-fT9AhVc_7sIHTt-AKwQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=625&dpr=1 (dostęp 24.03.2023).
Google Scholar