Opublikowane: 2016-11-16

Wychowanie moralne czy nauczanie moralno-etyczne? Rozważanie o zadaniach oświaty publicznej

Dariusz Stępkowski , Wanda Kamińska
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.08

Abstrakt

W prezentowanym tekście autorzy zastanawiają się nad zadaniami oświaty publicznej w zakresie edukacji moralnej. Szukają rozstrzygnięcia dylematu między domowym wychowaniem moralnym a szkolnym nauczaniem moralno-etycznym. W ich rozważaniach kluczową rolę odgrywa usytuowanie edukacji moralnej w sferze publicznej i koncepcja nauczania wychowującego J.F. Herbarta. Na tym tle analizują teoretyczne wskazania dotyczące prowadzenia lekcji etyki w gimnazjum.

Słowa kluczowe:

edukacja moralna, wychowanie, nauczanie, lekcje etyki

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 5 > >> 

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stępkowski, D., & Kamińska, W. (2016). Wychowanie moralne czy nauczanie moralno-etyczne? Rozważanie o zadaniach oświaty publicznej. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 127–137. https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.08

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.