Canguilhem G. (1961). Nécessité de la diffusion scientifique. „Revue de l’enseignement supérieur”, nr 3, s. 5–15.
Google Scholar
Dudkiewicz M., Kaźmierczak T., Rybka I., Rymsza M. (2008). Animacja lokalna. Jak aktywizować społeczność wiejską. Z doświadczeń projektu ,,W stronę polskiego modelu gospodarki społecznej – budujemy nowy Lisków”. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych, s. 6–7.
Google Scholar
Fouchereau E. (2012). Didactique des sciences et culture scientifique: quels enjeux pour la formation professionnelle des enseignants? W: Quelle formation pour les enseignants. EUD, s. 171–186.
Google Scholar
Giordan A., Pellaud F. (2009). Sciences émergentes: 30 ans de didactique. Nice: Ovadia, Coll. André Giordan Au-delà des Apparences.
Google Scholar
Godlewski G. (2008). Animacja i antropologia: następna generacja. W: Kurz I. (red.). Lokalnie: animacja kultury. Warszawa: Instytut Kultury Polskiej UW.
Google Scholar
Kaźmierczak T. (2008). Koncepcja animacji lokalnej w projekcie liskowskim. W: Rybka I. (red.). Animacja lokalna i przedsiębiorczość społeczna na rzecz rozwoju obszarów wiejskich. Broszura pokonferencyjna. Warszawa: ISP, s. 19.
Google Scholar
Korwin-Szymanowska A., Lewandowska E., Tuszyńska L. (2015). Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej. Warszawa: APS.
Google Scholar
Kruczkowska Z., Stano B. (2013). Artysta nauczycielem i animatorem kultury. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Kwaśnica R. (1990). Pytania o psychopedagogiczne kształcenie nauczycieli. W: Kwieciński Z., Witkowski L. (red.). Ku pedagogice pogranicza. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Kwiatkowski S.M., Madalińska-Michalak J. (red.). (2014). Przywództwo edukacyjne –współczesne wyzwania. Warszawa: ABC Wolters Kluwer.
Google Scholar
Naumiuk A. (2014). Edukacja – partycypacja – zmiana w doświadczeniach i wyobrażeniach działaczy lokalnych (animatorów społecznych). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323514930
Google Scholar
Potyrała K. (2016). iEdukacja. Synergia nowych mediów i dydaktyki. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP (w druku).
Google Scholar
Raichvarg D., Jacques J. (1991). Savants et Ignorants: une histoire de la vulgarisation des sciences. Paris: du Seuil (Sciences).
Google Scholar
Raichvarg D., Potyrała K., Di Scala E. (2015). Teatr naukowy, czyli publiczny dyskurs z nauką i popularyzacja wiedzy. Kraków: Libron.
Google Scholar
Słowińska S. (2013). Projekt animacyjny jako metoda pracy w oparciu o badania w działaniu. W: Kubinowski D., Lewartowicz U. (red.). Animacja kultury. Współczesne dyskursy teorii i praktyki. Lublin: UMCS.
Google Scholar
Szymański M.J. (2014). Edukacyjne problemy współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Tuszyńska L. (2008). Diagnoza stanu edukacji środowiskowej społeczności lokalnych w wybranych regionach Polski. Warszawa: WUW.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323516934
Google Scholar
Tuszyńska L. (2006). Edukacja ekologiczna dla nauczycieli i studentów. Warszawa: WSP-TWP.
Google Scholar
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Dz.U. 2004, nr 92, poz. 880.
Google Scholar
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, art. 2, ustęp 4 i art. 19b, ustęp 1. Dz.U. 2003, nr 96, poz. 873.
Google Scholar