Durdik J., Herbart, [w:]: Ottův naučný slovník. Illustrovaná encyklopædie obecných vědomostí, red. J. Otto, Praha 1897, tom XI, s. 143.
Google Scholar
Głombik Cz., Impulsy i zbliżenia. Siedem szkiców z dziejów czesko-polskich kontaktów filozoficznych, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1996, s. 89.
Google Scholar
Głombik Cz., Tomizm czasów nadziei. Słowiańskie kongresy tomistyczne Praga 1932-Poznań 1934. Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1994, s. 115-122.
Google Scholar
Gustav Adolf Lindner, [bez autora], dostępny na: http://www.phil.muni.cz/fil/scf/komplet/lindnr.html (otwarty 21.02.2013).
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T., Sprawozdanie z działalności Zespołu Pedagogiki Ogólnej KNP PAN, [w:] Ewolucja „ogólności” w dyskursach pedagogicznych, red. T. Hejnicka-Bezwińska, R. Leppert, Bydgoszcz 2005, s. 308.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M., Witkowski L., Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyka a edukacją, kulturą i życiem społecznym, [w:] Pedagogika, red. B. Śliwerski, t. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji, GWP, Gdańsk 2010, s. 16.
Google Scholar
Jedynak S., Pozytywizm w Czechach, „Ruch Filozoficzny” 1(1987), s. 25-29.
Google Scholar
J.F. Herbart a jeho stoupenci na pražské univerzitě, Nakladatelstvi Univerzita Karlova, Praha 1989.
Google Scholar
J. H. Herbart a český herbartismus. Část 1: Herbart a německá filosofie klasického období, Nakladateství Univerzita Karlova, Praha 1964; Máme-li kulturu, je naší vlastí Evropa. Herbartismus a česká filosofie, Nakladatelství Filosofického ústavu AV ČR, Praha 1998.
Google Scholar
Kopczyński T., Hermeneutyka i recepcja filozofii wychowania Artura Schopenhauera, Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 14.04.2011.
Google Scholar
Kral J., Československa filosofie. Nástin vyvoje podle disciplin. Wydawnictwo Melantrich , Praha 1937.
Google Scholar
Král J., Československa filosofie. Nástin vyvoje podle disciplin, Wydawnictwo Melantrich, Praha 1937, s. 40 i n.
Google Scholar
Murzyn A., Filozofia nauczania wychowującego J. F. Herbarta, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2010, s. 111.
Google Scholar
Popelová J., Studie o současné české filozofii, Wydawnictwo J.R. Vilimek, Praha 1946, s. 6-9.
Google Scholar
Popelová J., Studie o současné české filosofii, Wydawnictwo Vilimek, Praha 1946, s. 6-9.
Google Scholar
Ryka A., W poszukiwaniu pedagogicznego arche. Zarys systemów pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2012.
Google Scholar
Sobczak S., O rekonstrukcję filozofii wychowania, „Podlaskie Zeszyty Pedagogiczne” 8(2003), s. 7-11.
Google Scholar
Stępkowski D., Pedagogika ogólna i religia. (Re)konstrukcja zapomnianego wątku na podstawie teorii Johanna F. Herbarta i Fridricha D. E. Schleiermachera, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2010, s. 86-137.
Google Scholar
Svobodova Z,, Filosofě výchovy, dostępny na: http://filosofie-vychovy.cz (otwarty 19.02.2013).
Google Scholar
Štěpán J., Dzisiejsza filozofia w Czechach, tłum. J. Hartman, „Principia-Ekspres Filozoficzny” 22(1999), s. 39.
Google Scholar
Sztobryn S., Śliwerski B., Wstęp, [w:] Idee pedagogiki filozoficznej, red. S. Sztobryn, B. Śliwerski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003, s. 4 i n.
Google Scholar
Tretera I., J.F. Herbart a jeho stoupenci na pražské univerzitě, Wydawnictwo Univerzita Karlova, Praha 1989; J. Zumr, J. F. Herbart a český herbartismus. Část 1: Herbart a německá filosofie klasického období, Wydawnictwo Univerzita Karlova, Praha 1964; tenże, Máme-li kulturu, je naší vlastí Evropa. Herbartismus a česká filosofie, Wydawnictwo Československé Akademie Věd, Praha 1998.
Google Scholar
Zumr J., Některé otázky českého herbartismu, [w:] Filosofie v dějinách českého národa, red. J. Popelová-Otáhalová, Wydawnictwo Československé Akademie Věd, Karel Kosík, Praha 1958, s. 166-185.
Google Scholar