Benkler, Y. (2006). The wealth of networks: How social production transforms markets and freedom. Yale University Press.
Google Scholar
Bruns, A. (2008). Blogs, Wikipedia, Second Life, and beyond: From production to produsage. Peter Lang. Całek, A. (2024). Bałkanizacja internetu. W: K. Wolny-Zmorzyński, K. Doktorowicz, R. Filas, & P. Płaneta (red.), Leksykon terminów medialnych (Vol. 1). Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Carpentier, N. (2011). Media and participation: A site of ideological-democratic struggle. Intellect.
DOI: https://doi.org/10.26530/OAPEN_606390
Google Scholar
Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University Press.
Google Scholar
Kinal, J. (2018). Web 2.0. Próba chronologizacji i konceptualizacji zjawiska. Przestrzeń Społeczna, 2(16), 187–198. http://socialspacejournal.eu.
Google Scholar
Lessig, L. (2008). Remix: Making art and commerce thrive in the hybrid economy. Penguin Press. Marak, K. (2013). Memy internetowe: informacja i transformacja w sieci. W P. Grochowski (red.), Netlor: Wiedza cyfrowych tubylców (s. 133–165). Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
DOI: https://doi.org/10.5040/9781849662505
Google Scholar
Pawlicka, U. (2016). Literatura cyfrowa w kontekście kultury uczestnictwa. W A. Dąbrówka, M. Marylm& A. Wójtowicz (red.), Teksty kultury uczestnictwa (s. 43-67). Instytut Badań Literackich. https://doi. org/10.18318/978-83-65573-14-8.3.
Google Scholar
Pawlicka, A. (2013). Na marginesie rozważań o literaturze cyfrowej w kontekście posthumanizmu. Wakat, 3/4, 74-75.
Google Scholar
Toffler, A. (1986). Trzecia fala. PIW.
Google Scholar
van Dijck, J. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. Oxford University Press.
DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199970773.001.0001
Google Scholar