Alekan Henri, Oświetlenie neorealistyczne, przeł. T. Rutkowska, „Kwartalnik Filmowy” 1994, nr 7–8.
Google Scholar
Almendros Néstor, Kilka myśli o moim zawodzie, przeł. T. Szczepański, „Kwartalnik Filmowy” 1994, nr 7–8.
Google Scholar
Bukowiecki Andrzej, Tonino Delli Colli: między prostotą a kunsztem, „Kino” 2005, nr 12.
Google Scholar
Helman Alicja, Urok zmierzchu. Filmy Luchina Viscontiego, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2001.
Google Scholar
Helman Alicja, Włosi po neorealizmie: autorzy, kontynuatorzy, epigoni, w: Historia
Google Scholar
kina. Tom 2. Kino klasyczne, red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska, Universitas, Kraków 2012.
Google Scholar
Kornatowska Maria, Fellini, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1989.
Google Scholar
Kornatowska Maria, Fellini, Visconti – podziwiałem ich obu – rozmowa z Giuseppe Rotunno, „Kino” 1999, nr 6.
Google Scholar
Lubelski Tadeusz (red.), Zdjęcia: Jerzy Lipman, Warszawa 2005.
Google Scholar
Miczka Tadeusz, 10 000 km od Hollywood. Historia kina włoskiego od 1896 do połowy lat pięćdziesiątych XX wieku, Oficyna Literacka, Kraków 1992.
Google Scholar
Miller Marek i in., Filmówka. Powieść o łódzkiej szkole filmowej, Prószyński i S-ka, Warszawa 1998.
Google Scholar
Nykvist Sven, Kult światła. O filmach i ludziach. Rozmowy z Bengtem Forslundem, przeł. J. Balbierz, Świat Literacki, Izabelin 2006.
Google Scholar
Salt Barry, Styl i technologia filmu: historia i analiza, t. 2, przeł. A. Helman, PWSFTViT, Łódź 2003.
Google Scholar
Taras Katarzyna, Film wewnętrzny – rozmowa z Grzegorzem Kędzierskim, „Film&TV. Kamera” 2003, nr 2.
Google Scholar
Taras Katarzyna, Zdjęcia nie mogą kłamać – rozmowa z Chrisem Mengesem, „Filmpro” 2015, nr 4(24).
Google Scholar
Taras Katarzyna, Czy autor zdjęć może mieć swój styl? O przezroczystości i nieprzezroczystości w sztuce operatorskiej, w: Przezroczystość w kulturze, red. A. Smaga, B. Pawłowska-Jądrzyk, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2020.
Google Scholar
Wójcik Jerzy, Sztuka filmowa, oprac. S. Kuśmierczyk, Canonia, Łódź 2017.
Google Scholar
A Conversation with Dante Spinotti, ASC, AIC, www.celtoslavica.de (dostęp 6.06.2021).
Google Scholar
Grandi Libero, Filming “La Dolce Vita” in Black-and-White and Widescreen, American Cinematographer, 30.04.2020, https://ascmag.com/articles/filming-la-dolce-vita- in-black-and-white-and-widescreen (dostęp 6.06.2021).
Google Scholar
Internet Encyclopedia of Cinematographers, www.cinematographers.nl (dostęp 6–8.06.2021).
Google Scholar
Neyman Yuri, Gianni Di Venanzo, AIC, Visualizing a Movement, International Federation of Cinematographers, 4.02.2019, https://imago.org/activities/education/gianni-di-venanzo-aic-visualizing-a-movement/ (dostęp 10.06.2021).
Google Scholar
The American Society of Cinematographers, In Memoriam: Giuseppe Rotunno ASC, AIC (1923–2021), https://theasc.com/news/in-memoriam-giuseppe-rotunno--asc-aic-1923–2021 (dostęp 10.06.2021).
Google Scholar