Monika Błaszczak, Lustrzano-ekranowa estetyka, [w:] eidem, Ekrany i lustra w polskim dramacie współczesnym, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań 2009.
Google Scholar
Lotte H. Eisner, Ekran demoniczny, tłum. K. Ebenhardt, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1974.
Google Scholar
Energia. Rozmowa Romana Pawłowskiego z Krzysztofem Garbaczewskim, „Notatnik Teatralny” 2016, nr 82.
Google Scholar
Agnieszka Fulińska, Dlaczego literatura popularna jest popularna?, „Teksty Drugie” 2003, nr 4.
Google Scholar
Marcin F. Gawrycki, Bardziej Dziki Zachód. Meksyk i Meksykanie w hollywoodzkich westernach, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.
Google Scholar
Ewa Graczyk, Widmo Opętanych, [w:] eidem, Przed wybuchem wstrząsnąć, Słowo/ obraz terytoria, Gdańsk 2004.
Google Scholar
Maria Janion, Forma gotycka Gombrowicza, [w:] eidem, Gorączka romantyczna, PIW, Warszawa 1975.
Google Scholar
Jerzy Jarzębski, Opętani – zapomniana powieść Gombrowicza, [w:] idem, Powieść jako autokreacja, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1984 [pierwodruk: „Twórczość” 1972, nr 4].
Google Scholar
Joanna Jopek, Parę spojrzeń w lustro, „Didaskalia. Gazeta Teatralna” 2009, nr 89.
Google Scholar
Joanna Jopek, Widz wywłaszczony. Subwersywne gry z biernością odbiorcy w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego, „Polish Theatre Journal” 2016, nr 2.
Google Scholar
Marcin Kościelniak, Pokolenie wieszaka, „Tygodnik Powszechny”, 17.02.2009, https://www.tygodnikpowszechny.pl/pokolenie-wieszaka-136116.
Google Scholar
Hans-Thies Lehmann, Parataksa / Brak hierarchii, [w:] idem, Teatr postdramatyczny, tłum. D. Sajewska, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2009.
Google Scholar
Paweł Leszkowicz, Sztuka światła w światłach reflektorów, [w:] Światło obrazu. Wykłady otwarte, red. M. Rochowski, kurator M. Dziewulska, Teatr Narodowy, Warszawa 2007.
Google Scholar
George Orwell, Tygodniki dla chłopców, [w:] idem, Anglicy i inne eseje, tłum. B. Zborski, Muza, Warszawa 2002.
Google Scholar
Brygida Pawłowska-Jądrzyk, Młodość jako „sekretna alchemia odciążająca”. W kręgu idei Witolda Gombrowicza, [w:] Ciężar i lekkość w kulturze. Estetyka, poetyka, style myślenia, red. B. Pawłowska-Jądrzyk, WN UKSW, Warszawa 2016.
Google Scholar
Joanna Plit, Krajobrazy kulturowe Polski i ich przemiany, IGiPZ PAN, Warszawa 2016.
Google Scholar
Klementyna Suchanow, Gombrowicz. Ja, geniusz, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2017.
Google Scholar
Wojciech Śmieja, Od ideologii ciała do cielesności zideologizowanej. Sport i literatura w latach 1918–1939, „Teksty Drugie” 2011, nr 4.
Google Scholar
Boris Uspienski, Poetyka kompozycji. Struktura tekstu artystycznego i typologia form kompozycji, tłum. P. Fast, „Śląsk”, Katowice 1997.
Google Scholar
Anna Zalewska-Uberman, Słownik Krystiana Lupy. Perspektywa reżysera, „Didaskalia. Gazeta Teatralna” 2010, nr 96.
Google Scholar
Żelisław Żelisławski, Uruchom ponownie. Strategie estetyczne i przeciwreżyserskie Krzysztofa Garbaczewskiego, [w:] Odsłony współczesnej scenografii. Problemy – Sylwetki – Rozmowy, red. K. Fazan, A. Marszałek, J. Rożek-Sieraczyński, WUJ, Kraków 2016.
Google Scholar