Opublikowane: 2023-09-01

REZYLIENCJA MATEK DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU

Aleksandra Buchholz , Kornelia Czerwińska , Mariola Wolan-Nowakowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.02

Abstrakt

Współczesna interwencja psychopedagogiczna opiera się na zasobach podmiotów jej oddziaływania. Koncentracja na mocnych stronach wspiera poczucie kompetencji i buduje niezależność życiową, sprzyjając samodzielnemu radzeniu sobie z przeciwnościami losu. Przykładem takich zasobów jest rezyliencja, rozumiana jako osobowy kapitał warunkujący pozytywną adaptację do wymagających okoliczności życiowych, jak na przykład wychowanie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Artykuł stanowi przegląd badań poruszających tematykę rezyliencji rodzin w obliczu ASD dziecka. Akcent postawiony jest na wskazanie pozytywnych konsekwencji obecności tego zasobu dla jakości życia rodzin.

Słowa kluczowe:

rezyliencja, zaburzenie ze spektrum autyzmu, macierzyństwo, niepełnosprawność, rodzina

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Buchholz, A., Czerwińska, K., & Wolan-Nowakowska , M. (2023). REZYLIENCJA MATEK DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU. Forum Pedagogiczne, 13(1), 17–30. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.02

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.