Bauman Z. (1995). Ciało i przemoc w obliczu ponowoczesności. „Wykłady Kopernikańskie w Humanistyce”, Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Berner H. (2006). Współczesne kierunki pedagogiki. W: Śliwerski B. (red.). Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu. T. 1. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Brezinka W. (2005). Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych. Podręcznik akademicki, tłum. Kochanowicz J., Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Dąbrowski M. (red.). (2011). Komparatystyka dla humanistów. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323540199
Google Scholar
Dziekoński S. (2004). Rozwój wychowawczej myśli Kościoła na przestrzeni ostatnich wieków. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Dziewiecki M. (2002). Wychowanie w dobie ponowoczesności. Kielce: „Jedność”.
Google Scholar
Folkierska A. (1990). Pytanie o pedagogikę. Warszawa: Wydawnictwo UW.
Google Scholar
Gizowski M. (2015). Niebezpieczne nurty i idee filozoficzno-pedagogiczne XX wieku. Koszalin: Wydaw. Uczelniane Politechniki Koszalińskiej.
Google Scholar
Gromkowska A. (2002). Kobiecość w kulturze globalnej. Rekonstrukcje i reprezentacje. Poznań: Wydawnictwo „Wolumin”.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (1997). Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności. Warszawa: Wydawnictwo 69.
Google Scholar
Heller M. (2013). Wstęp. Episteme i doksa W: Życiński J. Struktura rewolucji metanaukowej. Warszawa: CC Press.
Google Scholar
Jaspers K. (2006). O źródle i celu historii. tłum. Marzęcki J., „Biblioteka Europejska”, Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.
Google Scholar
Kiereś B. (2009). O personalizm w pedagogice. Studia i szkice z teorii wychowania. Lublin: Fundacja Servivere Veritati Instytut Edukacji Narodowej.
Google Scholar
Kopciewicz L. (2003). Polityka kobiecości jako pedagogika różnic. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2003;
Google Scholar
Kopciewicz L. (2005). Kobiecość, męskość i przemoc symboliczna. Polsko-francuskie studium porównawcze. Kraków–Gdańsk: Oficyna Wydawnicza „Impuls” – Uniwersytet Gdański.
Google Scholar
Kopciewicz L. (2007). Rodzaj i edukacja. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
Google Scholar
Kostkiewicz J. (2012). Pedagogie katolickich zgromadzeń zakonnych. Historia i współczesność. T. 1. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Krüger H.-H. (2005). Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. tłum. Sztobryn D., wstęp i oprac. Śliwerski B., Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Kunowski S. (2000). Problematyka współczesnych systemów wychowania. „Idee, Metody, Inspiracje”, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Kupisiewicz C. (2011). Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki. „Pedagogika Nauce i Praktyce”. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”;
Google Scholar
Kwiatkowska H. (red.). (1994). Ewolucja tożsamości pedagogiki. Warszawa: Instytut Historii Nauki, Oświaty i Techniki.
Google Scholar
Kwieciński Z., Witkowski L. (red.). (1990). Ku pedagogii pogranicza. Toruń: Wydawnictwo UMK.
Google Scholar
Lekka-Kowalik A. (2010). Nauka jako zawód i powołanie – sto lat po analizach Maxa Webera. W: Walczak M. (red.). Metodologia. Tradycja i perspektywy. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Lenzen D. (1992). Reflexive Erziehungswissenschaft am Ausgang des postmodernen Jahrzehnts oder Why should anybody be afraid of red, yellow and blue? „Zeitschrift für Pädagogik”, nr 29.
Google Scholar
Leppert R. (2005). Metapedagogika czy pedagogika krytyczna? Pytanie o status naukowy pedagogiki ogólnej. W: Hejnicka-Bezwińska T., Leppert R. (red.). Ewolucja „ogólności” w dyskursach pedagogicznych. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Google Scholar
Lewowicki T. (2005). O „ogólności” pedagogiki ogólnej. Kilka uwag pod rozwagę. W: Hejnicka-Bezwińska T., Leppert R. (red.). Ewolucja „ogólności” w dyskursach pedagogicznych. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Google Scholar
Madsen K. B. (1980). Współczesne teorie motywacji. Naukoznawcza analiza porównawcza. tłum. Jakubczyk A., Łapiński M., Szustrowa T., „Biblioteka Myśli Współczesnej”. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Marek Z. (1994). Rozwój teorii religijnego wychowania dziecka w wieku przedszkolnym w Polsce w latach 1945–1990. Kraków: Wyd. WAM Księża Jezuici.
Google Scholar
Marynowicz-Hetka E. (2006). Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Melosik Z. (1995). Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji. Toruń–Poznań: Edytor.
Google Scholar
Melosik Z. (1996). Tożsamość, ciało i władza. Teksty kulturowe jako (kon)teksty pedagogiczne. Poznań–Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
Google Scholar
Melosik Z. (2013). Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Milerski B., Śliwerski B. (red.). (2000). Pedagogika. „PWN Leksykon”. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Możdżeń S. (2001). Inspiracje katolickiej myśli wychowawczej w Polsce do połowy XX wieku. Kielce: Wyd. Akademii Świętokrzyskiej.
Google Scholar
Muszyński H. (1982). Spór o metodologiczny status nauk o wychowaniu. „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 2.
Google Scholar
Nowak M. (2008). Teorie i koncepcje wychowania. „Pedagogika Wobec Współczesności”. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Oleś P. (2010). Interdyscyplinarność – wyzwanie i konieczność. „Rocznik Pedagogiczny”. nr 33.
Google Scholar
Palka S. (1987). Kierunki rozwoju pedagogiki i ich metodologiczne konsekwencje. W: Palka S. (red.). Teoretyczne podstawy pedagogiki. „Skrypty Uczelniane”, nr 562. Kraków: Uniwersytet Jagielloński. Instytut Pedagogiki.
Google Scholar
Palka S. (1999). Pedagogika w stanie tworzenia. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Google Scholar
Ryk A. (2012). W poszukiwaniu pedagogicznego arché. Zarys systemów pedagogicznych. „Prace Monograficzne – Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie”, nr 601. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Rynio A. (2004). Integralne wychowanie w myśli Jana Pawła II. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Sojak R. (2004). Paradoks antropologiczny. Socjologia wiedzy jako perspektywa ogólnej teorii społeczeństwa. „Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej”. Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Szkudlarek T. (1993). Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Szkudlarek T., Śliwerski B. (1991). Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Sztompka P. (1985). Teoria socjologiczna końca XX wieku. Wstęp do wydania polskiego W: Turner J. H. Struktura teorii socjologicznej. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Śliwerski B. (2011). Współczesna myśl pedagogiczna: znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Śliwerski B. (2015). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Tchorzewski A. M. de (1995). Pedagogika ogólna czy metapedagogika? W: Hejnicka-Bezwińska T. (red.). Pedagogika ogólna. Tradycja, teraźniejszość, nowe wyzwania. (Materiały pokonferencyjne). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane WSP.
Google Scholar
Welsch W. (1998). Nasza postmodernistyczna moderna. tłum. Kubicki R., Zeidler-Janiszewska A. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Witkowski L. (1988). Tożsamość i zmiana. Toruń: Wydawnictwo UMK.
Google Scholar
Witkowski L. (2001). Dwoistość w pedagogice Bogdana Suchodolskiego. (Z aneksem o Sergiuszu Hessenie). Kraków–Toruń: WIT-GRAF.
Google Scholar
Witkowski L. (2013). Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia. Teoria. Krytyka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Wołoszyn S. (1998). Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku. Próba syntetycznego zarysu na tle powszechnym, wyd. 2 poszerzone. Kielce: Dom Wydawniczy „Strzelec”.
Google Scholar
Wróbel S. (2006). Wstęp. W: Wróbel S. (red.). Uniwersytet w opałach. „Studia Pedagogiczno-Artystyczne”. T. 6. Kalisz–Poznań: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Poznaniu.
Google Scholar
Zielińska-Kostyło H. (2005). Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację. Antropologia pedagogiczna Theodore’a Bramelda. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Życiński J. (2013). Struktura rewolucji metanaukowej. Warszawa: CC Press.
Google Scholar
Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej (1995–1998). wybór i oprac.: Wołoszyn S. T. 1–3. Kielce: Wyd. „Strzelec”.
Google Scholar