Balbus S. (1980). Wygotski i jego teoria kultury: psychologia, język, sztuka. W: Wygotski L. S., Psychologia sztuki. Kraków: Wydawnictwo Literackie, s. 5–37.
Google Scholar
Béres J. (2020). Central Europe 2020 Bibliotherapy projects, dostępny na: https://www.ifla.org/node/10134 (otwarty:10.05.2020).
Google Scholar
Berg-Cross G., Berg-Cross L. (1976). Bibliotherapy for young children. „Journal of Clinical Child Psychology”, s. 35–39.
DOI: https://doi.org/10.1080/15374417609532709
Google Scholar
Biblioterapia w praktyce. Poradnik dla nauczycieli, wychowawców i terapeutów. (2005). Konieczna E. J. (red.). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Borecka I. (2001). Biblioterapia. Teoria i praktyka. Poradnik. Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.
Google Scholar
Borecka I. (2002). Biblioterapia w szkole podstawowej i gimnazjum. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli i bibliotekarzy. Wałbrzych: Wydawnictwo Unus.
Google Scholar
Borecka, I., Wontorowska-Roter, S. (2003). Biblioterapia w edukacji dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Wałbrzych: Wydawnictwo Unus.
Google Scholar
Borecka I. (2008). Biblioterapia formą terapii pedagogicznej. Wałbrzych: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Silesiusa.
Google Scholar
Borecka I., Ippoldt, L. (1998). Co czytać, aby łatwiej radzić sobie w życiu, czyli wprowadzenie do biblioterapii. Wrocław: Silesia.
Google Scholar
Czernianin W. (2008). Teoretyczne podstawy biblioterapii. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Google Scholar
Czerwińska M. (2012). „Tworzę więc jestem” – o biblioterapeutycznych wartościach aktywności twórczej osób z niepełnosprawnością wzroku. W: Hrycyk K. (red.). O potrzebie biblioterapii. Wrocław: Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne, Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy, s. 89–104.
Google Scholar
Cyrklaff M. J. (2014). Biblioterapia w edukacji z zakresu profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Google Scholar
Cysewski K. (2001). O literaturze dla dzieci i młodzieży. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Eco U. (2007). Sześć przechadzek po lesie fikcji. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Fedorowicz M. (2002). Specjalne materiały czytelnicze dla osób niepełnosprawnych. Zarys dziejów–formy–obieg społeczny. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Fedorowicz M. (2012). Człowiek niepełnosprawny w bibliotece publicznej. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Franaszczuk-Truszkowska M. (2006). Biblioterapia dla klas IV-VI szkoły podstawowej. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Gavigan K. W., Kurtts S. (2011). Using Children's and Young Adult Literature in Teaching Acceptance and Understanding of Individual Differences, “The Delta Kappa Gamma Bulletin”. Winter, s. 11–16.
Google Scholar
Głowiński M., Okopień-Sławińska A., Sławiński J. (1991). Zarys teorii literatury. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Głowiński M., Kostkiewiczowa T., Okopień-Sławińska A., Sławiński J. (2010). Słownik terminów literackich. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Google Scholar
Google Scholar
Gostyńska M.D. (1976). Terapia czytelnicza jako jedna z metod psychoterapii klinicznej. „Szpitalnictwo Polskie”, nr 4.
Google Scholar
Gostyńska M. D.(1984). Terapia Wielkiego Ładu. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Hrycyk K., Surniak G. (2012). Biblioterapia... to nic nowego. W: O potrzebie biblioterapii. Hrycyk K. (red.). Wrocław: Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne, Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy, s. 7–10.
Google Scholar
Iaquinta A., Hipsky S. (2006). Practical Bibliotherapy Strategies for the Inclusive elementary Classroom. „Childhood Education Journal”, vol. 34, nr 3, s. 209–213.
DOI: https://doi.org/10.1007/s10643-006-0128-5
Google Scholar
Ingarden R. (1988). O dziele literackim. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Ippoldt, L. (2004). Rola biblioteki w krzewieniu czytelnictwa u dzieci. W: Szanse i bariery, czyli o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Borecka I. (red.). Wałbrzych: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, s. 57–60.
Google Scholar
Janavičienë D. (2010). Bibliotherapy process and type analysis: Review of possibilities to use it in the library. „Bridges/Tiltai”, vol. 53, nr 4, s. 119–132.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M. (2009). Ku kulturowej koncepcji pedagogiki. Fragmenty i ogarnięcie. Kraków: Oficyna Wydawnicza: „Impuls”.
Google Scholar
Kielar-Turska M., Przetacznik-Gierowska M. (1992). Dziecko w kontakcie z literaturą. Przegląd problemów badawczych. W: Dziecko jako odbiorca literatury. Kielar-Turska M., Przetacznik-Gierowska M. (red.). Warszawa–Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 7–27.
Google Scholar
Konieczna E. J. (2004). Arteterapia w teorii i praktyce. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Kozakiewicz W., Brzózka B. (1984). Biblioteka szpitalna dla pacjentów. Poradnik. Warszawa: Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
Google Scholar
Kruszewski T. (2006). Biblioterapia w działaniach placówek opiekuńczo-wychowawczych. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”.
Google Scholar
Kulawik A. (1997). Poetyka. Wstęp do teorii dzieła literackiego. Kraków Wydawnictwo Antykwa.
Google Scholar
Kuracki K. (2014). Biblioterapia wychowawcza – w poszukiwaniu nowych możliwości budowania zasobów u uczniów w wieku dorastania. W: Nauczyciel i nauczanie w warunkach zmiany edukacyjnej. Piekarski J., Kamińska M., Tomaszewska L., Bartuś E. (red.). Płock: Wydawnictwo Naukowe PWSZ, s. 65–77.
Google Scholar
Kuracki K. (2015). Biblioterapia wychowawcza w budowaniu zasobów u uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – szanse i możliwości. W: W poszukiwaniu indywidualnych dróg wspierających wszechstronny rozwój osób z niepełnosprawnością. Szczupał B., Giryński A., Szumski G. (red.). Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 361–371.
Google Scholar
Kuracki K. (2017). Bestsellery młodzieżowe w biblioterapii wychowawczej uczniów w wieku dojrzewania. Niepublikowana rozprawa doktorska. Warszawa: Wydział Nauk Pedagogicznych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Google Scholar
Leininger M., Dyches,T. T., Prater M. A., Heath M. A., Bascom S. (2010). Books Portraying Characters With Obsessive–Compulsive Disorder. „Exceptional Children”, vol. 42, nr 4, s. 22–28.
DOI: https://doi.org/10.1177/004005991004200403
Google Scholar
Łaba A. (2011). Zastosowanie biblioterapii w kształtowaniu zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar
Mach A., Ungeheuer-Gołąb A. (2010). Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych. W: Szkoła i jej wychowankowie. Między tradycją a wyzwaniami edukacji przyszłości. Chodkowska M., Uberman M. (red.). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 345–355.
Google Scholar
Maich K., Kean S. (2004). Read two books and write me in the morning: Bibliotherapy for social emotional intervention in the inclusive classroom. „Teaching Exceptional Children”, vol. 1, nr 2, s. 5–11.
Google Scholar
Markiewicz H. (1996). Wymiary dzieła literackiego. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Matras-Mastalerz W. (2012). Biblioterapeuta i jego warsztat biblioterapeutyczny. W: O potrzebie biblioterapii. Hrycyk K. (red.). Wrocław: Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne, Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy, s. 43–60.
Google Scholar
McMillen P. S. (2008). The bibliotherapy eduaction project: Alive and Well – and Perpetually „Under Construction”. „Behavioral and Social Sciences Librarian”, vol. 27, nr 1, s. 34–45.
DOI: https://doi.org/10.1080/01639260802152808
Google Scholar
Meška V., Juozulynas A. (1996). Streso malšinimas. Vilnius: Pradai.
Google Scholar
Miejsce literatury i teatru w przestrzeniach terapeutycznych. Werbalne i niewerbalne aspekty wsparcia rozwoju. (2005). Malicki J., Krasoń K. (red.). Katowice: Dział Poligraficzno-Wydawniczy Biblioteki Śląskiej.
Google Scholar
Molicka M. (2011). Biblioterapia i bajkoterapia. Rola literatury w procesie zmiany rozumienia świata społecznego i siebie. Poznań: Media Rodzina.
Google Scholar
Pehrsson D. E., McMillen P. S. (2010). A National Survey of Bibliotherapy Preparation and Practices of Professional Counselors. „Journal of Creativity in Mental Health”, 5, s. 412–425.
DOI: https://doi.org/10.1080/15401383.2010.527807
Google Scholar
Prater M.A., Johnstun, M.L., Dyches, T.T., Johnstun, M.R. (2006). Using Children's Books as Bibliotherapy for At–Risk Students: A Guide for Teachers. „Preventing School Failure”, vor. 50, nr 4, s. 5–13.
DOI: https://doi.org/10.3200/PSFL.50.4.5-10
Google Scholar
Rubin, R.J. (1978). Bibliotherapy Sourcebook. London.
Google Scholar
Skarżyńska, M. (red.)(1987). Książki zalecane chorym. Wybór z lat 1980-1985. Adnotowany zestaw bibliograficzny. Toruń: WBP.
Google Scholar
Knapik M., W. A. Sacher (red.) (2004). Sztuka w edukacji i terapii. Kraków: Oficyna wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Szczupał, B. (2005). Zastosowanie biblioterapii w pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi przewlekle chorymi w zakładzie leczniczym. W: Guz S., Andrzejewska J. (red.). Wybrane problemy edukacji w przedszkolu i szkole. Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 51–57.
Google Scholar
Szczupał, B. (2009). O literaturze dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Recepcja – edukacja–terapia–wsparcie–twórczość. Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa.
Google Scholar
Szocki, J (1989). Biblioteka w procesie rewalidacji dzieci niepełnosprawnych. Warszawa–Wrocław: Instytut Kształcenia Nauczycieli im. W. Spasowskiego, Oddział Doskonalenia Nauczycieli.
Google Scholar
Szulc, W. (2011). Biblioterapia. Powrót do źródeł. „Przegląd biblioterapeutyczny”, nr 1, s. 6–29.
Google Scholar
Tomasik, E. (1994). Czytelnictwo i biblioterapia w pedagogice specjalnej. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Google Scholar
Tomasik, E. (1997). Biblioterapia jako metoda pedagogii specjalnej. W: Zybert E. B. (red.). Książka w działalności terapeutycznej. Warszawa: Wydawnictwo SBP, s. 10–13.
Google Scholar
Tomasik, E. (1999). Zagadnienia pedagogiki specjalnej w literaturze. Przewodnik bibliograficzny. Część I–III. Warszawa: Wydawnictwo WSPS.
Google Scholar
Tomasik, E., Kornet, G. (1986). Zagadnienia pedagogiki specjalnej w literaturze. Przewodnik bibliograficzny. Cz.1–2. Warszawa: WSPS.
Google Scholar
Venskűnienë, R. (2010). Biblioterapijos darbo suspecialiujř poreikiř vaikais ir paaugliais praktikos pradmenys. „Šiandien aktualu”, nr 1, vol 42, s. 60–70.
Google Scholar
Wilamowska, E., Walczak, J. (2005). Czarodziejskie bajki: scenariusze zajęć do programu profilaktyczno-wychowawczego charakterze biblioterapeutycznym dla klas I–III szkoły podstawowej. Lublin: Wydawnictwo Klanza.
Google Scholar
Woźniczka-Paruzel, B. (2001). Biblioterapia w Polsce i jej przemiany na tle rozwoju teoretycznych koncepcji światowych. W: Woźniczka-Paruzel B. (red.). Biblioterapia i czytelnictwo w środowiskach osób niepełnosprawnych. Toruń: wydawnictwo UMK, s. 13–29.
Google Scholar
Woźniczka-Paruzel, B. (2012). Kierunki badań z zakresu biblioterapii w Polsce i zagranicą – porównania i refleksje. W: Hrycyk K. (red.). O potrzebie biblioterapii. Wrocław: Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne, Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy, s. 11–28.
Google Scholar
Wójtowicz, M. (2010). Scenariusze zajęć biblioterapeutycznych: nie tylko dla uczniów z dysleksją. Terapia, zabawa, nauka. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Wygotski, L. S. (1980). Psychologia sztuki. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Zasacka, Z. (2011). Czytanie dla przyjemności – podobieństwa i dystanse wśród nastolatków. W: Mroczkowska D. (red.). Czas wolny. Refleksje, dylematy, perspektywy. Warszawa: Wydawnictwo Difin, s. 151–170.
Google Scholar
Zasacka, Z. (2014). Streszczenie raportu końcowego z badania czytelnictwa dzieci i młodzieży. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar