Bal, M. (2002). Travelling concepts in the humanities: A rough guide. Toronto: University of Toronto Press.
Google Scholar
Carey, J. W. (1989). A cultural approach to communication. W J.W. Carey, Communication as culture:
Google Scholar
Essays on media and society (s. 13–36). New York, NY: Routledge.
Google Scholar
Fiske, J. (2008). Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
Google Scholar
Flader, K., Jaszewska, D., Kawecki, W., i inni. (2013). Wierzyć i widzieć. Sandomierz: Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia w Sandomierzu.
Google Scholar
Gwóźdź, A. (2007). Medioznawstwo – dyskurs czy paradygmat badań kulturoznawczych. Kultura Współczesna, 1(51).
Google Scholar
Ito, M., Gutiérrez, K., Livingstone, S., Penuel, W., Rhodes, J., Salen, K., Schor, J., Sefton-Green, J., & Watkins, S. C. (2013). Connected learning: An agenda for research and design. Digital Media and Learning Research Hub.
Google Scholar
Jabłonowski, M., & Jakubowski, W. (2014). Status teoretyczny nauk o mediach – kilka uwag do dyskusji. Studia Medioznawcze, 4(59).
DOI: https://doi.org/10.33077/uw.24511617.ms.2014.59.584
Google Scholar
Jaszewska, D. (2019). Komunikowanie wiary a język filmu – spojrzenie medio- i kulturoznawcze.
Google Scholar
W G. Łęcicki, M. Butkiewicz, P. Drzewiecki, & D. Jaszewska, Pokazać niewidzialne: Film religijny w perspektywie teologii środków społecznego przekazu i języka mediów.Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Jaszewska, D. (2024). Komunikacja kulturowa w mediach – w stronę medioznawstwa interdyscyplinarnego. Kultura – Media – Teologia, 60, 9–18. https://doi.org/10.21697/kmt.2023.60.22.
DOI: https://doi.org/10.21697/kmt.2023.60.22
Google Scholar
Jaszewska, D., & Flader, K. (2018). Wiedza o kulturze a nauki o mediach w kontekście studiów dziennikarskich – zarys problematyki. W J. Olędzki (Red.), Teologia środków społecznego przekazu w naukach o mediach (s. xx–xx). Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Kawecki, W. (2021). Komunikacja medialno-kulturowa. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
DOI: https://doi.org/10.21697/9788380909540
Google Scholar
Kawecki, W., Flader-Rzeszowska, K., i inni. (2013). Miejsca teologiczne w kulturze wizualnej. Kraków– Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Kellner, D. (1995). Media culture: Cultural studies, identity, and politics between the modern and the postmodern. London: Routledge.
Google Scholar
Kmita, J. (1985). Społeczne uwarunkowania poznania: Wstęp do relatywistycznej filozofii kultury. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Lévy, P. (1997). Collective intelligence: Mankind’s emerging world in cyberspace. New York, NY: Perseus Books.
Google Scholar
Lisowska-Magdziarz, M. (2019). Media i komunikowanie społeczne: Federacja, ale jaka? Dalsze pytania o przyszłość dyscypliny. Studia Medioznawcze, 20(2/77).
DOI: https://doi.org/10.33077/uw.24511617.ms.2019.2.104
Google Scholar
McLuhan, M. (1964). Understanding media: The extensions of man. McGraw-Hill.
Google Scholar
Mikułowski-Pomorski, J. (2012). Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Miller, D., & Slater, D. (2000). The internet: An ethnographic approach. Oxford: Berg.
Google Scholar
Rothenbuhler, W. (2007). Komunikacja rytualna: Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej (E. Tabakowska, tłum.). Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Welsch, W. (2005). Estetyka poza estetyką: O nową postać estetyki (K. Wilkoszewska, tłum.). Kraków:
Google Scholar
Universitas. (Oryginał opublikowany w 1996 r.).
Google Scholar
Winkin, Y. (2007). Antropologia komunikacji: Od teorii do badań terenowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. van Dijck, J. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. Oxford University Press.
Google Scholar