Opublikowane: 2024-12-21

OD OSAMOTNIENIA DO OBDAROWANIA. TRUDNOŚCI A ROZWÓJ W NABYWANIU KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH DZIECI

Aneta Światłoń , Szczepan Szpoton
Studia Katechetyczne
Dział: Varia
https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.18

Abstrakt

Poczucie doświadczenia samotności przez małe dzieci i nastolatków pojawia się jako
problem społeczny ze źródłami, dynamiką i konsekwencjami na tle społecznym i trybem
wychowania dzieci. Stosuje się szeroki zakres definicji, aby pokazać różnorodność i przyczyny
zaburzeń społecznych, na które narażone jest młode pokolenie. Autorzy wskazują
na zdrowe relacje rodzinne, edukację przedszkolną i szkolną, przynależność do różnych
grup i społeczności, a także udział w inicjatywach społecznych jako czynniki prowadzące
do rozwoju kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży. Wreszcie empatia i altruizm są
uznawane za cechy charakteryzujące wysokie kompetencje społeczne.

Słowa kluczowe:

altruizm, empatia, wykluczenie, role rodzinne, Hikikomori, samotność, nieśmiałość, kompetencje społeczne, inicjatywy społeczne, wychowanie społeczne, wychowywanie społeczne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Światłoń, A., & Szpoton, S. (2024). OD OSAMOTNIENIA DO OBDAROWANIA. TRUDNOŚCI A ROZWÓJ W NABYWANIU KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH DZIECI. Studia Katechetyczne, 20, 311–334. https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.18

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.