Aldrich, F., Sheppard, L. (2000). Graphicacy; The fourth 'R'?. „Primary Science Review”, nr 64, s. 8-11.
Google Scholar
Bendych E. (1994). Badania nad rysunkiem niewidomego dziecka. Cz. 1. „Szkoła Specjalna”, nr 5, s. 276-287.
Google Scholar
Bendych E. (1995). Badania nad rysunkiem niewidomego dziecka. Cz. 2. „Szkoła Specjalna”, nr 3, s. 141-153.
Google Scholar
Carver W., Howell J. J., Ferrell K. A. i in. (2012). Description enhanced assessment forstudents with visual and print disabilities [Final Report, Grant #S368A090019, U. S. Department of Education]. Salt Lake City, UT: Utah State Office of Education.
Google Scholar
Chojecka A., Magner M., Szwedowska E., Więckowska E. (2008). Nauczanie niewidomychdzieci rysunku. Laski: Towarzystwo Opieki Nad Ociemniałymi.
Google Scholar
Chojecka A., Hermanowicz B., Fuksiński C., Mendruń J., Olczyk M., Rudnicka M., Więckowska E. (2012). Standardy tworzenia oraz adaptowania map i atlasów dla niewidomych uczniów. Redagowane przez s. E. Więckowską, dostępne na: http://tyflomapy.pl/Standardy_tworzenia_oraz_adaptowania_map_i_atlasow_.html (otwarty 12.01.2015).
Google Scholar
Czerwińska K. (2006). Możliwości wykorzystania grafiki dotykowej w nauczaniu języków obcych – teoria a praktyka. „Szkoła Specjalna”, nr 5, s. 323-329.
Google Scholar
Czerwińska K. (red.). (2008a). Adaptacja pomocy w nauce języków obcych osób niewidomych i słabo widzących. Warszawa: Wyd. APS.
Google Scholar
Czerwińska K. (2008b). Języki obce a osoby z dysfunkcją wzroku. Warszawa: Wyd. APS.
Google Scholar
Czerwińska K. (2008c). Rysunek wypukły, jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu języków obcych – doniesienia z badań. W: Czerwińska K. (red.). Adaptacja pomocy w nauce języków obcych osób niewidomych i słabo widzących. Warszawa: Wyd. APS.
Google Scholar
Dłuska J., Karwowska M., Karasińska W. (red.). (2011). Świat w zasięgu ręki. Dobre praktyki – projekt „Bliżej świata – od konkretu do abstrakcji”. Bydgoszcz: Wyd. SOSW Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a.
Google Scholar
Dziewulak D. (2012). Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii. „Analizy BAS”, nr 8(75), s. 1-8.
Google Scholar
Gajdzica Z. (2014a). Podręczniki w tradycyjnie ujętym procesie kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną ¬– na marginesie dyskusji o nowym powszechnym i jednolitym elementarzu. „Szkoła Specjalna”, nr 4, s. 277-284.
Google Scholar
Gajdzica Z. (2014b). Jaki podręcznik dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Kilka uwag na marginesie dyskusji medialnej o nowym, darmowym i powszechnym podręczniku. „Wychowanie na co dzień” (w druku).
Google Scholar
Instrukcja tworzenia i adaptowania ilustracji i materiałów tyflograficznych dla uczniów niewidomych. (2011). Opracowana na zlecenie Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej przez zespół tyflopedagogów ze Specjalnych Ośrodków Szkolno-Wychowawczych w Polsce, redagowane przez s. E. Więckowską. Bydgoszcz, Kraków, Laski, Owińska (brak wydawnictwa).
Google Scholar
Jakubowski M. (2009). Tyflografika – historia i współczesność, metody i technologie. „Tyfloświat”, nr 1(3), s. 36-40.
Google Scholar
Kauba K. (red.). (2011). Brajlowska notacja matematyczna fizyczna chemiczna. Wyd. II. Kraków, Laski, Łódź (brak wydawnictwa).
Google Scholar
Kończyk D. (red.). (2011). Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych do potrzeb osób słabowidzących. Warszawa: Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Kuczyńska-Kwapisz J. (red.). (2012). Współczesna recepcja myśli Matki Elżbiety Róży Czackiej – kształcenie i rehabilitacja. Warszawa: Wyd. UKSW.
Google Scholar
Kuczyńska-Kwapisz J. (red.). (2012). Współczesna recepcja myśli Matki Elżbiety Róży Czackiej – wychowanie. Warszawa: Wyd. UKSW.
Google Scholar
Kuczyńska-Kwapisz J., Wałachowska M. (2000a). Podręczniki szkolne dla uczniów niewidomych. Wyniki badań międzynarodowych. Cz. 1. „Szkoła Specjalna”, nr 2-3, s. 83-90.
Google Scholar
Kuczyńska-Kwapisz J., Wałachowska M. (2000b). Podręczniki szkolne dla uczniów niewidomych. Wyniki badań międzynarodowych. Cz. 2. „Szkoła Specjalna”, nr 4, s. 164-172.
Google Scholar
Matys M. (2008). Tyflografika. „Tyfloświat”, nr 1(1), s. 36-39.
Google Scholar
O’Day A. R. (2014). Proofreading the tactile graphic: the important last step. „Journal of Blindness Innovation and Research”, nr 4(1), dostępny na: https://nfb.org/images/nfb/publications/jbir/jbir14/jbir040103.html, doi: http://dx.doi.org/10.5241/4-59 (otwarty 11.01.2015).
DOI: https://doi.org/10.5241/4-59
Google Scholar
Paplińska M. (red.). (2012). Jak przygotować niewidome dziecko do nauki brajla. Przewodnik dla rodziców i nauczycieli. Warszawa: Trakt.
Google Scholar
Poppe K.J. (2006). Tactile graphic methods. American Printing House for the Blind, dostępny na: http://www.aph.org/videos/atc2008/ppt/3/tgm.doc (otwarty 11.01.2015).
Google Scholar
Śmiechowska-Petrovskij E. (2010). Adaptacja podręczników do potrzeb uczniów niewidomych. „Nasze Dzieci”, nr 1, s. 31-46.
Google Scholar
Śmiechowska-Petrovskij E. (w druku). Przekład intersemiotyczny w procesie wprowadzania niewidomego dziecka w świat kultury. Referat wygłoszony na ogólnopolskiej konferencji naukowej „Osoba z niepełnosprawnością w drodze (na drodze) ku…” zorganizowanej przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, w dniach 20-21 października 2014 r. w Olsztynie.
Google Scholar
Talukder A. (2010). Życie dziecka bez obrazków. „Tyfloświat”, nr 1(7), s. 21-26.
Google Scholar
Wdówik P. (2011). Zasady adaptacji materiałów dydaktycznych do wersji brajlowskiej. Warszawa: Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego.Więckowska E. (2012). Polska szkoła tyflografiki. „Niepełnosprawność. Półrocznik naukowy”, nr 7, s. 55-80.
Google Scholar
Witczak-Nowotna J. (red.). (2010). Wspomaganie uczniów z dysfunkcją wzroku w szkołach ogólnodostępnych. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Zalewska E. (2009). Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno-analitycznym. W: Hurło L., Klus-Stańska D., Łojko M. (red.). Paradygmaty współczesnej dydaktyki. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Zalewska E. (2012). Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury”. W: Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M. (red.). Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
Google Scholar
Zasady tworzenia i adaptowania grafiki dla uczniów niewidomych. (2011). Opracowane przez nauczycieli Specjalnych Ośrodków Szkolno-Wychowawczych dla Niewidomych i Słabo Widzących w Polsce. Bydgoszcz, Laski, Łódź (brak wydawnictwa).
Google Scholar
Zebehazy, K.T., Wilton, A.P. (2014). Straight from the Source: Perceptions of students with visual impairments about graphic use. „Journal of Visual Impairment and Blindness”, 108(4), s. 275-286.
DOI: https://doi.org/10.1177/0145482X1410800403
Google Scholar
Żabińska A. (2011). Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą. Metoda pracy sekwencjami na lekcjach plastyki. Warszawa: Difin.
Google Scholar