Baluch A., Książka jest światem, Universitas, Kraków 2005.
Google Scholar
Baluch A., Proces czytania, [w:] Wczesnoszkolna edukacja literacka, red. B. Dymara, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1996.
Google Scholar
Bauman Z. Kultura w płynnej nowoczesności, Agora, Warszawa 2011.
Google Scholar
Benner D., Edukacja jako kształcenie i kształtowanie. Moralność – kultura– demokracja – religia, wyb. i tłum. D. Stępkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2008.
Google Scholar
Benner D., Pedagogika ogólna, tłum. jęz. niem. M. Wojdak-Piątkowska, [w:] Pedagogika, red. B. Śliwerski, t. 1, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006.
Google Scholar
Bourdieu P., Passeron J., Reprodukcja: elementy teorii systemu nauczania, tłum. z jęz. ang. E. Neyman, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2006.
Google Scholar
Cackowska M., Książka obrazkowa dla dzieci, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
Google Scholar
Cackowska M., Pozycja dorosłych „pośredników” w konstruowaniu estetyki treści i formy ilustrowanej książki dla dzieci, [w:] Dziecko – teksty – znaczenia. Konteksty edukacyjne i rozwojowe, red. A. Wasilewska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
Google Scholar
Cremin T., Bearne E., Mottram M., Goodwin P., Primary teachers as readers, „English in Education” 42 (2008) 1.
Google Scholar
Cremin T., Mottram M, Bearne E., Goodwin P., Exploring teachers’ knowledge of children’s literature, „Cambridge Journal of Education” 38 (2008) 4.
Google Scholar
Cremin T., Mottram, M., Collins F., Powell S., Safford K., Teachers as readers: building communities of readers, „Literacy” 43 (2009) 1.
Google Scholar
Dagiel M., Klus-Stańska D., Powierzchniowa idealizacja świata w interpretacjach literatury dziecięcej i lektury „skreślone zaocznie”, w: Edukacja polonistyczna na rozdrożach, red. D. Klus-Stańska, M. Dagiel, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 1999.
Google Scholar
Falkiewicz-Szult M., Przemoc symboliczna w przedszkolu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2007.
Google Scholar
Głoskowska-Sołdatow M., Psycho-dydaktyczne uwarunkowania doboru lektury dla dzieci 7-10 letnich, [w:] Walory edukacyjne literatury dziecięcej, red. J. Chruścińska, E. Kubisz, Centtrum Ustawicznego Kształcenia Bibliotekarzy, Warszawa 2000.
Google Scholar
Hartwig-Sosnowska J., Wyobraźnia bez granic, Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1987.
Google Scholar
Karwowska-Struczyk D., Rozwój dzieci a ich aktywność, „Wychowanie w Przedszkolu” 4 (2000).
Google Scholar
Klus-Stańska D., Kruk J., Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
Google Scholar
Klus-Stańska D., Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, „Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego” 18 (2009).
Google Scholar
Klus-Stańska D., Światy dziecięcych znaczeń, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2004.
Google Scholar
Kostecka W., Tajemnica księgi. Tropami współczesnej fantastyki dla dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Google Scholar
Krasuska-Betiuk M., Badania kultury literackiej młodzieży studiującej. Propozycja teoretyczno- metodologiczna, „Kultura i Edukacja” 3 (2004).
Google Scholar
Leszczyński G., O krytyce książki dziecięcej, [w:] tenże, Literatura i książka dziecięca, Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej, Warszawa 2003.
Google Scholar
Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998.
Google Scholar
Papuzińska J., Drukowaną ścieżką, Wydawnictwo Literatura, Łódź 2000.
Google Scholar
Papuzińska J., Inicjacje literackie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1981.
Google Scholar
Podstawa programowa z komentarzami, t. 2: Język polski w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, MEN, Warszawa 2009.
Google Scholar
Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej, red. B. Tylicka, G. Leszczyński, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2002.
Google Scholar
Stępkowski D., (R)ewolucja prakseologiczna w myśleniu i działaniu pedagogicznym według Dietricha Bennera, „Seminare” 24 (2007).
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.2007.24.30
Google Scholar
Szefler E., Książka literacka dla dziecka w edukacji wczesnoszkolnej, WSP w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1998.
Google Scholar
Wajda A., Metodyka i organizacja czytelnictwa. Zarys ogólny, WSP w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1979.
Google Scholar
Wygotski L., Myślenie i mowa, tłum. z jęz. ros. E. Flesznerowa, J. Fleszner, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1989.
Google Scholar
Wygotski L., Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, tłum. jęz. ros. B. Grell, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978.
Google Scholar
Złota Lista Książek do czytania dzieciom opracowana przez Fundację ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom, dostępna na: http://www.calapolskaczytadzieciom.pl/zlota-lista, (dostęp: 11.05.2011).
Google Scholar