Arthanat S. i in. (2007). Conceptualization and measurement of assistive technology usability. „Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 2”, nr 4.
Google Scholar
Bickford J. O., Falco R. A. (2012). Technology for early Braille literacy: Comparison of traditional Braille instruction and instruction with an electronic notetaker. „Journal of Visual Impairment & Blindness”, nr 106.
DOI: https://doi.org/10.1177/0145482X1210601012
Google Scholar
Burda M., Wyplosz C. (2000). Makroekonomia. Podręcznik europejski (wyd. II zmienione), Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Chan S., Foss B., Poisner D. (2009). Assistive Technology for Reading, „Intel® Technology Journal”, nr 3.
Google Scholar
Cryer H., Home S., (2011). Use of braille displays. Research report 15. RNIB Centre for Accessible Information: Birmingham.
Google Scholar
D’Andrea M. F. (2012). Preferences and Practices Among Students Who Read Braille and Use Assistive Technology. „Journal of Visual Impairment and Blindness”, nr 106.
DOI: https://doi.org/10.1177/0145482X1210601003
Google Scholar
Emiliani P.L. (2006). Assistive technology (AT) versus mainstream technology (MST): The research perspective. „Technology and Disability”, nr 18.
DOI: https://doi.org/10.3233/TAD-2006-18104
Google Scholar
Ferrell K. A., Bruce S., Luckner J. L. (2014). Evidence-based practices for students with sensory impairments (Document No. IC-4). University of Florida, Collaboration for Effective Educator, Development, Accountability, and Reform Center, dostępny na: http://ceedar.education.ufl.edu/tools/innovation-configurations (otwarty: 22 grudnia 2016 roku).
Google Scholar
Kilian M., Śmiechowska-Petrovskij E. (2015). Bezwzrokowe odczytywanie druku – implementacja narzędzia RoboBraille na grunt polski. „Niepełnosprawność i Rehabilitacja”, nr 2.
Google Scholar
Łukowski W. (red.) (2008). Osoby z ograniczoną sprawnością na rynku pracy – portret środowiska. Warszawa: Academica.
Google Scholar
Ravneberg B. (2009). Identity politics by design – users, markets and the public service provision for assistive technology in Norway. „Scandinavian Journal of Disability Research”, 11 (2).
DOI: https://doi.org/10.1080/15017410902753904
Google Scholar
Rubin M., Faderewski M., Mikułowski D. (2015). Badania stanu i potrzeb informatyzacji edukacji matematycznej uczniów niewidomych i słabowidzących w Polsce. „E-mentor”, 1 (58).
Google Scholar
Shimomura Y., Hvannberg E., Hafsteinsson H. (2010). Accessibility of audio and tactile interfaces for young blind people performing everyday tasks. „Universal Access in the Information Society”, nr 9 (4).
DOI: https://doi.org/10.1007/s10209-009-0183-y
Google Scholar
Shinohara K., Tenenberg J. (2009). A Blind Person's Interactions with Technology. „Communications of the ACM”, nr 8.
DOI: https://doi.org/10.1145/1536616.1536636
Google Scholar
Sobol E. (red.) (2002). Nowy słownik języka polskiego. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Söderström S., Ytterhus B. (2010). The use and non-use of assistive technologies from the world of information and communication technology by visually impaired young people: a walk on the tightrope of peer inclusion. „Disability & Society”, nr 3.
DOI: https://doi.org/10.1080/09687591003701215
Google Scholar
Śmiechowska-Petrovskij E. (2016), Integrowanie technologii i technik brajlowskich w edukacji uczniów z niepełnosprawnością wzroku. W: M. Paplińska (red.). Pismo Braille’a. Z tradycją w nowoczesność. Warszawa: Fundacja Polskich Niewidomych „Trakt”.
Google Scholar
Varian H. R. (2005). Mikroekonomia. Kurs średni – ujęcie nowoczesne. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Walter N. (2007). Nowe media dla niewidomych i słabowidzących. Poznań: Wydawnictwo UAM.
Google Scholar
Wielandt T., McKenna K., Tooth L., Strong J. (2006). Factors that predict the postdischarge use of recommended assistive technology (AT). „Disability & Rehabilitation: Assistive Technology”, nr 1 (1–2).
Google Scholar
Zawadzka Z. (2002). Podstawy teorii zachowań konsumenta. W: S. Marciniak, Makro- i mikroekonomia. Podstawowe problemy. Warszawa: PWN.
Google Scholar