Arthanat S. i in. (2007). Conceptualization and measurement of assistive technology usability. „Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 2”, nr 4.
Bickford J. O., Falco R. A. (2012). Technology for early Braille literacy: Comparison of traditional Braille instruction and instruction with an electronic notetaker. „Journal of Visual Impairment & Blindness”, nr 106.
Burda M., Wyplosz C. (2000). Makroekonomia. Podręcznik europejski (wyd. II zmienione), Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Chan S., Foss B., Poisner D. (2009). Assistive Technology for Reading, „Intel® Technology Journal”, nr 3.
Cryer H., Home S., (2011). Use of braille displays. Research report 15. RNIB Centre for Accessible Information: Birmingham.
D’Andrea M. F. (2012). Preferences and Practices Among Students Who Read Braille and Use Assistive Technology. „Journal of Visual Impairment and Blindness”, nr 106.
Emiliani P.L. (2006). Assistive technology (AT) versus mainstream technology (MST): The research perspective. „Technology and Disability”, nr 18.
Ferrell K. A., Bruce S., Luckner J. L. (2014). Evidence-based practices for students with sensory impairments (Document No. IC-4). University of Florida, Collaboration for Effective Educator, Development, Accountability, and Reform Center, dostępny na: http://ceedar.education.ufl.edu/tools/innovation-configurations (otwarty: 22 grudnia 2016 roku).
Kilian M., Śmiechowska-Petrovskij E. (2015). Bezwzrokowe odczytywanie druku – implementacja narzędzia RoboBraille na grunt polski. „Niepełnosprawność i Rehabilitacja”, nr 2.
Łukowski W. (red.) (2008). Osoby z ograniczoną sprawnością na rynku pracy – portret środowiska. Warszawa: Academica.
Ravneberg B. (2009). Identity politics by design – users, markets and the public service provision for assistive technology in Norway. „Scandinavian Journal of Disability Research”, 11 (2).
Rubin M., Faderewski M., Mikułowski D. (2015). Badania stanu i potrzeb informatyzacji edukacji matematycznej uczniów niewidomych i słabowidzących w Polsce. „E-mentor”, 1 (58).
Shimomura Y., Hvannberg E., Hafsteinsson H. (2010). Accessibility of audio and tactile interfaces for young blind people performing everyday tasks. „Universal Access in the Information Society”, nr 9 (4).
Shinohara K., Tenenberg J. (2009). A Blind Person's Interactions with Technology. „Communications of the ACM”, nr 8.
Sobol E. (red.) (2002). Nowy słownik języka polskiego. Warszawa: PWN.
Söderström S., Ytterhus B. (2010). The use and non-use of assistive technologies from the world of information and communication technology by visually impaired young people: a walk on the tightrope of peer inclusion. „Disability & Society”, nr 3.
Śmiechowska-Petrovskij E. (2016), Integrowanie technologii i technik brajlowskich w edukacji uczniów z niepełnosprawnością wzroku. W: M. Paplińska (red.). Pismo Braille’a. Z tradycją w nowoczesność. Warszawa: Fundacja Polskich Niewidomych „Trakt”.
Varian H. R. (2005). Mikroekonomia. Kurs średni – ujęcie nowoczesne. Warszawa: PWN.
Walter N. (2007). Nowe media dla niewidomych i słabowidzących. Poznań: Wydawnictwo UAM.
Wielandt T., McKenna K., Tooth L., Strong J. (2006). Factors that predict the postdischarge use of recommended assistive technology (AT). „Disability & Rehabilitation: Assistive Technology”, nr 1 (1–2).
Zawadzka Z. (2002). Podstawy teorii zachowań konsumenta. W: S. Marciniak, Makro- i mikroekonomia. Podstawowe problemy. Warszawa: PWN.