Baden-Powell R. (2014). Wskazówki dla skautmistrzów. Podręcznik dla drużynowych zawierający teorję skautingu. Sedlaczek S. (tłum.). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Reprint wydania z 1930 roku.
Bernard z Clairvaux. Dostępny na: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bernard_z_Clairvaux [otwarty: 29.04.2022].
Bouffall B. (2014). Boy scouts, indyanizm w wychowaniu. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Reprint wydania z 1912 roku.
Brühlmeier A. (2011). Kształcenie człowieka. 27 kamyczków jednej mozaiki. Impulsy do kształtowania modelu edukacji zgodnie z zasadami sformułowanymi przez Johanna Heinricha Pestalozziego. Wojdak-Piątkowska M. (tłum.). Śliwerski B. (red., wprowadzenie).Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Činčera J. (2007). Enviromentální výchova: od cilů k prostředkům, Brno: pajdo;
Gibess S. (2019). Poznaj przyrodę. 11 gawęd zastępowych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Reprint wydania z 1929 roku.
Giddens A. (1999). Sociologie. Praha: Argo.
Gutek G.L. (2003). Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji. Kacmajor A., Sulak A. (tłum.). Śliwerski B. (posłowie). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Jirásek I. (2019). Zážitková pedagogika. Teorie holistické výchovy v přírodĕ a volném čase. Praha: portal.
Kuczyński J. (1998). Ogrodnicy świata. Wstęp do uniwersalizmu. T. 1. Warszawa: Centrum Uniwersalizmu przy Uniwersytecie Warszawskim, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania.
Kwieciński Z. (1990). Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej. W: Ku pedagogii pogranicza. Kwieciński Z., Witkowski L. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Lesni pedagogika. Dostępny na: https://www.lesnipedagogika.cz/cz/lesni-pedagogika/co-je-lesni-pedagogika. [otwarty: 20.10.2021].
Mezinarodni-kongres-lesni-pedagogiky. Dostepny na: https://www.lesnipedagogika.cz/cz/lesni-pedagogika/lesni-pedagogika-v-evrope/mezinarodni-kongres-lesni-pedagogiky [otwarty: 28.04.2022].
Nalaskowski A. (2006a). Dzikość i zdziczenie jako kontekst edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Nalaskowski A. (2006b). Słowo wstępne. W: Natura. Edukacja. Kultura. Pedagogia źródeł. Przyborowska B. (red.).. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Outdoor education. Dostępny na: http://www.simonpriest.altervista.org/OE.html [otwarty: 28.04.2022].
Palamer-Kabacińska E. (2021). Pedagogika przygody. Studium teoretyczne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Pestalozzi J. H. (1984). Moje badania nad udziałem natury w rozwoju rodzaju ludzkiego, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk–Łódź: Wydawnictwo Ossolineum.
Pestalozzi J.H. (1972). Pisma pedagogiczne. Wroczyński R. (wybór). Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk: Wydawnictwo Ossolineum.
Pestalozzi J.H. (1973). Łabędzi śpiew. Wroczyńscy R., R. (tłum.). Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wydawnictwo PAN.
Řehak B., Fandrlik V. (1933). Skautský vůdce. Praha: Nakladem Svazu Junáků, Skautů RČS.
Ryszka F. (2016). Pedagogika przeżyć praktycznie. O innej metodzie pracy grupowej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Team-specialists-forest-communication. Dostępny na: https://unece.org/forests/team-specialists-forest-communication [otwarty: 28.04.2022].
Thoreau H.D. (1991). Walden, czyli życie w lesie. Cieplińska H. (tłum.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Tichý J.F. a kol. (2017). Výchova jako dobrodružství. To se v té Přírodní škole učíte na stromech? Gymnázium Přírodní škola o.p.s: Nakladatelství GEUM s.r.o.
Verein Waldpädagogik in Österreich. Dostępny na: https://www.waldpaedagogik.at/waldpaedagogik/warum-waldpaedagogik/?no_cache=1 [otwarty: 29.04.2022].
Google Scholar