Publié le: 2024-12-21

NOWOCZESNY PODRĘCZNIK DO NAUCZANIA RELIGII W UJĘCIU KS. ZBIGNIEWA MARKA

Anna Walulik , Marek Ruciński
Studia Katechetyczne
Rubrique: Artykuły
https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.3

Résumé

Serie podręczników do nauczania religii, zawierające w tytule słowo „droga” i przygotowywane
w zespołach kierowanych przez ks. profesora Zbigniewa Marka SJ, charakteryzują się
na tyle nowatorskim podejściem, że mogą inspirować myślenie i działanie w kierunku
opracowania nowoczesnego podręcznika do nauczania religii. Ich innowacyjność przejawia
się w tym, że zostały opracowane w ramach serii i stanowią kompleksowe wyposażenie
zarówno ucznia, jak i nauczyciela w adekwatne narzędzia służące poznawaniu i przekazywaniu
treści wiary. Podstawy koncepcyjne tych podręczników oparte są na zasadach
„cura personalis” oraz „magis”. Zasady te wskazują, że współczesny człowiek w procesie
odkrywania prawdy potrzebuje z jednej strony trwałych punktów odniesienia, a z drugiej
– atrakcyjnych sposobów eksplorowania poznawanej rzeczywistości. Nowoczesny
podręcznik do nauczania religii spełni te oczekiwania, jeśli będzie respektował zasadę
wierności Bogu i człowiekowi.

Télécharger des fichiers

Règles de citation

Walulik, A., & Ruciński, M. (2024). NOWOCZESNY PODRĘCZNIK DO NAUCZANIA RELIGII W UJĘCIU KS. ZBIGNIEWA MARKA. Studia Katechetyczne, 20, 45–56. https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.3

##plugins.themes.libcom.share##


##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##