Opublikowane: 2024-12-21

INICJACJA I… CO DALEJ? EFEKTYWNOŚĆ FORMACJI EUCHARYSTYCZNEJ DZIECI

Aneta Rayzacher-Majewska
Studia Katechetyczne
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.10

Abstrakt

Katecheza inicjacyjna to czas nauki religii i formacji katechetycznej uczniów z klas 1–4
szkoły podstawowej. Najważniejszym jej celem jest przygotowanie uczniów do pełnego
udziału we Mszy świętej. Przystąpienie do pierwszej Komunii świętej odbywa się w klasie
trzeciej, zatem ostatni rok formacji zakłada katechezę mistagogiczną. W artykule
przybliża się aktualne założenia programowe katechezy i nauki religii z uwzględnieniem
formacji eucharystycznej. Rozpatrzono je z uwzględnieniem trzech funkcji katechezy
– dydaktycznej, wychowawczej i inicjacyjnej oraz podstawowych środowisk wychowawczych
– rodziny, parafii i szkoły. W kontekście założeń programowych omówiona jest
także praktyka duszpasterska katechezy inicjacyjnej wraz z próbą oceny efektywności
podejmowanych działań. Na tym tle została także uwzględniona katecheza mistagogiczna
postulowana w dokumentach katechetycznych.

Słowa kluczowe:

katecheza inicjacyjna, wtajemniczenie chrześcijańskie, przygotowanie do pełnego udziału w Eucharystii, katecheza mistagogiczna, efektywność nauki religii, nauczanie religii, katecheza dzieci

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rayzacher-Majewska, A. (2024). INICJACJA I… CO DALEJ? EFEKTYWNOŚĆ FORMACJI EUCHARYSTYCZNEJ DZIECI. Studia Katechetyczne, 20, 151–169. https://doi.org/10.21697/sk.2024.20.10

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.