Opublikowane: 2018-12-31

Oblicza sterowania. O perswazji niewerbalnej w sztuce i reklamie

Ewa Szczęsna
Załącznik Kulturoznawczy
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/zk.2018.5.02

Abstrakt

The article deals with the issue of non-verbal persuasion in art and advertising. It shows and characterises the difference in the goals that both representations of non-verbal persuasion pursue. The author depicts the distinct way of textual existence of persuasion resulting from this discrepancy. The ontical contrast between persuasion in art and advertising is shown on specific examples of fine arts and audiovisual advertising.

Słowa kluczowe:

persuasion, art, advertising

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szczęsna, E. (2018). Oblicza sterowania. O perswazji niewerbalnej w sztuce i reklamie. Załącznik Kulturoznawczy, (5), 23–36. https://doi.org/10.21697/zk.2018.5.02

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.