Michaił Bachtin, Problemy poetyki Dostojewskiego, tłum. M. Modzelewska, PWN, Warszawa 1970.
Google Scholar
Fiodor Dostojewski, Zbrodnia i kara, tłum. Cz. Jastrzębiec-Kozłowski, Ossolineum, Wrocław 1992.
Google Scholar
Fiodor Dostojewski, Listy, tłum. Z. Pogorzelec, R. Przybylski, PIW, Warszawa 1979.
Google Scholar
Dostojewski – teatr sumienia: trzy inscenizacje Andrzeja Wajdy w Teatrze Starym w Krakowie: „Biesy”, „Nastazja Filipowna”, „Zbrodnia i kara”: scenariusze – komentarze, red. M. Karpiński, Pax, Warszawa 1989.
Google Scholar
Jadwiga Gracla, „Mały bies” Fiodora Sołoguba na scenach polskich, „Acta Neophilologica” 2015, nr 17/2.
Google Scholar
Janusz Kleiner, Istota utworu dramatycznego, [w:] Wiedza o literaturze i edukacja. Księga referatów Zjazdu Polonistów, red. Z. Goliński, Z. Jarosiński, T. Michałowska, IBL PAN, Warszawa 1995.
Google Scholar
Andrzej Krupski, Dostojewski w teatrze polskim (1958-1975), „Acta Universitatis Wratislaviensis” 1988, nr 862.
Google Scholar
Michaił Łosskij, Достоевский и его христианское миропонимание, Wydawnictwo imienia A. Czechowa , Nowy Jork 1953.
Google Scholar
Henryk Markiewicz, Polifonia, dialogiczność i dialektyka, „Pamiętnik Literacki” 1985, nr 76/2.
Google Scholar
Wsiewołod Meyerhold, Przed rewolucją, tłum. J. Koenig, A. Drawicz, WAiF, Warszawa 1988.
Google Scholar
Elżbieta Mikiciuk, Teatr paschalny Fiodora Dostojewskiego. O wątkach misteryjnych „Braci Karamazow” i ich wizjach scenicznych, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2009.
Google Scholar
Erwin Piscator, Theater, Film, Politik. Ausgewählte Schriften, Hrsg. von L. Hoffmann, Henschelverlag, Berlin 1980.
Google Scholar
Roman Przybylski, Fiodor Dostojewski, [w:] Historia literatury rosyjskiej, red. M. Jakóbiec, PIW, Warszawa 1976.
Google Scholar
Roman Przybylski, Dostojewski i „przeklęte problemy”, Sic!, Warszawa 2010.
Google Scholar
Małgorzata Semczuk, Proza rosyjska na scenach polskich po 1989 roku. „Zbrodnia i kara” Fiodora Dostojewskiego, „Acta Polono-Ruthenica” 2009, nr XIV.
Google Scholar
Stefania Skwarczyńska, Zagadnienie dramatu, [w:] idem, Studia i szkice literackie, PIW, Warszawa 1953.
Google Scholar
Irena Sławińska, Odczytywanie dramatu, PWN, Warszawa 1988.
Google Scholar
Monika Szczot, Sceniczność Dostojewskiego, „Arkusz” 2001.
Google Scholar
Joanna Grabarczyk, Po drugiej stronie lustra, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/po-drugiej-stronie-lustra.html [dostęp 30.06.2020].
Google Scholar
Józef Kelera, 3 razy „Zbrodnia i kara”, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/79855,druk.html [dostęp 28.03.2021].
Google Scholar
Tomasz Klauza, Dostojewski z ducha Camusa, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/dostojewski-z-ducha-camusa.html [dostęp 30.06.2020].
Google Scholar
Janusz Majcherek, Teatr na inne opowiadanie, http://www.cyfrowemuzeum.stary.pl/przedstawienie/374/zbrodnia-i-kara [dostęp 28.03.2021].
Google Scholar
Alfred M. Wierzbicki, Wina i sumienie. Komentarz etyczny do epilogu „Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego, https://pressto.amu.edu.pl/index.php/fc/article/view/1555/1528 [dostęp 30.06.2020].
Google Scholar
Studio Musicalowe „Step” Tomasza Micha w Chorzowie, https://www.chck.pl/studio-musicalowe-step-tomasza-micha,s-32 [dostęp 28.03.2021].
Google Scholar
http://www.e-teatr.pl/pl/realizacje/756,sztuka.html [dostęp 28.03.2021].
Google Scholar
https://fedordostoevsky.ru/research/aesthetics-poetics/094/ [dostęp28.03.2021].
Google Scholar
http://teatralny.pl/repertuary/zbrodnia-i-kara,69547 [dostęp 30.06.2020].
Google Scholar