Bruner J. S. (2006). Kultura edukacji, Cracow: Universitas, as cited in: Filipiak E. (2011). Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Google Scholar
Cedefop (2023). The future of work is learning: Cedefop in 2022. Luxembourg: Publications Office, http://data.europa.eu/doi/10.2801/926507.
Google Scholar
Claxton G. (2005). Rozwijanie potencjału uczenia się. Jak pomóc młodym ludziom, aby stawali się lepszymi uczniami, translated by L. Wollman. Katowice: SNEP.
Google Scholar
Dróżka W. M. (2021). Refleksyjność nauczyciela wobec wyzwań epoki niepewności. In: Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela, ed. J. L. Pękala, K. Białożyt-Wielonek. Warsaw: Warsaw University Press.
Google Scholar
Dziewit W. (2021). Czy polskie spółki edtech mają szansę odmienić oblicze światowej edukacji? Warsaw: Startup Poland, pp. 10-11 and 90. Retrieved from www.startuppoland.org.
Google Scholar
European Commission (2019). Key Competences for Lifelong Learning. Luxembourg: Publications Office of the European Union, p. 11. Retrieved from https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/.
Google Scholar
Gierszewski D. (2022). Uczenie przez zaangażowanie, czyli czym jest Service-Learning? Blog, EPALE – Electronic Platform for Adult Learning in Europe: https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/uczenie-przez-zaangazowanie-czyli-czym-jest-service-learning.
Google Scholar
Głoskowska-Sołdatow M. (2020). Współpraca w uczeniu się dzieci – konteksty poznawcze i społeczne. In: Środowisko edukacyjne jako przestrzeń współpracy różnych podmiotów, ed. M. Głoskowska-Sołdatow. Białystok: University of Bialystok.
Google Scholar
Górniak J., Kubica W., Worek B. (2022). Bilans Kapitału Ludzkiego 2022/2021. Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor szkoleniowo-rozwojowy. Warsaw: Polish Agency for Enterprise Development (PARP), Jagiellonian University, pp. 30-31. Retrieved from https://www.parp.gov.pl/.
Google Scholar
Harari Y. N. (2018). 21 lekcji na XXI wiek [21 Lessons for the 21st Century], translated by M. Romanek, Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Hassed C., Chambers R. (2018). Uważne uczenie się, translated by A. Redlicka, O. Kaczmarek. Warsaw: Wydawnictwo Studio Blok.
Google Scholar
Holmes J. D. (2019). Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów [Great Myths of Education and Learning], translated by E. Czerniawska. Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Knowles M. S., Holton III E. F., Swanson R. A. (2009). Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki. Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kukulska-Hulme, A., Beirne, E., Conole, G., Costello, E., Coughlan, T., Ferguson, R., FitzGerald, E., Gaved, M., Herodotou, C., Holmes, W., Mac Lochlainn, C., Nic Giolla Mhichíl, M., Rienties, B., Sargent, J., Scanlon, E., Sharples, M. and Whitelock, D. (2020). Innovating Pedagogy 2020: Open University Innovation Report 8. Milton Keynes: The Open University, pp. 10-12. Retrieved from http://www.open.ac.uk/blogs/innovating/.
Google Scholar
Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Charitonos, K., Coughlan, T., Ferguson, R., FitzGerald, E., Gaved, M., Guitert, M., Herodotou, C., Maina, M., Prieto-Blázquez, J., Rienties, B., Sangrà, A., Sargent, J., Scanlon, E., Whitelock, D. (2022). Innovating Pedagogy 2022: Open University Innovation Report 10. Milton Keynes: The Open University, pp. 14 and 35-39. Retrieved from http://www.open.ac.uk/blogs/innovating/.
Google Scholar
Lange R. (ed.) and the team of Authors (2023). Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów i rodziców. Warsaw: NASK – Państwowy Instytut Badawczy, pp. 12-13, 37 and 147. Retrieved from https://www.nask.pl/pl/raporty/.
Google Scholar
Leśny A. (2023). Outdoor education w edukacji osób dorosłych. In: Edukacja w świecie zmian. Wybór tekstów opublikowanych na platformie EPALE (2022 r.), ed. Habrych B. Warsaw: Foundation for the Development of the Education System.
Google Scholar
Līce, A., Lapiņa, I., Kamola, L., Gaile-Sarkane, E. (2023). European Skills Panorama. Building an Ecosystem for 21st Century Skills Education in STEM, Riga: Technical University (RTU). Doi Link https://doi.org/10.7250/9789934228766.
Google Scholar
McCrindle M., Fell A. (2020). Understanding Generation Alpha, Publisher: McCrindle Research.
Google Scholar
Murzyn A. (2018). Przedsiębiorczość, biznes, edukacja. Studium filozoficzno – pedagogiczne. Cracow: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Prensky M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants, Part 1, „On the Horizon”, vol. 9, no. 5, pp. 1-6. Retrieved from: https://www.marcprensky.com/writing/.
Google Scholar
Prensky M. (2012). What Technology ISN’T Good At, Part II: Passion! Published in Educational Technology Nov-Dec, pp. 1-3. Retrieved from: https://www.marcprensky.com/writing/.
Google Scholar
Pyżalski J. (ed.) (2019). Internet i jego młodzi twórcy – dobre i złe wiadomości z badań jakościowych. Warsaw: NASK, pp. 12-13, 37, 147.
Google Scholar
Rivas A. (2018). How to attract millennial workers – and keep them, TJ Training Journal, The online magazine. Retrieved from: https://www.trainingjournal.com/2018/business-and-industry/how-attract-millennial-workers-and-keep-them/.
Google Scholar
SeeWidely, Raport 2021. Nauka i rozwój w pracy i życiu, 3rd edition, pp. 17, 19-21. Link to the report available on the EPALE website of the European community of adult learning professionals: https://epale.ec.europa.eu/pl/resource-centre/content/raport-2021-nauka-i-rozwoj-w-pracy-i-zyciu.
Google Scholar
Silberman M. in cooperation with Auerbach C. (2006). Metody aktywizujące w szkoleniach, translated by G. Sałuda, W. Biliński. Cracow: Wolters Kluwer, Oficyna Ekonomiczna.
Google Scholar
Strzelczak M., Generational Divisions - Do They Make Sense?? 13.07.2022. Expert article available on the Responsible Business Forum (FOB) website: https://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/podzialy-generacyjne-czy-maja-sens/
Google Scholar
Szymański M. J. (2021). Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie. Warsaw: Difin.
Google Scholar
Śliwerski B. (2022). Kultura rywalizacji i współpracy w szkole. Warsaw: Wolters Kluwer.
Google Scholar
Sztop-Rutkowska K., Maszkowska A. (cooperation) (2023). Młodzi w Polsce. Przegląd badań. Białystok – Warsaw, p. 8. Retrieved from:: https://epale.ec.europa.eu/pl/resource-centre/content/mlodzi-w-polsce-przeglad-badan.
Google Scholar
Tędziagolska M., Walczak B., Żelazowska-Kosiorek A. (2022). SZKOŁA ZRÓŻNICOWANA KULTUROWO. Wyzwania i potrzeby związane z napływem uczniów z Ukrainy, Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO), August, p. 65. Retrieved from: https://ceo.org.pl/wp-content/uploads/2022/09/CEO_Szkola-zroznicowana-kulturowo_raport_sierpien22.pdf.
Google Scholar
Tapscott D. (2010). Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, translated by P. Cypryański. Warsaw: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Twenge J. M. (2019). iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe…, translated by O. Dziedzic. Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa.
Google Scholar
Van der Hijden P., Martin M. (2023). Short courses, micro-credentials, and flexible learning pathways: A blueprint for policy development and action. Policy paper, International Institute for Educational Planning. Paris: UNESCO.
Google Scholar
Worek, B., Jelonek, M., Kocór, M., Krupnik, S., Krygowska-Nowak, N., Kwinta-Odrzywołek, J., Szczucka, A. (2023). Perspektywy rozwoju siedemnastu branż polskiej gospodarki. Warsaw: Polish Agency for Enterprise Development, pp. 50-51.
Google Scholar
World Economic Forum, The Future of Jobs Report 2020, Genewa, pp. 36 and 38. Retrieved from: https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs-report-2020.
Google Scholar
World Economic Forum, The Future of Jobs Report 2023. INSIGHT REPORT. Cologne/Geneva, pp. 38-40. Retrieved from: https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs-report-2023/.
Google Scholar