Ainscow M. (2000). Robić właściwe rzeczy. Potrzeby specjalne z perspektywy doskonalenia szkoły. W: Fairbairn G., Fairbairn S. (red.). Integracja dzieci o specjalnych potrzebach. Wybrane zagadnienia etyczne. Warszawa: CMPP-P.
Google Scholar
Barańska M. (2007). Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych – psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy. W: Kwaśniewska G. (red.). Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar
Chrzanowska I. (2014). Nauczanie inkluzyjne w doświadczeniach polskich – podstawy prawne i społeczne uwarunkowania. „Studia Edukacyjne”, nr 30, s. 109–117.
Google Scholar
Czerwińska K. (2016). Środowisko rodzinne małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku. W: Czerwińska K. (red.). Wybrane aspekty rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Czerwińska K., Dąbrowska I. (2015). Rodzice i specjaliści w procesie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci niewidomych i słabowidzących. W: Czerwińska K. (red.). Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością wzroku: w kręgu diagnozy i terapii. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Dycht M. (2015). Edukacja włączająca uczniów z dysfunkcją wzroku w Polsce – wdrażanie zobowiązań i analiza wątków zaniedbanych. „Niepełnosprawność i Rehabilitacja”, nr 2, s. 34–49.
Google Scholar
Dycht M. (2017). Edukacja i wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi w placówkach oświatowych w Polsce. W: Śmiechowska-Petrovskij E. (red.). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne w procesie wspierania dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW.
Google Scholar
Finding Out about Blindness – Teacher’s Pack. Program wychowawczy sprzyjający integracji społecznej dzieci niewidomych (1991). London: Royal National Institute of The Blind.
Google Scholar
Firkowska-Mankiewicz A. (2004). Edukacja włączająca – wyzwaniem dla polskiej szkoły. „Szkoła Specjalna”, nr 1, s. 19–26.
Google Scholar
Kawczyńska-Reguła B., Pierzchała B. (2001). Zagadnienia nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją wzroku. W: Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi. Warszawa: MEN.
Google Scholar
Kirenko J., Grindrich P. (2007). Odkrywanie niepełnosprawności wzrokowej w nauczaniu włączającym. Lublin: Wydawnictwo Akademickie WSSP.
Google Scholar
Konarska J. (2010). Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP.
Google Scholar
Konwencja praw osób niepełnosprawnych. (2006). Art. 24, pkt. 2d. Nowy Jork: ONZ. (Dz.U. z 2012 roku, poz. 1169).
Google Scholar
Kuczyńska-Kwapisz J. (2014). Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci niewidomych i edukacja tyflopedagogiczna ich rodzin na przykładzie projektu „Międzynarodowa Szkoła Matek”. „Forum Pedagogiczne”, nr 2, s. 45–59.
Google Scholar
Lechta V. (2010). Pedagogika inkluzyjna. W: Śliwerski B. (red.). Pedagogika. T. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Maciarz A. (2005). Integracja edukacyjna w świetle doświadczeń i oczekiwań dzieci niepełnosprawnych. W: Pilecka W., Ozga A., Kurtek P. (red.). Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ekosystemie. Kielce: Wydawnictwo AŚ.
Google Scholar
Majewski T. (2001). Dzieci z uszkodzonym wzrokiem i ich edukacja. W: Jakubowski S. (red.). Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi. Warszawa: MEN.
Google Scholar
Orkan-Łęcka M. (2003). Mama, tata, dziecko, czyli o tym, jak uczyć małe niewidome dziecko w warunkach domowych. Warszawa: PZN.
Google Scholar
Paplińska M. (2008). Dziecko z niepełnosprawnością wzrokową na progu szkoły – przygotowania, możliwości i realne wsparcie. W: Gorajewska D. (red.). Wspomaganie dziecka z niepełnosprawnością w rodzinie i szkole. Warszawa: Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.
Google Scholar
Paplińska M., Witczak-Nowotna J. (2015). Tyfloedukacja jako element budowania integracji społecznej uczniów niewidomych i słabowidzących w edukacji włączającej. W: Czerwińska K., Paplińska M., Walkiewicz-Krutak M. (red.). Tyflopedagogika wobec współczesnej przestrzeni edukacyjno-rehabilitacyjnej. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Paradowska E. (2011). Praca z dzieckiem głuchoniewidomym. W: Głodkowska J. (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Pasterny H. (2012). Uczeń niewidomy w szkole masowej – wyzwania integracji. W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Guza A., Krzyżyk D. (red.). Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
Google Scholar
Pisula E. (2007). Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka. W: Pisula E. (red.). Rodzice i rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo UW.
Google Scholar
Sekułowicz M. (2017). Rola edukacji włączającej w podnoszeniu jakości edukacji wszystkich uczniów. Wojewódzka konferencja „Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianie edukacji włączającej”, Świdnica, 4 grudnia 2017 r., dostępny na: https://www.kuratorium.wroclaw.pl/wp-content/uploads/2017/12/rola-edukacji-wlaczajacej-w-podnoszeniu-jakosci-edukacji-wszystkich.pdf (otwarty: 08.01.2017).
Google Scholar
Sińska J. (2006). Matka i dziecko z uszkodzonym wzrokiem – transakcyjny model wspomagania interakcji. W: Gałkowski T., Pisula E. (red.). Psychologia rehabilitacyjna. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
Google Scholar
Skoczylas E. (2013). Wspieranie rodzin dzieci z dysfunkcją wzroku. W: Sidor-Piekarska B. (red.). Kompetentne wspieranie rodzin z niepełnosprawnością. Lublin: KUL.
Google Scholar
Speck O. (2005). Niepełnosprawni w społeczeństwie. Podstawy ortopedagogiki. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Speck O. (2013). Inkluzja edukacyjna a pedagogika lecznicza. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Szumski G. (2010). Wokół edukacji włączającej. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Szumski G. (2011). Teoretyczne implikacje koncepcji edukacji włączającej. W: Z. Gajdzica (red.). Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza „Humanitas”.
Google Scholar
Urmańska W. (2007). Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa. W: Kwaśniewska G. (red.). Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar
Walkiewicz M. (2005). Model programu wspomagania rozwoju widzenia dzieci z zaburzeniami widzenia. „Szkoła Specjalna”, nr 2, s. 126–139.
Google Scholar
Wawrowska E. (2011). W rodzinie niewidomego dziecka. W: Liberska H. (red.). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym – możliwości i ograniczenia rozwoju. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Zaorska M. (2010). Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych w Polsce i Rosji (rozwój i stan obecny). Toruń: UMK.
Google Scholar