Opublikowane: 2018-10-06

Współczesne wyzwania pedagogiki przedszkolnej i szkolnej w obszarze edukacji włączającej dzieci niewidome i słabowidzące

Marzena Dycht
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.07

Abstrakt

Artykuł ma na celu przybliżenie modelu edukacji włączającej dzieci niewidome i słabowidzące w placówkach przedszkolnych i szkolnych, zgodnie ze strategią normalizacji i założeniami współczesnej tyflopedagogiki. Wyjaśnia znaczenie podstawowych uwarunkowań dydaktyczno-metodycznych, organizacyjnych i społecznych oraz podkreśla rolę wczesnego wspomagania rozwoju dla jakości inkluzji dzieci z niepełnosprawnością wzroku w systemie kształcenia ogólnodostępnego. 

Słowa kluczowe:

dziecko, niepełnosprawność wzroku, edukacja włączająca, przedszkole, szkoła

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dycht, M. (2018). Współczesne wyzwania pedagogiki przedszkolnej i szkolnej w obszarze edukacji włączającej dzieci niewidome i słabowidzące. Forum Pedagogiczne, 8(2), 93–109. https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.