Opublikowane: 2023-09-01

WYKORZYSTANIE PROGRAMÓW KOMPUTEROWYCH W PRACY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIECKIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU

Martyna Czarnecka , Mariola Żelazkowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.05

Abstrakt

Obecnie interakcje społeczne często realizowane są poprzez pocztę elektroniczną czy różnorodne komunikatory. Rozwiązania te stanowią ułatwienie dla osób, którym kontakt wzrokowy czy bezpośrednia rozmowa sprawiają trudności. Rozwój technologii dostarcza osobom ze spektrum autyzmu wiele możliwości do prawidłowego rozwoju, ale równocześnie niesie ryzyko pewnych ograniczeń w codziennych relacjach. Wykorzystanie programów komputerowych w terapii z dzieckiem ze spektrum autyzmu pomaga pedagogom w bieżącej pracy, pozwala uczniów w sposób atrakcyjny zrozumieć prezentowane treści.

            W niniejszej publikacji autorki będą chciały odnieść się do kwestii stosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej z  dziećmi ze spektrum autyzmu programów komputerowych. Idea korzystania z nich zapewnia dziecku wielowymiarowe wsparcie, między innymi w obszarze rozwoju językowego, poznawczego czy emocjonalnego. Autorki wskażą także pozytywne  i negatywne aspekty wykorzystania tych technologii w terapii autyzmu.

Słowa kluczowe:

spektrum autyzmu, terapia, programy komputerowe, rozwój dziecka, wsparcie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Czarnecka, M., & Żelazkowska, M. (2023). WYKORZYSTANIE PROGRAMÓW KOMPUTEROWYCH W PRACY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIECKIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU. Forum Pedagogiczne, 13(1), 61–74. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.05

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.