Bołdak A., Stefanowska A. Niwiński M., 2016, Turystyka aktywna jako czynnik rozwoju turystyki, na przykładzie Islandii, Turystyka i Rekreacja, vol. 13, 6-16.
Google Scholar
Dobrzański G., Borkowska-Niszczota M., Kiryluk H., Szymańska E., 2010, Problemy interpretacji turystyki zrównoważonej, Folia Turistica, Turystyka i ekologia, Kraków, vol. 22, 147-166.
Google Scholar
Durydiwka M., Kowalczyk A., Kulczyk S., 2010, Definicja i zakres pojęcia „turystyka zrównoważona”, w: Kowalczyk A. (red.), „Turystyka zrównoważona”, PWN, Warszawa, 21-43.
Google Scholar
Dzwonkowska D., 2011, Zasada zrównoważonego rozwoju w turystyce, Studia Ecologiae et Bioethicae, vol. 9, 23-41.
Google Scholar
Gałązka M. 2013, Społeczne uwarunkowania turystyki zrównoważonej w gminie Stare Babice, Zeszyty Naukowe „Turystyka i Rekreacja”, Warszawa, vol. 12(2), 149-168.
Google Scholar
Ganowicz-Bączyk A., 2013, Ekonomia w służbie zrównoważonego rozwoju, Studia Ecologiae et Bioethicae, vol. 1, 29-45.
Google Scholar
Granquist S. M., Nilsson P.-Å., 2016, Who’s watching whom? e an interdisciplinary approach to the study of seal-watching tourism in Iceland, Journal of Cleaner Production, vol. 111, 471-478.
Google Scholar
Granquist S. M., Sigurjonsdottir H., 2014, The effect of land-based seal watching tourism on the haul-out behaviour of harbour seals (Phoca vitulina) in Iceland, Applied Animal Behaviour Science, vol. 156, 85–93.
Google Scholar
Kazimierczak M., 2010, Jaką aksjologię zakłada idea zrównoważonego rozwoju w turystyce? [w]: Młynarczyk Z., Potocka I., Zajadacz A. (red.), „Uwarunkowania i plany rozwoju turystyki”, Tom VI Turystyka zrównoważona, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, 9-18.
Google Scholar
Óladóttir O. Þ., 2015, Tourism in Iceland in Figures, Icelandic Tourist Board.
Google Scholar
Ólafsdóttir R., Runnström M. C., 2013, Assessing hiking trails condition in two popular tourist destinations in the Icelandic highlands, Journal of Outdoor Recreation and Tourism, vol. 3-4, 57-67.
Google Scholar
Para A., 2013, Zasady zrównoważonego rozwoju turystyki – bariery i szanse dla branży turystycznej, Zeszyty Naukowe „Turystyka i Rekreacja”, Warszawa, vol. 11(1), 5-16.
Google Scholar
PKF, 2013, Promote Iceland. Long-term strategy for the Icelandic tourism industry, Accountants and business advisers.
Google Scholar
Sæþórsdóttir A. D., 2013, Managing popularity: Changes in tourist attitudes in a wilderness destination, Tourism Management Perspectives, vol. 7, 47– 58.
Google Scholar
Stokłosa Ł., Krupa J., 2013, Rozwój turystyki zrównoważonej na obszarach chronionych, Zeszyty Naukowe „Turystyka i Rekreacja”, Warszawa, vol. 11(1), 17-32.
Google Scholar
Szczechowicz B, 2010, Zrównoważony rozwój obszarów recepcji turystycznej – grupy interesów i źródła konfliktów, Folia Turistica, Turystyka i ekologia, Kraków, vol. 22, 167-184.
Google Scholar
The Boston Consulting Group, 2013, Northern Sights: The future of tourism in Iceland.
Google Scholar
Zaręba D., 2008, Ekoturystyka, PWN, Warszawa.
Google Scholar