Baraniak B., Typologia programów kształcenia, [w:] red. D. Cichy : Edukacja Środowiskowa. Programy. Metody. Efekty.Zeszyty Naukowe 28, Polska Akademia Nauk Komitet „Człowiek i Środowisko”, przy Prezydium PAN, IBE, Warszawa 2002.
Google Scholar
Bobrzyńska E.: Kształtowanie postaw dla ochrony różnorodności biologicznej, [w:] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju. Warszawa 2005.
Google Scholar
Bogaj A.: Współczesne teorie edukacji a struktura programów nauczania, [w:] red. D. Cichy: Edukacja Środowiskowa. Programy. Metody. Efekty. Zeszyty Naukowe 28, Polska Akademia Nauk Komitet, Człowiek i Środowisko”, przy Prezydium PAN, IBE, Warszawa 2002.
Google Scholar
Cichy D., Szkoła wobec wyznań edukacji biologicznej i środowiskowej w XXI wieku. IBE, Warszawa 2003.
Google Scholar
Ciesielska Z.: Przygotowanie nauczycieli do zintegrowanego nauczania, [w:] red. D. Cichy: Nauczyciel 2000 - plus. Modernizacja kształcenia nauczycieli przyrody, biologii i ochrony środowiska. IBE,Warszawa2001.
Google Scholar
Dołęga J.: Znaczenie podstaw moralnych społeczeństwa we wdrażaniu zrównoważonego rozwoju. [w:] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju. IBE, Warszawa 2005.
Google Scholar
Fudali I. Kultura ekologiczna młodzieży. Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2002.
Google Scholar
Jagodzińska M.: Kształcenie przyrodnicze w szkole podstawowej. Przygotowanie nauczycieli do edukacji przyrodniczej. ODN, Płock 2005.
Google Scholar
Kowalak A.: Wspomaganie edukacji ekologicznej w szkołach przez realizację projektów, [w:] red. D. Cichy, Edukacja środowiskowa. Założenia i rzeczywistość po reformie szkolnej. Zeszyty Naukowe 31, Polska Akademia Nauk Komitet „Człowiek i Środowisko”, przy Prezydium PAN, IBE, Warszawa 2002.
Google Scholar
Kowalak A.: Efekty polsko-słowackiego programu edukacji ekologicznej „Zielone Karpaty”, [w:] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju. IBE, Warszawa 2005.
Google Scholar
Kwiatkowska H.: Intelektualność kwalifikacji zawodowych nauczyciela, [w:] red. H. Kwiatkowska, M. Szybisz : Edukacja i dialog w świecie przyszłości. Wyższa Szkoła Humanistyczna im. A. Gieysztora, Pułtusk 2003.
Google Scholar
Okoń W.: Nowy słownik pedagogiczny. Wydawnictwo Akademicki ŻAK, Warszawa 2004.
Google Scholar
Parka B., Żeber-Dzikowska I.: Ewaluacja dla zrównoważonego rozwoju -formy realizacji w świetle badań, [w:] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju. IBE, Warszawa 2005.
Google Scholar
Rutkowski K.: Realizacja zadań oświatowych wynikających z Agendy 21. [w.] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa Agenda 21 - realizacja zadań edukacyjnych. IBE, Warszawa 1997.
Google Scholar
Stańczak M.: Realizacja projektu „Przyroda wokół nas”, [w:] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju. IBE, Warszawa 2005.
Google Scholar
Tkaczyk L.: Nauczyciele szkół ponadpodstawowych wobec edukacji środowiskowej, [w:] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa- programy, metody, efekty. Zeszyty Naukowe 28, Polska Akademia Nauk Komitet „Człowiek i Środowisko”, przy Prezydium PAN, IBE, Warszawa 2002.
Google Scholar
Tkaczyk L.; Rola nauczyciela w procesie kształtowania postaw młodzieży [w:] Edukacja Biologiczna i Środowiskowa n r 2-3. 2004.
Google Scholar
Tuszyńska L.: Strategia zrównoważonego rozwoju w świadomości Warszawskich nauczycieli, [w:] red. D. Cichy: Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju. IBE, Warszawa 2005.
Google Scholar