Bratkowski T., 1979: Kształtowanie i ochrona środowiska. PWN, Warszawa.
Google Scholar
Buchcic E., Jagodzińska M., 2003: Przygotowanie uczniów do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, w: Szkolna monografia naszej miejscowości. W drodze do wspólnej Europy (red.) Cichy D., Płock, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Google Scholar
Cackowska M. (red.), 1991: Skuteczność nauczania początkowego w Polsce 1976-1990, Lublin.
Google Scholar
Cichy D. 1996: Program edukacji środowiskowej. Teoria i praktyka. NFOSiGW, Warszawa - Skierniewice.
Google Scholar
Cichy D., Cywińska E. B., Frindt M., Janicka -Panek T, Małkowska-Zegadło H., Zielkowska L., 1999: Program nauczania zintegrowanego w klasach 1-3. DKW-4014-15/1999 Wyd. „Juka” , Warszawa.
Google Scholar
Czaja Z., Bajon P, 2001: Alternatywna edukacja ekologiczna - ogólne założenia, w: Edukacja ekologiczna na progu XXI wieku. Stan. Możliwości. Programy, Warszawa, Verbinum, Wydawnictwo Księży Werbistów.
Google Scholar
Dylak S., 1997: (red.) Przyrodnicze rozumowanie najmłodszych, czyli jak uczyć inaczej, Wyd. Fot. Art., Rzeszów.
Google Scholar
Filipiuk H., 1984: Struktura dydaktyczna przedmiotu nauczania środowisko społeczno-przyrodnicze. Koszalin, ODN.
Google Scholar
Hanisz J., 1998: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna. WSiP, Warszawa.
Google Scholar
Jagodzińska M., 2003a: Przygotowanie uczniów do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, w: Szkolna monografia naszej miejscowości. W drodze do wspólnej Europy (red.) Cichy D., Płock, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Google Scholar
Jarzyńska I., 2004: Cele i zadania nauczania treści przyrodniczych zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli, w: „Efekty edukacji przyrodniczej, biologicznej i środowiskowej w zreformowanej szkole” Red. Kowalski R., Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce.
Google Scholar
Kąkol J., 2002: Edukacja EKO-logiczna w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.
Google Scholar
Międzynarodowa Strategia Edukacji Środowiskowej. 1990, tłum. Olaczek R., LOP, Warszawa.
Google Scholar
Misiorna E., Zietkiewicz E., 1999: Zintegrowana edukacja w klasach I - III, Poznań.
Google Scholar
Okoń W., 1987: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa.
Google Scholar
Paczkowski R., 1998: Poziom osiągnięć szkolnych uczniów klasy III z przedmiotu: „Środowisko społeczno-przyrodnicze”, w: Dziecko w świecie przyrody i nauki. Red. Solomon J., Dylak S., Wydawnictwo Edytor w Toruniu & WSN w Warszawie, Toruń - Warszawa.
Google Scholar
Sawicki M., 1997: Edukacja środowiskowa w klasach I - III szkoły podstawowej. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Semper.
Google Scholar
Zębalska E., Zioło I., 1999: Cele kształcenia środowiskowego w procesie edukacji wczesnoszkolnej. W: Cele kształcenia w edukacji szkolnej, pod red. Wł. Puśleckiego, Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole.
Google Scholar
Zioło I., 2002: Edukacja środowiskowa na poziomie nauczania zintegrowanego. WNAP, Kraków.
Google Scholar
Żytko M., 2002: Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki. Warszawa, Wydawnictwo„ŻAK”.
Google Scholar