Opublikowane: 2014-12-30

Gracz w roli narratora – na przykładzie gier komputerowychtypu FPP

Konczalski Konczalski
Załącznik Kulturoznawczy
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/zk.2014.1.21

Abstrakt

Even though film is having the biggest esthetical impact on videogames, player’s participation during the gameplay suggests rather a theatrical – performative trope. It shouldn’t be however the reason to question narrative aspects of videogames. In this article I signal that mainstream videogames are drifting away from competition and moving closer to narration of interesting stories, in which a player is participating and also becomes a narrator. I describe this occurrence using Erika Ficher-Lichte’s performative esthetics and Jean Baudrillard’s simulation theory.

Słowa kluczowe:

narration, videogames, performance, simulacrum, simulation

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Konczalski, K. (2014). Gracz w roli narratora – na przykładzie gier komputerowychtypu FPP. Załącznik Kulturoznawczy, (1), 471–497. https://doi.org/10.21697/zk.2014.1.21

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.