Barabasz Stanisław, Sztuka ludowa na Podhalu, cz. 1–2: Spisz i Orawa, Lwów–Warszawa 1928.
Google Scholar
Barabasz Stanisław, Sztuka ludowa na Podhalu, cz. 3: Witów, Lwów–Warszawa 1930.
Google Scholar
Barabasz Stanisław, Sztuka ludowa na Podhalu, cz. 4: Kościół w Dębnie, Lwów–Warszawa 1932.
Google Scholar
Brzostek Błażej, Czy folklor wszedł do śródmieścia? O motywach ludowych w PRL-u, w: Polska – kraj folkloru?, [katalog wystawy], Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2016, s. 16–27.
Google Scholar
Chrudzimska-Uhera Katarzyna, Stylizacje i modernizacje: o rzeźbie i rzeźbiarzach w Zakopanem w latach 1879–1939, Warszawa 2013.
Google Scholar
Chrudzimska-Uhera Katarzyna, Secesja w Zakopanem?, „Pamiętnik Sztuk Pięknych”, 2015, nr 10, s. 341–346.
Google Scholar
Crowley David, National Style and Nation-state. Design in Poland from the Vernacular Revival to the International Style, Manchester–New York 1992.
Google Scholar
Czy sztuka dekoracyjna?, „Blok”, 1925, nr 10, s. 1.
Google Scholar
Gandhi Leela, Teoria postkolonialna: wprowadzenie krytyczne, tłum. Jacek Serwański, Poznań 2008.
Google Scholar
Gawrońska Roksana, Warsztat Augusta Zamoyskiego, w: August Zamoyski. Myśleć w kamieniu, [katalog wystawy], Muzeum Literatury, Warszawa 2019, s. 427–449.
Google Scholar
Giełdoń-Paszek Agnieszka, Drewno a sprawa polska: wykorzystanie drewna w poszukiwaniu polskiego stylu narodowego, „Studia Artystyczne”, 2015, nr 3, s. 134.
Google Scholar
Hapanowicz Piotr, Działalność Muzeum Techniczno-Przemysłowego w Krakowie i jego likwidacja w latach 1949–1950, „Zarządzanie w Kulturze”, t. 8, 2007, s. 43–62.
Google Scholar
Kenarowa Halina, Od zakopiańskiej Szkoły Przemysłu Drzewnego do szkoły Kenara: studium z dziejów szkolnictwa zawodowo-artystycznego w Polsce, Kraków 1978.
Google Scholar
Google Scholar
Nacjonalizm w sztuce i historii sztuki 1789–1950, red. D. Konstantynów, R. Pasieczny, P. Paszkiewicz, Warszawa 1998.
Google Scholar
Kędziora Tomasz, Zakopiańska Szkoła Przemysłu Drzewnego w latach 1876–1918, „Studia Historyczne”, t. 36, 1993, z. 4 (143), s. 477–488.
Google Scholar
Kluczewska-Wójcik Agnieszka, What art Poland needs: in search of the Polish national style at the beginning of the 20th century, w: History of Art History in Central, Eastern, and South-East Europe, red. J. Malinowski, Toruń, 2012, s. 149–154.
Google Scholar
Korduba Piotr, Jak wymyślono „ludowość na handel” – czyli o popieraniu przemysłu i sztuki ludowej w międzywojennej Polsce, „Artium Quaestiones”, 2012, nr 23, s. 59.
Google Scholar
Korduba Piotr, Ludowość na sprzedaż, Warszawa 2013, s. 13.
Google Scholar
Krupa Maciej, Mazik Piotr, Szpilka Kuba, Nieobecne miasto. Przewodnik po nieznanym Zakopanem, Wołowiec 2016.
Google Scholar
Liwak Katarzyna, Eksperymenty Antoniego Buszka z twórcami ludowymi, w: Polskie szkolnictwo artystyczne. Dzieje–teoria–praktyka, red. M. Poprzęcka, Warszawa 2005, s. 193–199.
Google Scholar
Google Scholar
Relacje Warszawa – Zakopane, [katalog wystawy], Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego – Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, Warszawa 2017.
Google Scholar
Malinowski Kazimierz, Szkoła rzeźby w Zakopanem, „Arkady”, 1937, nr 10, s. 544.
Google Scholar
Mańkowski Bronisław, Zabawkarstwo w Polsce. Możliwość jego rozwoju na podstawie przykładów państw obcych, Warszawa 1920.
Google Scholar
Nowakowska-Sito Katarzyna, W poszukiwaniu niepodległości w sztuce. Pawilon polski na wystawie paryskiej 1925, „Idea. Studia nad strukturą i rozwojem badań filozoficznych”, t. 30, 2018, nr 1, s. 185–196.
DOI: https://doi.org/10.15290/idea.2018.30.1.14
Google Scholar
Policht Piotr, Jak wymyślano podhalańską ludowość, 2019, culture.pl: https://culture.pl/pl/artykul/jak-wymyslano-podhalanska-ludowosc [dostęp 17 I 2020]
Google Scholar
Szkolnictwo artystyczne, w: Polskie życie artystyczne w latach 1915–1939, red. Aleksander Wojciechowski, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk 1974, s. 514–534.
Google Scholar
Rzeźba w drewnie w twórczości polskich artystów 1918–2018, [katalog wystawy], Miejska Galeria Sztuki im. Władysława hr. Zamoyskiego, Zakopane 2018.
Google Scholar
Skrzypczak Jerzy, Styl zakopiański w twórczości Tadeusza Stryjeńskiego, „Rocznik Podhalański”, t. 10, 2007, s. 105–126.
Google Scholar
Stobiecka Monika, Kolonialny regionalizm. Problem tożsamości w zakopiańskiej architekturze, „Miejsce” 5/2019, https://www.doi.org/10.48285/8kaerzco3p [dostęp 17 I 2021].
Google Scholar
Stryjeński Karol, Szkoła przemysłu drzewnego, „Giewont”, 1924, nr 1, s. 27.
Google Scholar
Szczerski Andrzej, Cztery nowoczesności. Teksty o sztuce i architekturze polskiej XX wieku, Kraków 2015.
Google Scholar
Szybisty Tomasz, «Sposób zakopański» i jego twórca Edgar Kováts (1849–1912), „Rocznik Podhalański”, t. 10 (za lata 2003–2006), 2007, s. 55–104.
Google Scholar
Warchałowski Jerzy, O sztuce stosowanej, Kraków 1904.
Google Scholar
Warsztaty Krakowskie 1913–1926, red. Maria Dziedzic, Kraków 2009.
Google Scholar
Witkiewicz Stanisław, Styl zakopiański, z. 1: Pokój jadalny, Lwów 1904.
Google Scholar
Wystawa paryska 1925. Materiały z sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN, red. naukowa J.M. Sosnowska, Warszawa 2007.
Google Scholar
Żuber Agnieszka, Ikonografia cyklu grafik Bożki słowiańskie Zofii Stryjeńskiej, w: Polskie art déco. Materiały siódmej sesji naukowej „Polskie art déco. Malarstwo i grafika” pod przew. prof. Anny Sieradzkiej, prof. Andrzeja K. Olszewskiego i dr Anny Kostrzyńskiej-Miłosz w Muzeum Mazowieckim w Płocku 23–24 października 2017 roku, oprac. red. Z. Chlewiński, Płock 2017, s. 92–121.
Google Scholar