Barbaras R. (2001). Merleau-Ponty and Nature. „Research in Phenomenology” t. 31, nr 1, s. 22–38.
DOI: https://doi.org/10.1163/15691640160048540
Google Scholar
Benner D. (2015). Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, tłum. D. Stępkowski. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Blandzi S., Przanowska M. (red.). (2017). Filozofia a pedagogika. Polisemiczność źródeł, kontekstów i granic. „Kwartalnik Pedagogiczny” nr 1 (243).
Google Scholar
Gara (2017). Fenomen nieredukowalności teorii i praktyki pedagogicznej. W: Dudzikowa M., Juszczyk S. (red.). Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją. Jak sobie z nimi radzić. Wykłady Profesorów wygłoszone na XXX Letniej Szkole Młodych Pedagogów przy KNP PAN (Wisła 2016). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Gara J. (2016). Egzystencjalne doświadczenie aporii sensu swojskości i zadomowienia w świecie życia codziennego. W: Melosik Z., Szymański M. J. (red.). Tożsamość w warunkach zmiany społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Gara J. (2018). Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. „Przegląd Pedagogiczny” nr 2, s. 1–34 (złożony do druku).
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2018.1.09
Google Scholar
Górniewicz J. (2001). Kategorie pedagogiczne. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Kozielecki J. (2002). Transgresja i kultura. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Merleau-Ponty M. (1976a). Obecni w słowie, tłum. J. Skoczylas. W: Proza świata. Eseje o mowie. Warszawa: Czytelnik.
Google Scholar
Merleau-Ponty M. (1976b). Postrzeganie, ekspresja, sztuka, tłum. E. Bieńkowska. W: tenże. Proza świata. Eseje o mowie. Warszawa: Czytelnik.
Google Scholar
Ortega y Gasset J. (2008). Medytacje o „Don Kichocie”, tłum. J. Wojcieszak. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
Google Scholar
Rosenzweig F. (1998). Gwiazda Zbawienia, tłum. T. Gadacz. Kraków: Znak.
Google Scholar
Schulz A. (2016). Szkice z pedagogiki ogólnej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Śleziński K (2016). Aretologiczne podstawy pedagogiki. Kraków–Cieszyn: Wydawnictwo „scriptum”.
Google Scholar
Śliwerski B. (2009). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar