Butryn S., Zarys filozofii Alberta Einsteina, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa 2006.
Google Scholar
Chodkowska M., W poszukiwaniu perspektyw interdyscyplinarności teorii i praktyki pedagogicznej, „Rocznik Pedagogiczny” 31 (2008).
Google Scholar
Dudzikowa M., Czerepniak-Walczak M., Wprowadzenie do serii, [w:] Wychowanie. Pojęcia. Proces. Konteksty, red. M. Dudzikowa, M. Czerepniak-Walczak, t. 1. GWP, Gdańsk 2007.
Google Scholar
Dudzikowa M., Sytuacja problematyczna interdyscyplinarności w naukach społecznych i humanistycznych, [w:] Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką, red. A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Groble, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.
Google Scholar
Dudzikowa M., Wokół interdyscyplinarności w nauce. Esej krytyczny, „Rocznik Pedagogiczny” 31 (2008).
Google Scholar
Duraj-Nowakowa K., Transdyscyplinarność pedagogiki: podejścia metodologiczno-teoretyczne i praktyczne, [w:] Interdyscyplinarność i transdycyplinarność pedagogiki. Wymiar teoretyczny i praktyczny, red. R. Włodarczyk, W. Żłobicki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.
Google Scholar
Gadamer H.G., Koło jako struktura rozumienia, tłum. G. Sowiński, [w:] Wokół rozumienia. Studia i szkice z hermeneutyki, oprac. G. Sowiński. Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków 1993.
Google Scholar
Górniewicz J., Teoria wychowania, Studium Kształcenia Ustawicznego GLOB, Toruń–Olsztyn 1996.
Google Scholar
Groble A., Metodologia nauk, Wydawnictwo AUREUS, Kraków 2006.
Google Scholar
Groble A., Metodologiczne aspekty interdyscyplinarności. Przykład filozofii eksperymentalnej, w:] Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką, red. A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Groble, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T., Pedagogika ogólna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Google Scholar
Heller M., Filozofia nauki. Wprowadzenie, PETRUS, Kraków 2011.
Google Scholar
Herbart J.F., Estetyczne przedstawienie świata jako główne zajęcie wychowania, tłum. D. Stępkowski. „Pedagogika Kultury” 4 (2008).
Google Scholar
Herbart J.F., Listy pedagogiczne albo listy o zastosowaniu psychologii w pedagogice, tłum. D. Stępkowski, „Przegląd Historyczno-Oświatowy” 3-4 (2008).
Google Scholar
Herbart J.F., Ogólna filozofia praktyczna, tłum. D. Stępkowski, „Studia Philosophica Wratislaviensia” 3 (2008).
Google Scholar
Herbart J.F., Wychowanie przy publicznym współudziale, tłum. D. Stępkowski, „Przegląd Historyczno-Oświatowy” 3-4 (2008).
Google Scholar
Herbart J.F., Zarys wykładów pedagogicznych, tłum. B. Nawroczyński, [w:] tenże, Pisma pedagogiczne, Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław–Warszawa–Kraków 1967.
Google Scholar
Konersmann R., Filozofia kultury. Wprowadzenie, tłum. K. Krzemieniowa, Oficyna Naukowa, Warszawa 2009.
Google Scholar
Kozielecki J., Człowiek wielowymiarowy, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1996.
Google Scholar
Kozielecki J., Zarys koncepcji transgresyjnej człowieka, „Studia Socjologiczne” 3-4 (1985).
Google Scholar
Kucner A., Transcendentalny oraz immanentny sens humanistyki jako nauki, [w:] Granice dyscyplinarne w humanistyce, red. J. Kowalewski, W. Piasek, M. Śliwa, Colloquia Humaniorom, Olsztyn 2006.
Google Scholar
Kuhn T.S., Struktura rewolucji naukowych, tłum. H. Ostromęcka, Wydawnictwo ALETHEIA, Warszawa 2009.
Google Scholar
Ługowski W., Filozofia przyrody. Funkcja demistyfikacyjna. Szkice o życiu, wiedzy i władzy, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2010.
Google Scholar
Marcos A., Filozofia nauki. Nowe wymiary, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012.
Google Scholar
Marynowicz-Hetka E., Interdyscyplinarność czy transwersalność – możliwe konfiguracje podejść do analizy. Pola praktyki. „Rocznik Pedagogiczny” 31 (2008).
Google Scholar
Marynowicz-Hetka E., Pedagogika społeczna, tom 1. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Google Scholar
Mizińska J., „Człowiek to człowiek”. Esej o kulturowych i światopoglądowych przesłankach problemu interdyscyplinarności, [w:] Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką, red. A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Groble, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.
Google Scholar
Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Google Scholar
Poczobut R., Interdyscyplinarność i pojęcia pokrewne, [w:] Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką, red. A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Groble, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.
Google Scholar
Roszak P., „Poetyka nauki” – rzecz o filozofii Alfreda Marcosa, [w:] A. Marcos, Filozofia nauki. Nowe wymiary, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012.
Google Scholar
Rutkowiak J., Moja wędrówka po naukach pomocnych pedagogice. Dynamika praktyki myślenia w tworzeniu obszarów międzydyscyplinarnych, [w:] Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką, red. A. Chmielewski, M. Dudzikowa, A. Groble, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.
Google Scholar
Simmel G., Filozofia kultury. Wybór esejów, tłum. W. Kunicki, Wydawnictwo UJ, Kraków 2007.
Google Scholar
Thel D., Granice myślenia o transdyscyplinarności pedagogiki – niektóre dylematy metodologiczne i praktyczne, [w:] Interdyscyplinarność i transdycyplinarność pedagogiki. Wymiar teoretyczny i praktyczny, red. R. Włodarczyk, W. Żłobicki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.
Google Scholar
Witkowski L., Uwagi o interdyscyplinarności w pedagogice (z perspektywy epistemologii krytycznej), [w:] Interdyscyplinarność w nauce jako truizm, alibi i wyzwanie – głosy w dyskusji panelowej, która odbyła się podczas posiedzenia KNP PAN, 19 marca 2009, „Rocznik Pedagogiczny” 33 (2010).
Google Scholar
Żłobicki W., Pedagoga rozważania o granicach dyscyplin wiedzy, [w:] Interdyscyplinarność i transdycyplinarność pedagogiki. Wymiar teoretyczny i praktyczny, red. R. Włodarczyk, W. Żłobicki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.
Google Scholar