Brezinka W., Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych, tłum. z jęz. niem. J. Kochanowicz, Wydawnictwo WAM, Kraków 2005.
Google Scholar
Chrobak S., Podstawy pedagogiki nadziei, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2009.
Google Scholar
Dąbrowska T. E., Wojciechowska-Charlak B., Między praktyką a teorią wychowania, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1996.
Google Scholar
Dokument Końcowy XX Zebrania Generalnego Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego, Ariccia, 20 września – 15 października 2010 roku, Rzym 2011.
Google Scholar
Dziekoński S., Przewodnie idee wychowania młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II, [w:] Dzisiejsza młodzież, red. J. Stala, Oficyna Wydawnicza Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, Kraków 2001.
Google Scholar
Dziekoński S., Rozwój wychowawczej myśli Kościoła na przestrzeni ostatnich wieków, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2004.
Google Scholar
Dziewiecki M., Wychowanie w dobie ponowoczesności, Wydawnictwo „Jedność”, Kielce 2002.
Google Scholar
Eibl-Eibesfeldt I., Der vorprogrammierte Mensch. Das Ererbte als bestimmender Faktor im menschlichen Verhalten, Munchen 1984.
Google Scholar
Frank J., Wincenty Pallotti Założyciel Dzieła Apostolstwa Katolickiego, Wydawnictwo Pallottinum, Poznań 2007.
Google Scholar
Gałkowski S., Celowość a wychowanie, [w:] Wybrane zagadnienia z psychologii wychowawczej, red. A. Gała, Wydawnictwo św. Antoniego, Wrocław 1994.
Google Scholar
Gehlen A., Der Mensch. Seine Natur und seine Stellung in der Welt, Bonn 1950.
Google Scholar
Jan Paweł II, List apostolski „Parati semper” Ojca Świętego Jana Pawła II do młodych całego świata z okazji Międzynarodowego Roku Młodzieży, [w:] Wychowanie w nauczaniu Jana Pawła II (1978-1999), red. S. Urbański, Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego, Warszawa 2000.
Google Scholar
Jan Paweł II, List do Rodzin, Watykan 1994.
Google Scholar
Kot S., Historia wychowania, t. II, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1994.
Google Scholar
Kunowski S., Podstawowe zasady wychowania w Deklaracji, „Ateneum Kapłańskie” 60 (1968).
Google Scholar
Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2001.
Google Scholar
Lena M., Wychowawcze powołanie chrześcijaństwa, „Communio” 2 (1982) 11.
Google Scholar
Majchrowicz F., Historia pedagogii ze szczególnym uwzględnieniem dziejów wychowania i szkół w Polsce, Instytut Wydawniczy „Biblioteka Polska”, Warszawa 1922.
Google Scholar
Majewski M., Ewolucja odnowy wychowania religijnego, „Roczniki Teologiczno-Kanoniczne” 27 (1980) 6.
Google Scholar
Majewski M., Idee pedagogiczne św. Jana Bosko w świetle soborowej Deklaracji: O wychowaniu chrześcijańskim, [w:] W kierunku prawdy, red. B. Bejze, Wydawnictwo ATK, Warszawa 1976.
Google Scholar
Marciniak Z., Zarys historii wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1978.
Google Scholar
Melosik Z., Pedagogika postmodernizmu, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. I, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Google Scholar
Michalik J., Miejsce świeckich w społeczności chrześcijańskiej, „Ateneum Kapłańskie” 78 (1986).
Google Scholar
Murawski R., Duszyński B., Biblijno-teologiczne podstawy wychowawczego posłannictwa Kościoła, „Seminare” 6 (1983).
Google Scholar
Muszyński H., Ideał i cele wychowania, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1974.
Google Scholar
Muszyński H., Zarys teorii wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1981.
Google Scholar
Pius XI, Encyklika, Divini illius Magistri, Rzym 1929, tł. M. Klepacz, Verbum, Kielce 1947.
Google Scholar
Przecławska A., Wstęp, [w:] Pedagogika społeczna. Kręgi poszukiwań, red. A. Przecławska, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1996.
Google Scholar
Rusakowska D., W stronę edukacyjnego dyskursu nowoczesności, Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, Warszawa 1995.
Google Scholar
Schmidt H., Asceza organiczna, Wydawnictwo Pallottinum, Poznań 1948.
Google Scholar
Solak A., Prawda jako najwyższa wartość wychowawcza, [w]: Dzisiejsza młodzież, red. J. Stala, Oficyna Wydawnicza Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, Kraków 2001.
Google Scholar
Sośnicki K., Istota i cele wychowania, Nasza Księgarnia, Warszawa 1967.
Google Scholar
Stern W., Allgemeine Psychologie auf personalistischer Grundlage, Haag 1935.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-011-8825-8
Google Scholar
Stępkowski D., Pedagogika ogólna i religia. (Re)konstrukcja zapomnianego wątku na podstawie teorii Johanna F. Herbarta i Friedricha D. E. Schleiermachera, Towarzystwo Naukowe Franciszka Salezego, Warszawa 2010.
Google Scholar
Szkołut T., Sztuka i wychowanie w epoce ponowoczesnej, [w:] Nowoczesność i tradycja, red. T. Szkołut, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1995.
Google Scholar
Tarnowski J., Gravissimum educationis, „Ateneum Kapłańskie” 60 (1968).
Google Scholar