Opublikowane: 2019-09-04

Wartości społeczne w edukacji dla zrównoważonego rozwoju

Zbigniew Babicki
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.14

Abstrakt

Edukacja dla zrównoważonego rozwoju stanowi ważną strategię społeczną, która ma na celu wspieranie koniecznych zmian będących odpowiedzią na globalne zagrożenia społeczno-gospodarcze współczesnego świata. Podkreśla potrzebę podejścia holistycznego, łączącego problemy związane z rozwojem z kwestiami społecznymi i środowiskowymi. Celem artykułu jest próba ukazania potrzeby i znaczenia obecności wartości społecznych w idei zrównoważonego rozwoju, która poprzez edukację zmierza do wywoływania w ludziach zmian o charakterze lokalnym i globalnym. Zmiany te mają prowadzić do budowania lepszego świata opartego na większej integracji ze środowiskiem i w sprawiedliwym społeczeństwie, nie tylko dla współczesnych, lecz także przyszłych pokoleń.

Słowa kluczowe:

zrównoważony rozwój, edukacja dla zrównoważonego rozwoju, wartości społeczne, środowisko, wspólnota, dobro wspólne

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Babicki, Z. (2019). Wartości społeczne w edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Forum Pedagogiczne, 9(2/1), 193–206. https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.14

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.