Ablewicz K. (2003). Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Berger P. L., Luckmann T. (2000). Społeczne tworzenie rzeczywistości. Niżnik J. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Bollnow O. F. (1983). Anthropologische Pädagogik. Bern: Haupt.
Google Scholar
Bollnow O. F. (1989). The Pedagogical Atmosphere, Manen M. van (tłum.). „Phenomenology and Pedagogy”, nr 7.
Google Scholar
Conrad-Martius H. (1989). Fenomenologia i spekulacja. Machnacz J. (tłum.). „Roczniki Filozoficzne”, t. XXXIV, z. 1, s. 273–287.
Google Scholar
Copei F. (1969). Der Fruchtbare Momente im Bildungsprozess. Heidelberg: Quelle & Mayer.
Google Scholar
Depraz N. (2010). Zrozumieć fenomenologię. Konkretna praktyka. Czarnecka A. (tłum.). Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Gara J. (2015). Fenomenologiczne inspiracje hermeneutycznego rozjaśniania fenomenu edukacji. „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 2–3.
Google Scholar
Gara J. (2016). Egzystencjalne doświadczenie aporii sensu swojskości i zadomowienia w świecie życia codziennego. W: Melosik Z., Szymański M. J. (red.). Tożsamość w warunkach zmiany społecznej. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Gara J. (2017a, w druku). Egzystencjalna problematyzacja poszukiwania, poznawania i tworzenia samego siebie. W: Dudzikowa M., Tanaś M. (red.). Poszukiwanie, poznawanie i tworzenie samego siebie.
Google Scholar
Gara J. (2017b, w druku). Husserlowski świat życia codziennego i jego znaczenie edukacyjne, „Studia Edukacyjne”.
Google Scholar
Husserl E. (1976). Kryzys nauki europejskiej a transcendentalna fenomenologia. Szewczyk J. (tłum.). „Studia Filozoficzne”, nr 9, s. 93–121.
Google Scholar
Husserl E. (1989). Wykłady z fenomenologii wewnętrznej świadomości czasu. Sidorek J. (tłum.). Warszawa: PWN.
Google Scholar
Husserl E. (1993). Kryzys europejskiego człowieczeństwa a filozofia. Sidorek J. (tłum.). Warszawa: Fundacja Aletheia.
Google Scholar
Husserl E. (2000a). Badania logiczne, t. II, cz. I, Sidorek J. (tłum.). Warszawa: PWN.
Google Scholar
Husserl E. (2000b). Badania logiczne, t. II, cz. II, Sidorek J. (tłum.). Warszawa: PWN.
Google Scholar
Husserl E. (2006). Badania logiczne, t. I. Sidorek J. (tłum.). Warszawa: PWN.
Google Scholar
Husserl E. (2013). Doświadczenie i sąd, Baran B. (tłum.). Warszawa: Fundacja Aletheia.
Google Scholar
Ingarden R. (1963). Z badań nad filozofią współczesną. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Ingarden R. (1970). Co jest nowego w ostatniej pracy Husserla? „Studia Filozoficzne”, nr 4–5, s. 3–14.
Google Scholar
Ingarden R. (1971). U podstaw teorii poznania, cz. 1. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Krasnodębski Z., Nellen K. (1993). Wstęp. W: Krasnodębski Z., Nellen K. (red.). Świat przeżywany. Fenomenologia i nauki społeczne. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Krüger H.-H. (2005). Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Sztobryn D. (tłum.). Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Langeveld M. J. (1983). Reflections on Phenomenology and Pedagogy. „Phenomenology and Pedagogy”, nr 1/1, s. 5–10.
Google Scholar
Langeveld M. J. (1984). How Does the Child Experience the World of Things? „Phenomenology and Pedagogy”, nr 2/3, s. 215–223.
Google Scholar
Lippitz W. (2005). Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauki o wychowaniu. Murzyn A. (tłum.). Kraków: Oficyna Wydawnictwo „Impuls.
Google Scholar
Loch W. (1986). Possibilities of the Father Role. „Phenomenology and Pedagogy”, nr 4/3, s. 66–77.
Google Scholar
Lyotard J. F. (2000). Fenomenologia. Migasiński J. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo KR.
Google Scholar
Manen M. van (1979). The phenomenology of pedagogic of observation. „The Canadian Journal of Education”, nr 4/1, s. 5–16.
Google Scholar
Manen M. van (1990). Researching Live Experience. Human Science for An Action Sensitive Pedagogy. New York: State University of New York Press.
Google Scholar
Meyer-Drawe K. (1986). Kaleidoscope of Experiences: The Capability to be Surprised by Children. „Phenomenology and Pedagogy”, nr 4/3, s. 48–55.
Google Scholar
Meyer-Drawe K. (1997). Education, W: Embree L. (red.), Encyclopedia of phenomenology. Dordrecht–Boston–London: Kluwer Academic Publishers.
Google Scholar
Michalski K. (1998). Heidegger i filozofia współczesna. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Patočka J. (1986). Świat naturalny jako problem filozoficzny. Zychowicz J. (tłum.). W: tenże, Świat naturalny i fenomenologia. Kraków: PAT.
Google Scholar
Patočka J. (1993). Filozofia kryzysu nauki według Edmunda Husserla i jego koncepcja fenomenologii „świata przeżywanego”. Zychowicz J. (tłum.). W: Krasnodębski Z., Hellen K. (red.). Świat przeżywany. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Pulkowska M. (1979). Otto Friedrich Bollnow – filozof zaufania do świata. „Znak”, nr 11.
Google Scholar
Reinach A. (2005). O fenomenologii, „Fenomenologia”, nr 3, s. 117–138.
Google Scholar
Ricoeur R. (1996). Fenomenologia i hermeneutyka: wychodząc od Husserla…, Drwięga M. (tłum.). „Kwartalnik Filozoficzny”, t. XXIV, z. 3, s. 149–181.
Google Scholar
Rolewski J. (1999). Husserlowska kategoria a priori świata przeżywanego. W: Czerniak S., Rolewski J. (red.). Studia z filozofii niemieckiej, t. 3: Współczesna fenomenologia niemiecka. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Rożdżeński R. (1998). Husserl i problem tak zwanej ogólnej naoczności. „Logos i Ethos”, nr 1, s. 13–27.
Google Scholar
Scheler M. (1975). Postawa fenomenologiczna. Węgrzecki A. (tłum.). . W: Węgrzecki A., Scheler. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Schütz A. (1989). Fenomenologia i nauki społeczne. Lachowska D. (tłum.) . W: Krasnodębski Z. (red.). Fenomenologia i socjologia. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Schütz A. (2012). O wielości rzeczywistości. W: tenże, O wielości światów. Jabłońska B. (tłum.). Kraków: Zakład Wydawniczy „NOMOS”.
Google Scholar
Schütz, A. (1966). Studies in phenomenological philosophy. Gurwitsch A. (tłum.). The Hague: Nijhoff.
Google Scholar
Stróżowski W. (1989). O metodzie fenomenologii. W: Perzanowski J. (red.). Jak filozofować, Warszawa: PWN.
Google Scholar
Święcicka K. (1983). Husserl. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Tarkowska E. (2000). Życie codzienne jako kategoria interdyscyplinarna. W: Dudzikowa M., Czerepniak-Walczak M. (red.). Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 5. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Zaner R. M. (1975). On the Sense of Method in Phenomenology. W: Pivčević E. (red.). Phenomenology and Philosophical Understending, Cambridge–London–New York–Melbourne: Cambridge University Press.
Google Scholar