Beech, D. (2014). Teaching The Unteachable. Art Monthly, 377, 8–10, after: Hjelde K. (2015). Paradox and potential: Fine art employability and enterprise perspectives. Art, Design & Communication in Higher Education, 14(2), 175–188. DOI: https://doi.org/10.1386/adch.14.2.175_1.
Bożewicz, M. (2019). Relacje szkolne. In M. Grabowska & M. Gwiazda (Eds.). CBOS. Opinie i diagnozy nr 43. Młodzież 2018. Warszawa, 46–47.
Czerepaniak-Walczak, M. (2010). Zaskakujące, intrygujące, niezwyczajne obrazy młodzieży. Próba zastosowania koncepcji „Czarnych Łabędzi” w pedagogice młodzieży [Surprising, intriguing, unusual images of the youth. An attempt to apply the concept of “Black Swans” in youth pedagogy]. Przegląd Pedagogiczny, 1, 52–64.
Hashim, F., & Hussain R. M. R. (2006). Teachers of The Unteachables. Journal on School Educational Technology, 1(4), 22–25. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1064228.pdf
Khondaker, M. R. (2007). NEETs' Challenge to Japan: Causes and Remedies. Japanstudien, 18(1), 221–244. Retrieved from: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09386491.2007.11826943
Kulpa-Puczyńska, A. (2015). The model of cooperation with employers as the support measure for the development of entrepreneurial university potential. In E. De la Poza, J. Domènech, J. Lloret, M. Cinta Vincent Vela, & E. Zuriaga Agusti (Eds.). 1st International Conference on Higher Education Advances, HEAd’15. València: Universitat Politècnica de València (pp. 326–333). Retrieved from: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD15/paper/viewFile/435/255.
Kulpa-Puczyńska, A. (2019). Individual Entrepreneurship in the Context of Diversity and Flexibility of Workplaces. In D. Tipurić & D. Hruška (Eds.). 7th International OFEL Conference on Governance, Management and Entrepreneurship: Embracing Diversity in Organisations. April 5th–6th, 2019, Dubrovnik, Croatia, Governance Research and Development Centre (CIRU). Zagreb, pp. 340–350. Retrieved from: https://www.econstor.eu/bitstream/10419/196091/1/ofel-2019-p340-350.pdf.
Nowakowska, A., Przewłocka, J. (2015). Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna [School through the students’ eyes: relationships with teachers and classmates and school violence]. Warsaw: The Educational Research Institute.
Prensky, M. (2016). Education to Better Their World. The Emerging Alternative for K-12 Education, pp. 1-9. Retrieved from: http://marcprensky.com/wp-content/uploads/2016/05/+++Prensky-Education_to_Better_Their_World-essay-01.pdf.
Price, D. (2013). Open: How We’ll Work, Live and Learn in the Future. Crux Publishing.
Robinson, K., & Aronica, L. (2015). Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację [The Grassroots Revolution That’s Transforming Education]. Kraków: Wydawnictwo Element.
Salcher, A. (2009). Utalentowany uczeń i jego wrogowie. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe Fosze.
Szcześniak, M., & Rondón, G. (2011). Pokolenie „ani-ani”: o młodzieży, która się nie uczy, nie pracuje i nie dba o samokształcenie. Psychologia Społeczna, 3(18), 241–251. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/276027016_Pokolenie_ani-ani_o_mlodziezy_ktora_sie_nie_uczy_nie_pracuje_i_nie_dba_o_samoksztalcenie.
Tapscott, D. (2009). Grown Up Digital. How the Net Generation is Changing Your World. Introduction. Published by The McGraw-Hill Companies, Inc.
Tapscott, D. (2010). Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Twenge, J. M. (2019). iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości – i co to oznacza dla nas wszystkich [iGen: Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-and Completely Unprepared for Adulthood-and What That Means for the Rest of Us]. Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa.
Wartzman, R. (2014). Coming Soon to Your Office: Gen Z, „Time”. Retrieved from: https://www.drucker.institute/thedx/coming-soon-to-your-office-gen-z/.
Wysocka, E. (2011). Praca jako czynnik warunkujący jakość życia ludzi młodych – psychospołeczna perspektywa teoretyczna [Work as An Item of Providing Quality of Life for A Young Person – a Theoretical Psycho-social Perspective]. Forum Pedagogiczne”, 1, 12–44.
Google Scholar