Blaska J. K. (2003). Using children’s literature to learn about disabilities and illness. New York: Educator’s International Press.
Google Scholar
Blaska J. K. Children’s literature that includes characters with disabilities or illnesses. „Disability Studies”, 1/2004.
Google Scholar
Connor D. J., Gabel S. L. (2009). Welcoming the Unwelcome: Disability As Diversity. W: Social justice in pedagogy in the United States: The practice of freedom. Hobbel N., Chapman T. New York, London: Routledge.
Google Scholar
Cottin M., Fara R. (2013). Czarna książka kolorów. Piaseczno: Widnokrąg.
Google Scholar
Czerwińska K. (2014). Wizerunek osób niewidomych w literaturze dziecięcej – przełamywanie czy kształtowanie stereotypów? „Wychowanie na co dzień”, 1.
Google Scholar
Duszak A., Fairciough N. (red.). (2008). Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Kaney P. (2013). Representations of Disability in Youth Literature: A Discourse Analysis of Award Winning Books. USA: Emporia State University.
Google Scholar
Liao J. (2012). Dźwięki kolorów. Łódź: Officyna.
Google Scholar
Nowicka M. (2004). Praca z tekstem literackim dla dzieci – szansa czy przeszkoda w edukacji do innego. W: Światy dziecięcych znaczeń. Klus-Stańska D.
Google Scholar
(red.). Warszawa: „Żak”.
Google Scholar
Olech J. (2011). Rico, Oskar i głębocienie. Recenzja. „Magazyn Literacki”, nr 10–11.
Google Scholar
Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2018/2019. Warszawa: GUS.
Google Scholar
Rudman M. K. (1995). Children’s Literature: An Issues Approach. New York: Longman.
Google Scholar
Rudman M. K., Pearce A. M. (1988). For the love of reading: A parent’s guide to encouraging young readers from infancy through age 5. New York: Consumers Report.
Google Scholar
Sadowska S. (2005). Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób niepełnosprawnych. Toruń: Akapit.
Google Scholar
Sontag S. (2012). Przeciw interpretacji i inne eseje. Kraków: Karakter.
Google Scholar
Steinhöfel A. (2011). Rico, Oskar i głębocienie. Kraków: WAM.
Google Scholar
Śmiechowska-Petrovskij E (2014a). Aspekty stygmatyzacji i stereotypizacji osób niewidomych oraz tendencje przeciwstawne. W: Od stereotypu do wykluczenia. Fidelus A. (red.). Warszawa: Wyd. UKSW.
Google Scholar
Śmiechowska-Petrovskij E. (2014b). Inny czytelnik-taka sama literatura? Wartościowanie książek literackich dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym przez nauczycieli, wychowawców i bibliotekarzy. W: Miejsce Innego we współczesnych naukach o wychowaniu. Inny w przestrzeni społecznej. Jachimczak B., Pawelczak K., Wojciechowska A. (red.). Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Śmiechowska-Petrovskij E. (2017). The stigmatizing and stereotyping people with blindness. The opposite tendencies. „Forum Pedagogiczne”, nr 2.
Google Scholar