Boneneberg M., 2000. Aksjologiczne problemy ekologii, w: Poznanie i doznanie. Eseje z estetyki ekologii, Gołaszewska M. (red.), Universitas, Kraków, 32-51.
Google Scholar
Ciążela H., 2006, Problemy i dylematy etyki odpowiedzialności globalnej, Wyd. APS im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa.
Google Scholar
Frączek Z., 2002, Edukacja aksjologiczna wobec potrzeb współczesności, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
Google Scholar
Gajda J., 1995, Wychowywać do prawdy?, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar
Gołaszewska M., 1987, W poszukiwaniu porządku świata, Nasza Księgarnia, Warszawa.
Google Scholar
Hudzik J. P., 1999, Sens życia jako wartość w przestrzeni kultury współczesnej, w: Wartości i antywartości w kontekście przeobrażeń kultury współczesnej, Szkołut T. (red.), Wydawnictwo UMCS, Lublin, 27-42.
Google Scholar
Jedynak A., 2008, Odpowiedzialność w globalnej wiosce, Wydawnictwo Naukowe Semper, Warszawa.
Google Scholar
Konstańczak S., 2001, Internalizacja wartości moralnych, Pomorska Akademia Pedagogiczna, Słupsk.
Google Scholar
Kunowski S., 2003, Wartości w procesie wychowania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.
Google Scholar
Pikus S., 1997, Moralne aspekty ochrony środowiska przyrodniczego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Słupsk.
Google Scholar
Stacewicz J., 1993, Pomiędzy społeczeństwem ekonomicznym a ekologicznym, Polska Akademia Nauk, Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa, Warszawa.
Google Scholar
Trzaskowska E., 1992, O potrzebie i formach edukacji ekologicznej, w: Humanizm ekologiczny. Jakiej filozofii potrzebuje ekologia. Ochrona przyrody a ochrona człowieka, Pawłowski L., Zięba S. (red.), Politechnika Lubelska, Lublin, 97-103.
Google Scholar
Zięba S., 2002, Ekosystem leśny wartością człowieka, IBL, EkoKUL, Lublin.
Google Scholar