Arévalo-Garcia, Enzo B., Irmina Buczek, Marcin Chrzanowski, Wojciech Grajkowski, Jagna Hałaczek, Krzysztof Horodecki, Magdalena Kędziora, Tomasz Nowacki, Elżbieta Barbara Ostrowska, Urszula Poziomek, Lidia Setti, Krzysztof Spalik, Martyna Studzińska, i Piotr Walicki. 2013. Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. Dostęp 20.11.2020. https://wyszukiwarka.efs.men.gov.pl/product/dobre-praktyki-w-przyrodniczej-edukacji-pozaformalnej/attachment/2349.
Google Scholar
Bołtuć, Piotr. 2011. „Konstruktywizm w e-edukacji oraz jego krytyka.” E-mentor 41(4): 48–54.
Google Scholar
Buchcic, Elżbieta. 2017. Świętokrzyskie środowisko przyrodnicze jako wartość edukacyjno-kulturowa. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Google Scholar
Cichy, Danuta. 2005. „Uwarunkowania edukacji dla zrównoważonego rozwoju.” W Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju, red. Danuta Cichy, 24–33. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP i Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Domka, Ludmiła. 1998. Kryzys środowiska a edukacja dla ekorozwoju. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Europejska Komisja Gospodarcza ONZ. 2008. Strategia Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju. Warszawa: Ministerstwo Środowiska. Dostęp 9.10.2020. http://nauczyciele.mos.gov.pl/index.php?app=docs&action=get&iid=1274.
Google Scholar
Górka, Katarzyna, Bazyli Poskrobko, i Wojciech Radecki. 2001. Ochrona środowiska. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Grochowska, Irena. 2006. „Edukacja środowiskowa w zadaniach rodziny.” Studia Ecologiae et Bioethicae 4: 419–435.
DOI: https://doi.org/10.21697/seb.2006.4.1.31
Google Scholar
Hull, Zbigniew. 1984. „Świadomość ekologiczna.” Aura 11: 3–4.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1985. „Wy jesteście moją nadzieją. Wybór wypowiedzi Ojca Świętego Jana Pawła II do młodzieży.” Dostęp 26.08.2020. https://dzieje.pl/rozmaitosci/najbardziej-znane-cytaty-z-wystapien-jana-pawla-II.
Google Scholar
Jan Paweł II. 2008. „Wstań i idź! Spotkanie z młodzieżą na stadionie Girland, Lyon, 5.10.1986.” W Podręcznik pokolenia JP II. Ojcowskie słowo do młodych świata, Polski i Lednicy, red. Hanna Koźmińska, 261-275. Poznań: Duszpasterstwo Akademickie Dominikanów.
Google Scholar
Kiełczewski, Dariusz. 2001. Ekologia społeczna. Białystok: Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko.
Google Scholar
Kopczewski, Marian, Jacek Fabisiak, i Robert Kościelniak. 2009. „Edukacja ekologiczna jako ważny komponent edukacji obronnej społeczeństwa.” Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej 50: 63–74.
Google Scholar
Michalak, Renata. 2005. „Konstruktywistyczna perspektywa założonego modelu edukacji elementarnej.” Edukacja Elementarna Zeszyt 1 – Podstawy teoretyczne 90–106.
Google Scholar
Nakonieczna, Beata. 2001. „Koncepcja świadomości ekologicznej w aspekcie zdrowotnym.” W Edukacja ekologiczna wobec wyzwań XXI wieku, red. Jan Dębowski, 185–196. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Papuziński, Andrzej. 2006. „Świadomość ekologiczna w świetle teorii i praktyki. Zarys politycznego modelu świadomości ekologicznej.” Problemy Ekorozwoju 1(1): 21–38.
Google Scholar
Pilch, Tadeusz. 1993. „Środowisko lokalne – struktura, funkcje, przemiany.” W Pedagogika społeczna, red. Tadeusz Pilch, i Irena Lepalczyk, 149–168. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Sadowski, Ryszard. F. 2013. „Religijne źródła troski o stan środowiska przyrodniczego.” Seminare. Poszukiwania Naukowe 33(1): 81–93.
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.2013.33.06
Google Scholar
Sasinowski, Henryk. 1997. Ekologia społeczna: uwarunkowania przestrzenne. Białystok: Wydawnictwo Politechniki Białostockiej.
Google Scholar
Śliwierski, Bogusław. 2016. „Krytycznie i afirmacyjnie o edukacji konstruktywistycznej w szkolnictwie zawodowym.” Dostęp 16.04.2020. http://sliwierski-pedagog.blogspot.com/2016/04/krytycznie-i-afirmacyjnie-o-edukacji.html.
Google Scholar
Śniadek, Bożena. 1997. „Konstruktywistyczne podejście do nauczania o świetle i jego własnościach w okresie wczesnoszkolnym.” W Przyroda, badania, język, red. Stanisław Dylak, 43–44. Warszawa: Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
Google Scholar