Antonowicz, Mirosław. 2008. „Strategia regulacyjna dla rynku transportu kolejowego.” Problemy Zarządzania 6(1): 38–54.
Google Scholar
Biała księga COM(2001)370 – Biała księga UE Europejska polityka transportowa na 2010 rok: czas decyzji, COM(2001)370.
Google Scholar
Biała księga COM(2011)144 – Biała księga UE Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu, COM(2011)144.
Google Scholar
Decyzja SA.51956 – Decyzja Komisji Europejskiej z 10 grudnia 2018 r. w sprawie pomocy państwa SA.51956 (2018/N) – Niemcy – Aid scheme for the promotion of rail freight transport.
Google Scholar
Decyzja SA.52898 – Decyzja Komisji Europejskiej z 8 lipca 2019 r. w sprawie pomocy państwa SA.52898 (2019/N) – Królestwo Niderlandów – Financial measure to stimulate rail freight.
Google Scholar
Dyrektywa 2001/23/WE – Dyrektywa Rady 2001/23/WE z 12 marca 2001 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w przypadku przejęcia przedsiębiorstw, zakładów lub części przedsiębiorstw lub zakładów (Dz. Urz. UE 2001 L 82/16 z późn. zm., polskie wydanie specjalne: rozdz. 5, t. 4, s. 98–103).
Google Scholar
Europejska Agencja Środowiskowa. 2016. Emisje dwutlenku węgla z transportu pasażerskiego. Dostęp: 12.12.2020. https://www.eea.europa.eu/pl/pressroom/infografika/emisje-dwutlenku-wegla-z-transportu-pasazerskiego/view.
Google Scholar
Fundacja ProKolej. 2020. Infografiki. Dostęp: 12.12.2020. http://www.prokolej.org/pl/infografiki.
Google Scholar
Grabowska, Genowefa. 2001. Europejskie prawo środowiska. Warszawa: Wydawnictwo Prawnicze PWN.
Google Scholar
GUS (Główny Urząd Statystyczny). 2018. Transport – wyniki działalności w 2017 r. Warszawa‒Szczecin: Główny Urząd Statystyczny.
Google Scholar
Jarecki, Stefan Akira. 2019. Dezintegracja jako narzędzie regulacji rynku transportu kolejowego. Warszawa: EuroPrawo.
Google Scholar
Komunikat 2008 – Komunikat Komisji Wspólnotowe wytyczne dotyczące pomocy państwa na rzecz przedsiębiorstw kolejowych (Dz. Urz. UE 2008 C 184/13).
Google Scholar
Komunikat COM(2006)314 – Komunikat Komisji Utrzymać Europę w ruchu — zrównoważona mobilność dla naszego kontynentu. Przegląd średniookresowy Białej Księgi Komisji Europejskiej dotyczącej transportu, COM(2006)314.
Google Scholar
OECD. 2005. Structural Reform in the Rail Industry. Accessed December 12, 2020. http://www.oecd.org/regreform/sectors/35911008.pdf.
Google Scholar
Raport 2016 – Sprawozdanie specjalne. Kolejowy transport towarowy w UE: wciąż nie na właściwym torze. Europejski Trybunał Obrachunkowy. 2016. Dostęp: 12.12.2020. https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR16_08/SR_RAIL_FREIGHT_PL.pdf.
Google Scholar
Smoliner. Martin. 2019. System train paths as the key to efficient infrastructure usage for on-track competition in ITF-regime. Accessed June 26, 2019. http://www.itregep.cz/media/5433917/smoliner.pdf.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jrtpm.2019.100147
Google Scholar
Szydło, Marek. 2005. Regulacja sektorów infrastrukturalnych jako rodzaj funkcji państwa wobec gospodarki. Warszawa: Prawo i Praktyka Gospodarcza.
DOI: https://doi.org/10.37232/sp.2004.3.4
Google Scholar
Szydło, Marek. 2010a. Prawo konkurencji a regulacja sektorowa. Warszawa: Wolters Kluwer.
Google Scholar
Szydło, Marek. 2010b. Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji. Warszawa: Wolters Kluwer.
Google Scholar