Opublikowane: 2023-03-16

Piękny przykład wdrażania idei zrównoważonego rozwoju w sercu Zimbabwe

G Venkatesh
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2023.01

Abstrakt

Zimbabwe zaczęło sumiennie realizować Cele Zrównoważonego Rozwoju określone przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2015 roku. Chociaż kolejne postępy oraz rosnąca świadomość w tym zakresie stymulują do podejmowania dalszych działań, a sukcesy rodzą kolejne sukcesy, to jednak droga do celu czasami bywa prawdziwym wyzwaniem. Jednak to właśnie ta droga – zrównoważony rozwój w kierunku wyznaczonych celów – wydaje się być ważniejsza niż ostateczny cel, jak często przypominają nam filozofowie i uczeni. Niniejszy artykuł, choć skupia się przede wszystkim na temacie realizacji idei zrównoważonego rozwoju w tym pozbawionym dostępu do morza, południowoafrykańskim kraju, przedstawia piękny przykład wspólnego przedsięwzięcia podjętego z zapałem i determinacją przez partnerów międzynarodowych w Mwenezi w południowym Zimbabwe. Zapoczątkowany jeszcze podczas pandemii COVID-19, projekt ten wpisuje się w cele SDG#4 (Dobra jakość edukacji) i SDG#5 (Równość płci) wykorzystując zarazem komplementarność i synergię pozostałych celów. Pandemia, choć niewątpliwie była dotkliwym doświadczeniem, miała też swoją jasną stronę, ponieważ zrodziła w ludziach chęć współpracy, płynącą ze świadomości, że nasze szczęście w bardzo dużym stopniu zależy od szczęścia innych. Celem opisanego przedsięwzięcia była edukacja i rozwój umiejętności dziewcząt, co na zasadzie synergii stanowi podwaliny trwałego wzrostu, rozwoju i postępu. Edukacja jest bezdyskusyjnie kluczowym elementem wolności niezbędnej do prowadzenia wartościowego życia. Cytując Nelsona Mandelę: „To najpotężniejsza broń, której możesz użyć, by zmienić świat”.

Słowa kluczowe:

edukacja, zdrowie, energia odnawialna, zrównoważony rozwój, Cele Zrównoważonego Rozwoju, woda, Zimbabwe

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Venkatesh, G. (2023). Piękny przykład wdrażania idei zrównoważonego rozwoju w sercu Zimbabwe. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 21(1), 35–42. https://doi.org/10.21697/seb.2023.01

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.