Opublikowane: 2013-09-30

Etyczny wymiar myślenia i działania ekologicznego w edukacji wczesnoszkolnej

Elżbieta Buchcic , Ilona Żeber–Dzikowska
Studia Ecologiae et Bioethicae
Dział: Artykuły naukowe
https://doi.org/10.21697/seb.2013.11.3.04

Abstrakt

This paper provides an analysis of selected topics in the field of eco-ethics. The school should be more involved in the protection of the natural environment, mainly by shaping truly responsible attitudes. Ecological education must become an integral part of a person’s upbringing. The aim of education should be to create and develop correct pro-ecological attitudes, which are opposed to the uncontrolled exploitation of natural resources. Environmental sustainability is only possible if people are persuaded to give up the consumer lifestyle (the so-called ecological asceticism).

Słowa kluczowe:

etyka środowiskowa, edukacja środowiskowa, świadomość środowiskowa, cele edukacji środowiskowej

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Buchcic, E., & Żeber–Dzikowska, I. (2013). Etyczny wymiar myślenia i działania ekologicznego w edukacji wczesnoszkolnej. Studia Ecologiae Et Bioethicae, 11(3), 71–84. https://doi.org/10.21697/seb.2013.11.3.04

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.